Battlefield 1 – první dojmy a očekávání

Zdravím všechny fanoušky Battlefieldu, jak jistě víte, před necelými třemi týdny byla vydaná první ukázka nového dílu BFka s názvem Battlefield 1. Na našem webu jste se již mohli dočíst maximum informací, které nám DICE/EA k vydání traileru poskytli a já zde pouze sdílím můj názor/první dojmy na to, jak by dle dostupných informací mohl nový Battlefield vypadat.

Zatím nemáme moc informací o tom, jak to bude s multiplayerem, mnohem více bychom se měli dozvědět po oficiálních záběrech z multiplayeru, ale dle dostupných střípků to vypadá, že bychom mohli dostat po dlouhých letech opět Battlefield, který je více o skillu a klade mnohem větší důraz na týmovou hru. Doufejme tedy, že po mapě nebude opět běhat 90% mediců a všichni se stejnou zbraní a příslušenstvím – očekávám větší variabilitu, kdy v samotném squadu bude zapotřebí mít (ideálně) všechny herní třídy. Zlý jazykové dokonce tvrdí, že by playstyle nového BFka měl být podobný něčemu mezi Bad Company 2 a BF3 – což bych uvítal s otevřenou náručí.

Ať už BF1 bude úspěšné či nikoliv, ať se nám bude líbit nebo ne, tak jedna věc je extrémně pozitivní, a sice zasazení hry do 1. světové války. Jedná se o dost riskantní krok z pohledu studia, jelikož se jedná u AAA titulů o téměř neprobádané vody, ale mohlo by to mít pozitivní vliv na ostatní velká studia, která každý rok vydávají „střílečky“ z budoucnosti, kde se téměř každý rok nápady pouze recyklují a snad ani grafická stránka se nikam neposunuje, natož herní.

Zasazení hry do období 1. světové války by mělo zcela ovlivnit herní styl a odlišit ho tak od posledních dílů Battlefieldu (BF3, BF4, Hardline). Měl by se zvýšit tzv. „time to kill“ a nemělo by být tedy tak lehké někoho zabít. Nejvíce mi na posledních dílech BF vadilo, že téměř nezálaželo na skillu a aimu hráče, protože každý kdo umí držet myš, byl schopný vás během vteřiny zabít za běhu přes půl mapy – pouze zamířil vaším směrem a „pustil fullauto“. V BF1 bych očekával mnohem větší poměr „one bullet“ zbraní, kdy můžete vystřelit pouze jednu kulku a přebít – najednou by tedy mnohem více záleželo na aimu hráčů. Určitě budou ve hře i samopaly a kulomety, ale již by se mohlo „sprayovat“ o dost méně. A třeba bůh dá a zbraně budou i kopat 🙂

Battlefield Bad Company 2 – sniper

BFBC2_SNIPER

Co se týče vozidel, tak k těm moc neřeknu, jelikož jsem zarytý „infantry“ hráč, ale z dostupných informací to vypadá, že by nemusely být tak strašně silné (overpowered) jako v BF4. Navíc je zajímavé, že nejspíše budou herní třídy skutečně specifické a budou mít jasně danou profesi – např. „pilot“ (není znám přesný název třídy) – rovnou vás hra naspawnuje do letadla a když se zřítíte nebo vyskočíte, tak očekávám, že u sebe budete mít např. jen pistol – tímto by odpadl neduh, kdy spousta hráčů používali vozidla (nejčastěji stíhačky) pouze jako taxík.

Battlefield 4 – vozidla

BF4_VEHICLES

To, že se bude bojovat v 1. světové válce by mělo zapříčinit, že ve hře nebudou žádné „lock-on“ zbraně a hra by tak mohla být mnohem méně „noob friendly“.. 🙂 Různé zbraně s automatickým zaměřováním dle mého názoru nemají v žádné multiplayerové střílečce co dělat, jelikož k ovládání nevyžadují absolutně žádný skill. Úplně skvělé by bylo, kdyby spousta zbraní (včetně tanků apod.) neměla standardní „křížek“ uprostřed obrazovky a byli byste nuceni střílet „na slepo“ či nejprve pravým tlačítkem myši „zamířit“ (což by vás však zdrželo a mohli jste díky tomu zemřít). Další věcí, která by mohla zmizet je tzv. „3D spotting“, tedy označování hráčů – takové ty barevné obrazce nad hlavou, co má nad sebou prakticky každý hráč a je tak pro všechny viditelný (navíc z důvodu nesprávné funkčnosti se často jedná prakticky o wallhack). 1. světová válka byla „zákopová“ a mělo by tak být možné provádět různé „stealth akce“ a né, že o vás bude vědět celá mapa 🙂 Nemám nic proti krátkému označení na minimapě, pokud vás někdo zpatří, ale to je tak vše. Doufám, že se v DICE poučili a nebudou nám opět vše zjednodušovat, nejsme nesvéprávní a hra by měla oceňovat hráče, kteří umí více než pouze držet levé tlačítko myši.

Battlefield 3 – 3D spotting

BF3_SPOTTING

Mým tajným snem zůstává, že se ve hře objeví nějaká obdoba „battlerecorderu“, a že se hra dočká pořádné progamingové podpory. To už jsem se však asi nechal moc unést 🙂

Co mě trochu štve je způsob marketingu od EA/DICE, kdy nabízí za nemalý příplatek edici „Early Enlister Deluxe Edition“ jejímž hlavním bonusem je to, že se do hry dostanete o 3 dny dříve než-li ostatní, kteří „nejsou ochotni“ zaplatit za tento úžasný bonus o cca 1000,- navíc. Dle mého názoru se jedná o téměř „vyděračské“praktiky, kdy je vidět, že datum vydání je uměle posunuto minimálně o 3 dny (né-li mnohem více). Byznysové praktiky EA jsou prozatím jedinou kaňkou, která však nijak nesnižuje moje očekávání a dobrý pocit z nadcházejícího Battlefieldu 1.

Budu rád, když se s námi v diskusi podělíte o vaše dojmy a názory.

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , ,

10 komentářů

Napsat komentář