30
Čvn

Battleblog #1: Multiplayerová filozofie v Battlefieldu 3

battlefield-1-nejlevneji-banner

Rozdělení oblastí na mapě Operation Métro

Na Battlefield Blogu se dnes objevil první díl ze série Battleblog, která nás bude provázet až do vydání Battlefieldu 3, tedy do 25.10. 2011. V prvním dílu se podíváme na multiplayerovou filozofii v Battlefieldu 3, o které se rozpovídal vedoucí designér multiplayeru, Lars Gustavsson. Za korekci překladu děkuji uživateli DoomCZE.

Vítejte u prvního dílu ze série příspěvků Battleblog, které Vás budou provázet až do vydání Battlefieldu 3, tedy do 25.10. 2011. V této sérii blogů se dozvíte více o každém aspektu naší největší střílečky vůbec. Jako první tu máme přehled naší multiplayerové filozofie společně s vedoucím designérem pro multiplayer, Larsem Gustavssonem.

Když Lars Gustavsson dostal za úkol vést designování multiplayerové části Battlefieldu 3, jeho myšlenky směřovali k fanouškům jeho předchůdce, Battlefieldu 2 z roku 2005. Také věděl, že je pravý čas otevřít hru širšímu publiku.

Ahoj Larsi! Jaký byl původní cíl a sestavený tým pro multiplayer Battlefieldu 3?

Přemýšleli jsme hodně ohledně Battlefieldu 2 a jak by na něj mohl Battlefield 3 navázat. Celkové smýšlení DICE během vývoje Battlefieldu 2 bylo víceméně takovéto: „Hraj tu hru naší cestou nebo hraj něco jiného“. Nyní jsme vědomě toto smýšlení zvrátili. Cílem pro Battlefield 3 je nabídnout širší škálu herních zážitků, které osloví každého. Neříkáme Vám, jak máte tu hru hrát. Je to na Vás.

Jak se to bude v Battlefieldu 3 projevovat?

Část toho je v různých herních módech a různých typech prostředí, ve kterých můžete hrát – od rozsáhlého bojiště, která se lidé naučili milovat v Battlefieldu 2, až po městské mapy s jejich zaměřením na těsnější boje. Kombinací těchto dvou elementů, přidáním destrukce a našeho sociálního centra Battlelog do jednoho balíčku věřím, že je to něco, čeho není nikdo jiný schopen – a to vytváří dvojitou zábavu, kterou prostě musíme přinést.

Kde se vzalo smýšlení „hraj naší cestou“ a proč ta změna?

Myslím, že vycházelo z naší hrdosti z unikátních herních módů, které jsme v DICE vytvořili – jako Conquest a Rush. Stále jsme na ně nesmírně hrdí, ale když přišlo na Battlefieldu 3, měli jsme upřímnou diskuzi o našem smýšlení. Diskutovali jsme o síle Battlefieldu a skončilo to u spousty zajímavých otázek. Musí být týmová hra založena na četách nebo může být v obecnějším smyslu v hraní pospolu? Jsem horším hráčem, když nechci hrát v četách? Když chci Team Deathmatch? Když chci pouze pěchotní mód (infantry only)? Tato diskuze nám opravdu otevřela oči a změnila způsob, jakým vidíme sami sebe a co budeme dělat s Battlefieldem 3.

Battlefield 3 bude našim vůbec nejlepším Battlefieldem. Engine Frostbite 2 nám nejenom umožňuje vytvářet efektní multiplayerové mapy, ale také nám dovoluje naplnit tyto mapy různými druhy prostředí. Klasická multiplayerová Battlefielďácká mapa by měla být otevřený typ terénu, vhodného pro tanky, helikoptéry a další vozidla, která se zúčastní akce. Nyní budeme mít také těsná městská prostředí, která jsou v jasném kontrastu s více otevřeným stylem hry.

Na letošním veletrhu E3 jsme představili návštěvníkům mapu Operation Métro v Rush módu, kterou si mohli i zahrát. V mnoha ohledech tato mapa ilustruje náš design multiplayrové filozofie pro Battlefield 3. Operation Métro začíná v luxusním parku, který je mimo centrum Paříže. Jak útočníci dále postupují a ničí nepřátelská zařízení, tak zde by normální multiplayerový mód v normální hře končil. V Battlefieldu 3, je to ale teprve začátek mnohem delší cesty. Cesty, která Vás vezme skrze různá a odlišná prostředí, kde Vás každé donutí měnit Vaše bojové taktiky a vybavení vojáků.

Od parku je potřeba se protlačit skrze temné podzemní prostředí, vybombardované části metra a pak zpět nahoru do ulic v centru města pro konečné utkání se před pařížskou burzou. Tento hladký přechod v mapě mezi kontrastními oblastmi je něco, co vytváří pocit něčeho více, než jen typické ohraničené multiplayerové arény. Je to tak rozsáhlé, že by každá oblast mapy Operation Métro měla být dostatečně velká sama o sobě a mohla poskytnout velmi dobrý zážitek v módu Team Deathmatch.

Když o tom mluvíme. Přinášíme Team Deathmatch zpět do nabídky módů. Od Battlefieldu 1942 chyběl a slovy Larse Gustavssone, „Byl by to pomalu zločin nepřinést TDM našim fanouškům, zejména díky taktické destrukci a realistickému pohybu vojáků, který přináší engine Frostbite 2 do hry“.  Naše úsilí dovolit Vám hrát Battlefield 3 Vašim způsobem taky znamená, že budete mít možnost hrát hry pouze v pěším módu (infantry only), pro boje nablízko a osobní pojetí.

V DICE jsme byli vždy hrdí ohledně našich klasických základních herních módů Conquest a Rush. Ztělesňují většinu toho co vlastně Battlefield znamená: obrovská rozsáhlost a kompletní bitva vozidel s důrazem na týmovou hru. Ale zaměřování se výhradně na tyto módy by znamenalo obětování zážitku z instantní akce, kterou rozhodně Team Deathmatch poskytuje.

Fanoušci série si mohou být jisti, že jak herní mód Conquest, tak Rush jsou zpět, odvážnější a krásnější než kdy jindy. Doplňuje je Team Deathmatch a to znamená, že je nyní více možných cest, jak si zahrát Battlefield. Od kompletní bitvy s vozidly po úzké pěší boje, je to vše jen o Vaší aktuální náladě a o Vašem oblíbeném herním stylu. A to není zdaleka vše co Vás čeká v multiplayerové části Battlefieldu 3 – brzy se k tomu vrátíme a budeme hovořit více o herních módech pro multiplayer a o nových funkcích, které mění způsob hraní her.

Poslední otázka pro tebe Larsi: Battlefield 3 je očividně doposud nerozsáhlejším v sérii. Jak jste to vyvážili, aby sedl hardcore fanouškům Battlefieldu 2?

Beru tento úkol s velkou pokorou. Fanoušci Battlefieldu 2 mají můj největší respekt a já vím, že jakýkoliv prvek ze hry, se kterým si zahrávám, může být jejich miláčkem. Ze všeho nejvíc se těším na návrat do původní série Battlefieldu, po šesti letech čekání. Byl jsem vedoucím designérem Battlefieldu 2 a s Battlefieldem 3 si myslím, že máme možnosti a nástroje pro vytvoření něčeho opravdu úžasného.


Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

29 komentářů

  • Ultimate7th napsal:

    trosku delsi clanek, du nato!

  • Lotrando napsal:

    Furt melou dokola o tom samém…díky našemu realistickému enginu…bla, bla…realistický pohyb vojáků…bla, bla…super mapy a destrukce…bla, bla…mnohem lepší než BF2…bla, bla. Až se začínám obávat, že to vůbec nebude jako BF2 nebo 1942. (-_-)

    • GiGaB@yt napsal:

      Také mám ty obavy. Ale musíme to očekávat, DICE samo řeklo, že nechtějí vytvářet staré hry, chtějí vytvářet nové.
      Takže BF3 bude mix BF2 + BC2 + „nové prvky“. Nemusí to být jako BF2, hlavně ať je to zábava a nemá to chyby BC2.

    • klody napsal:

      Je pro ně teď problém udržovat přísun informací, aby udržovaly fanoušky v očekávání, protože to oznámili na poměry docela brzo. Tak každý rozhovor je stejný (práce skoro pro politika). Jinak si tam podlě mě alespoň jedenkrát protižečí (nebo spíš píše nesmysly). Co jsem na BF2 miloval bylo to, že tě hra nic nenutí dělat, za to BC2 (hlavně v Rushi) jsi doslova nucen chodit do míst, kde je smrt skoro jasná. „Hraj tu hru naší cestou nebo hraj něco jiného“ ohledně BF2 je kravina a nevím jak tohle mohl vůbec říct.

      „Jsem horším hráčem, když nechci hrát v četách?“ – logické je, že ano. Ale DICE říká NE…? (alespoň podle mé interpretace). Snad to neznamená, že budou čety zbytečné.

      Co myslí tím, že „Musí být týmová hra založena na četách nebo může být v obecnějším smyslu v hraní pospolu?“ ?
      Zase si dovolím spekulovat (to umím dobře 😀 ) – To budou jako všechny mapy lineární jako v BC2, kde budu prostě nucen běžet jedním směrem (v omezeném prostoru), aby tím (podle logiky DICE) byl slněn smysl hraní pospolu? Nebo co tím bylo myšleno.

      Jinak všechny pošměšky od EA/DICE směrem k COD jsou zcela mimo mísu, protože se sami snaží přiblížit ke stejnému stylu, který je nejpreferovanější v FPS.
      Napište mi prosím někdo co je v BF3 nového co v žádném BF nebylo (kromě pokládání nožek zbraní). Ufff, whine over. 🙂

  • Drakuba Drakuba napsal:

    taky jsem měl obavy tipu: „tahle hra nebude BF2 sahat ani po kotníky“ nebo „spíš se to blíží k cod než BF“ ale pak jsem si uvědomil jednu věc… hrál jsem skoro každý BF (kromě prvního VIETNAM, všech datadisků v 1942 a 2 a BC1) a ta hra vždycky byla o něco lepší než předchůdce.

    BF 1942 bylo v té době něco neuvěřitelného, s možností libovolně volit vozidlo\letadlo\pěší

    BF 2 byl rozšířen o o zbraně (2 pro každou třídu), obrovské mapy, + to byla ještě větší zábava

    BF 2142 obsahoval 3 zbraně pro třídu, nový herní mod (TITAN!), a možnost vybrat si vlastní výbavu (defibriilátor – kouřák – raketkomet, Systém pěchotní detekce – automatickou střílnu – EMP granát …) a díky tomu to byla ještě větší zábava

    BF BC2 nabídl další horu zbraní, nový herní mod, z většiny ničitelné prostředí, – sice ubyla customizace vojáka , ale tu z části nahradila možnost změny mířidel, více munice do střelných zbraní\raketometů\granátů + s destrukcí je to ještě větší zábava a hra už nepůsobí tak monotolně, protože se z města stává hromádka sutin

    takže já strach nemam a věřim že DICe si pověst nezkazí

  • cNNk napsal:

    Je fakt, ze by bylo mozna lepsi, kdyby drzeli delsi dobu hubu, clovek by se aspon vic tesil na co ve hre narazi, takhle vyzvanej 3/4 dopredu a jeste cloveka unudej stale se opakujicim …mame super animace a destrukci … bude to nejlepsi hra … uz me to leze na nervy. A hlavne doufam, ze ta jejich snaha – chceme se zalibit/zavdecit vsem nepovede k tomu, ze hra bude preplacana a nedomyslena.

  • RYTMUS JE KRAL napsal:

    Stale vic to vypada jako BC3 gg sracka.Jen to proboha neee.

  • NaxCz NaxCz napsal:

    Když se podívám na tu mapu, která je v náhledu tohoto topicku tak mi to nepříjde jako klasická Battlefield mapka, ale spíše BFBC2 mapa..:( což znamená, ohraničený prostor a jedna strana zakempená a druhá se o ni rozbíjí…(To je i důvod, proč se některé mapy skoro nehrají…No jsem na to docela zvědav, jak to s tou velikostí a možnostmi leteckých soubojů v BF3 vlastně bude…musíme si hold počkat až uveřejní na internetu náhledy map, abychom to mohli zhodnotit. Snad DICE nezklame naše očekávání…

  • Pascalwb napsal:

    Toto neni dobre pre ziadnu hru „Také věděl, že je pravý čas otevřít hru širšímu publiku.“

    No uvidime ako sa stym popasuju.

    • Drakuba Drakuba napsal:

      to sice znamená prachy pro ně ale campery a sólisty pro nás…

      musíme pro ně potom natočit instruktážní video…

      • NaxCz NaxCz napsal:

        A nebo do jména serveru napsat: pro Battlefield hráče / pro COD hráče. (hehe)

        A hned bude jasné, kdo kde bude hrát…:D

        Stejně jsem zvědavý jakou podporu BF3ka vlastně bude mít pro Clany a hlavně teda doufám, že friend list nebude mít max 20 hráčů….. :-/

        • GiGaB@yt napsal:

          Friend list budeš mít v tom Battlelogu, takže by to teoreticky mělo být neomezené. Omezení přátel v BC2 je z důvodu zapisování na servery, které více nezvládají (pravděpodobně stejné servery, které obsluhují statistiky BC2). To už se u BF3 stát nesmí…

        • Ultimate7th napsal:

          giga myslis ze kdyz v BF3 mas squad o 4 hracich, tak snima si budes moct volat, ale budes si moct volat i s tema co nejsou ve squadu ale v tymu? jelikoz v BC2 je to hodne nahovno …

        • NaxCz NaxCz napsal:

          Vím, že to má být formou jejich slavného „Battlelogu“, podle mě se to bude podobat friednlistu steamu, ale kdo ví.

          Docela bych ocenil, kdyby tam byla možnost, tak jak avizují, že se bude moct člověk připojit z battlelogu a friedlistu přímo do hry. (Tzv, snad tam nezapomenou přidat frontu formou slotu na plný server, tak jak tomu bylo při vydání u FriendListu BFBC2ky…) Podle mě to bude ještě s EA/DICE boj, než to všechno odladí. Snad to bude tentokrát rychlejší než odezvy na opravy u BFBC2.

        • Ultimate7th napsal:

          heh vidis na konzoli jich mas tolik ,kolik jich mas na PSN, a tam je to omezeny ale na cisle prez 100

        • NaxCz NaxCz napsal:

          V BFBC2 hlavně intercom (Rádio ve Squadedu) nikdy pořádně nefungoval… což je taky jeden z důvodu, proč je na serveru takový chaos, pokud lidi nejsou na mumblu.

  • mijunior mijunior napsal:

    Kdyz se mi povede dat pro BF3 do kupy aspon tech 20 pratel kteri se mnou budou chtit hrat, tak budu spokojeny.

Napsat komentář