3
Srp

Andy McNab, rozhovor o vývoji Battlefieldu 3

battlefield-1-nejlevneji-banner

Jak už jistě víte, v den vydání Battlefieldu 3 bude také k dispozici román Battlefield 3: The Russian, jehož autor, Andy McNab, poskytl serveru Eurogamer.net rozhovor. Ten se ale netočí kolem knihy, jak by si mnozí mysleli, ale kolem jeho spolupráce na Battlefieldu 3. Jedná se o docela zajímavé čtení, takže samozřejmě nechybí ani náš překlad.

Jak se podílíš na Battlefieldu 3?

Na hře pracuji v několika různých rovinách. Požádali mě, abych se podíval na scénář a zjistil, jestli jsou motivace a věci, které se v něm stanou, ospravedlnitelné. Byla to spíše jenom odpověď na otázku, než že bych v tomto ohledu něco vytvořil.

Dále radím různým týmům, které dělají různé aspekty různých levelů a zaměřuji se na vzhled, aby všechno vypadalo tak, jak má. Na internetu se můžete podívat na katalogy tanků, ale na co se zapomíná je jejich posádka. Je to jejich domov, žijí v něm, takže si ho přizpůsobují k obrazu svému. Snaží si dopřát pocit, že je to všechno v pořádku.

Dále taktika, co lidé dělají a důvody, proč to dělají a přenést to do motion capture studia. Herci chtějí vědět, proč dělají něco nějakým způsobem a proč říkají různé věci. Vojenské vyjadřování je vždycky progresivní, není to “co se snažíme udělat”. Je to “co uděláme je…” – všechno jsou to pozitivní věci. Snažíme se o tom mluvit a vysvětlit proč se to děje, takže když herec dělá své dvě nebo tři věty z dialogu, má k tomu okolnosti a také samozřejmě drží zbraň reálně, takže to vypadá, že to dělá už léta.

Změnil jsi něco na Battlefieldu 3?

Určitě, co se týče tankových útoků. Už jsem mluvil o posádkách, jak žijí. Když projíždějí opevněním, velkou pouštní pevností, je to přesná replika jednoho, které je na hranici mezi Irákem a Iránem.

Jsou to velké opevnění pro celý prapor. Vypadá to jako něco ze středověku. Bavili jsme se o velkém tankovém útoku a pamatuji si, že tak čtyři roky zpátky jsem letěl kolem hranice, protože dělám tyhle věci pro Ministerstvo obrany. Letěli jsme přes tyto opevnění, které jsme používali deset let během války mezi Irákem a Iránem. Udělal jsem si nějaké fotky. Když jsem se vrátil do Británie, hrabal jsem se v laptopu a snažil se najít je a poslat do DICE. Takže ve hře máte přesnou repliku jednoho tohoto opevnění, které je na hranici Iráku a Iránu.

Nebyl jsem si jistý, jestli to ve hře nakonec použijí, ale když jsem se tam za čas stavil, bylo to tam. Bylo to opravdu skvělé.

V jakém stavu byl Battlefield 3, když jsi ho poprvé uviděl?

Tihle kluci vědí, co dělají, delají to už léta v různých hrách. Co chtěli bylo ale uvést vše na pravou míru. Základ už tam byl. Krásné je to, že narozdíl od filmů můžete stále všechno měnit a přizpůsobovat a všichni taky chtějí. Takže to bylo dobrý.

Dělal jsi nějaký motion capture?

Ne, nedělal. Když máš herce a kaskadéry na místě, tak s nimi jenom všechno projdeš. Na několika reklamních materiálech bylo, jak jsem ve studiu dělal nějaké maličkosti.

Stejně bych vypadal v tom obleku směšně.

Přinesla ti práce na Battlefieldu 3 zpět nějaké vzpomínky?

Když se hra odehrává v Iránu, tak je to pocit podobný tomu ze zálivu. Asi milion a půl lidí bylo v té válce zabito. A mnoho městských oblastí v Teheránu mi připomíná dny, kdy jsem byl ještě obyčejný voják, běhali jsme po ulicích v Severním Irsku. Taktika, to jak se chováte v městském prostředí je jiné než venkovské prostředí. Bylo to docela dobré, protože jsem se snažil dávat příkady z praxe, proč hoši na zemi dělají určité věci, takže si to mohli dát do kontextu.

V reálném životě není válka nic pěkného, ale ve hře se nedá jít tak daleko. Jak moc „příšernější“ mohl Battlefield 3 ještě být?

Nemyslím si, že je to o tomhle. Snažíme se udělat to zábavné. Určitě se nesnažíme říct, že skutečná válka vypadá zrovna takhle. Snažíme se lidem přinést zábavu, ze které ale máte správný pocit, protože když se díváte na film nebo hrajete hru je velice lehké si myslet “je na tom něco špatně, sice nevím co, ale je to špatně”. Všechna naše snaha se snaží všechno toto eliminovat. Ale má to být zábavné, ne dokument.

Dnešní hry připomínají skutečný život. Jsou herní vydavatelé zodpovědní ohledně toho, co se snaží zobrazit?

Myslím, že jsou. Když se podíváte na všechno, čemu jsou dneska lidé vystaveni: vemte si devítiletého chlapce, který se vrátí z venku domů a zapne televizi. O půl šesté v podvečer tam může vidět vraždy a znásilnění. Nebo může vidět somálské děti doslova umírat před očima. Lidé jsou dneska vystaveni mnohem většímu množství traumat, než kdy předtím.

Hraješ Call of Duty?

Jasně, hrál jsem je všechny. A dostávám v nich na prdel. Mám několik vnuků mezi devíti a čtrnácti lety a dostávám od nich pokaždé na frak.

Je to jenom jednorázovka nebo budeš na Battlefield hrách pracovat ještě v budoucnu, na čtverce, pětce, šestce?

Doufám, že ano. Všechno záleží na tom, jak se hře povede. Zatím to vypadá dobře. Mám ten proces velice rád. Vývoj je hodně flexibilní a podílí se na něm úplně každý. Je to zábava a užívám si to.

Je to tvůj první herní projekt?

Ne. Ať už jsou to knihy nebo média obecně, stále mi přicházejí nabídky na spolupráci. Ale v devíti z deseti případů jsou na hov*o. Semtam se ale objeví něco zajímavého, důvěryhodného a samostatného. Neuspokojí mě, když mě jenom zavolají na spolupráci doufajíce, že to sám vylepším. Tohle (Battlefield 3) už vylepšené bylo, takže jsem se připojil k něčemu, co už vlastně vyhrálo.

Kolik ti EA platí?

Na to mám přesnou odpověď: málo! Bohužel mě tady ale nikdo z EA neslyší! Ne, je to v pohodě a ještě k tomu můžu strávit spoustu času ve Stockholmu. Je to fantastické.

 

Na závěr ještě fotka samotného autora. Je hledaný několika teroristickými skupinami, takže veřejně nikde neukazuje svůj obličej.

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

24 komentářů

Napsat komentář