Battlefield 1 beta – nejlepší netcode ze všech dílů série?

Kdo z Vás nezná Battle(non)sense, tak Vám ho krátce představím. Jedná se o youtubera, který přináší novinky ze světa Battlefieldu, ale především provádí téměř vědecké testy zaměřené na stav tzv. „netcodu“ her. Musím uznat, že je to můj oblíbený kanál, zejména proto, že Battle(non)sense vysvětluje vše takovým způsobem, aby tomu mohl porozumět i běžný hráč.

Pro ty z vás, kteří se s pojmem „netcode“ ještě nesetkali – je to termín používající se v herním průmyslu pro označení synchronizačních problémů mezi klientem a serverem, jako jsou např. lagy, smrti za stěnou, pomalá odezva, apod. Myslím, že jste se všichni s podobnými problémy setkali ať už v nějakém z předchozích dílů Battlefieldu či jiné hře.

V nejnovějším videu věnující se Battlefieldu se dozvídáme, že Battlefield 1 beta má nejlepší odezvu pro registraci zásahů ze všech Battlefieldů, které kdy byly vydány, dokonce měla beta BF1 lepší výsledky než ostatní hry běžící na frekvenci 60Hz, jako jsou třeba Overwatch nebo CS:GO, a to i přesto, že se nejedná o finální verzi hry. Odezva nebo spíše spoždění registrace zásahů či pohybu je měřeno tak, že jsou postaveny dva 144Hz monitory vedle sebe, každý je připojen na jinou sestavu. Na jednom monitoru je pohled střílejícího hráče, druhý monitor ukazuje pohled druhého hráče, který je zasažen. Oba tyto monitory jsou natáčeny kamerou snímající 400FPS a z obrazových výsledků je potom dopočítáváno zpoždění. Bližší informace ohledně netcodu a testovacích metod můžete najít zde či v novějších videech kanálu Battle(non)sense.

V dalším testu bylo měřeno zpoždění pohybu – tzn. s jakým zpožděním vidíte druhého hráče změnit směr nebo skákat. Výsledky tohoto testu byly malinko horší než výsledky u testu zpoždění registrace zásahů, ale přesto byly dobré – stejné jako u aktuální verze BF4, lehce horší než u Overwatch, které běží na jiném enginu. Celkově (když porovnáme výsledky všech testů) je možné říci, že BF1 beta běží velmi svižně a netcode je ve velice dobrém stavu. Proč jsme tedy v betě zažívali lagy a pociťovali celkově nižší odezvu a horší plynulost než např. v aktuální verzi BF4?

Servery pro BF1 měly tickrate nastaven na 60Hz (60 x za vteřinu klient odesílá data na server, 60 x za vteřinu server vrací odpověď). Při tickratu 60Hz by měl proběhnout jeden „tick“ každých 16.66ms. Samotné zpracování „ticku“ však nějakou chvíli trvá, logicky vychází, že nejkrajnější mez pro dobu průběhu jednoho ticku je 16,66ms, reálně (např. u BF4) je to však mnohem méně a čím kratší je doba samotného ticku, tím rychleji klient dostane od serveru odpověď a hra je plynulá. Na druhou stranu čím delší je doba jednoho „ticku“, tím více věcí se může pokazit, objevují se lagy a hra se zdá méně plynulá. Z testu výkonu serverů vyšlo najevo, že zatímco v uzavřené alphě BF1 byla průměrná doba ticku 9ms, tak v betě se tato doba prodloužila na 13ms a několikrát za hodinu dokonce doba přesáhla onu hranici 16,66ms což způsobuje nepříjemné záseky, které jste jistě v betě také zažili.

Přesné důvody, proč byl výkon serverů v betě horší než v uzavřené alphě, nejsou známy. Příčinou může být špatná optimalizace serverů, velikost mapy. Nicméně se nejednalo o demo verzi hry, ale o betu, což znamená že strana klienta ani serveru nemusí být ještě plně optimalizována. Beta slouží DICE přesně pro to, aby zjistili tyto problémy a vyřešili je než bude hra vydána. Mně beta přisla celkem svižná a i přesto, že jsem občas zažil staré známé „smrti za zdí“ a „vracení“, tak jsem si ji užil a těším se na plnou hru. Jaký je váš názor na stav netcodu v betě?

Zdroj: Youtube

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:,

Zatím zde nejsou žádné komentáře

Proč nenapsat první komentář?

Napsat komentář