4
Srp

Battlefield 3 bude více emotivní

battlefield-1-nejlevneji-banner

Na serveru CNN se objevil rozhovor s producentem hry, Patrickem Bachem, který se rozpovídal o příběhu hry a jeho zaměření na emoce. V rozhovoru přiznává, že příběh nikdy nebyl jejich silnou stránkou, ale ve třetím Battlefieldu se to změní. Zmiňuje se ještě o dalších věcech, ale ty už se dozvíte v samotném rozhovoru, který jsme pro vás samozřejmě přeložili.

Vojenské sřílečky z prvního pohledu se při plnění nějakého úkolu obvykle zaměřují na taktiku a týmovou spolupráci. Ale jedna pozoruhodná hra, naplánovaná na letošní podzim, chce toto změnit a přenést příběh do popředí.

Battlefield 3 je jedenáctou hrou v sérii a nástupce Battlefieldu 2 z roku 2005. Ve hře budou boje v různých prostředích a situacích, ale tvůrci z DICE chtějí přinést také působivý příběh a nový pocit z hraní.

Producent hry, Patrick Bach, přiznává, že na vyprávění příběhu se, v předešlých Battlefield hrách, nikdy příliš nezaměřovali.

“Můžete mít skvělý příběh, ale pokud ho správně nepodáte, máte z něho takový umělý pocit. Vypadá to pořád jako hra, než příběh o skutečných lidech, kteří to mají jako povolání,” řekl Bach.

“Naše největší vítězství, prozatím, je, když se na naši hru někdo podívá a uvidí, čeho jsme do této chvíle dosáhli,” dodává.

“Jsou to emoce, kuráž a fyzičnost… všechny tyhle malé věci – všechno, od pohybu až po žargon a příběh, musí mít emoce.”

Aby ještě více zvýšili autenticitu, Bach najmul Andyho McNaba, mnohokrát oceněného člena britské armády, který se podílel na mnoha akcích kolem celého světa. McNab je spisovatel a konzultant pro Hollywood (v roce 1995 se například podílel na filmu Heat (Nelítostný souboj)), což mu umožnilo lépe převést své bojové zkušenosti v něco, čemu vývojáři porozumí a mohou to dát do hry.

“Andy, vzhledem k jeho zkušenostem, byl pro tento úkol jako stvořený,” řekl Bach. “Začali jsme s očividnými věcmi, chtěli jsme zjistit, jestli z něho něco dostanem, ale nakonec se podílel skoro na všech aspektech hry.”

V době, kdy se McNab k vývoji připoil, DICE už na hře pracovali přes dva roky. Byla to jeho první zkušenost s videohrami, ale jeho zkušenosti s filmy mu pomohly rychle se začlenit do vývojového týmu.

“Při práci na filmu můžet použít hodně kreativity. Ale po chvíli narazíte na omezení, které, vzhledem k povaze média, nemůžete překročit,” řekl McNab. “U her je to jiné. Co jsem zatím zjistil je, že úplně každý je zapojený do procesu. Každý chce, aby to vypadalo a znělo co nejlépe.”

McNab se přiznal, že byl ohromen množstvím kreativity, která jde do vývoje her. Během práce na motion capture popisoval každou scénu v termínech ze skutečného světa, takže herci si mohli vybavit správné emoce.

“Je tam mnohem více pružnosti a neustálá kreativita, což je parádní,” řekl. “Samozřejmě hra musí mít příběh, což byla jedna věc, která mě zajímala nejvíce, více než samotné střílení.”

Důvěryhodné dialogy byly obzvláště důležité. Vojáci ve hře museli mít správná slova a jednání, aby to přesně reflektovalo, co vojáci dělají ve skutečnosti.

“Slova jako ‘zkusíme,’ ‘možná,’ ’pokusíme se,’ neexistují” řekl McNab. Všechno je to jako ‘udělám,’ ‘uděláš,’ ‘uděláte.’ Všechno je to pozitivní a dialog se pořád posouvá, protože potřebujete bod, kde se dá všechno do pohybu.

McNab nenapsal scénář pro hru, ale jak se začal příběh vybarvovat, dodával do hry malé detaily, aby byl pocit co nejrealističtější.

Přinést ty správné emoce bylo klíčové, když jsme dávali Battlefeild 3 dohromady. A taky odlišit ho od jiných stříleček, řekl Bach.

“Chtěli jsme posunout žánr dopředu tím, že vytvoříme hlubší emoce, lepší zasazení do světa… zkrátka ten nejpropracovanější Battlefield,” řekl.

Bach dodal, že singleplayerový příběh umožní se s postavami sžít jak fyzicky, tak psychicky.

Hráči testovací verze řekli: “Z téhle hry mám úplně nový pocit, ale nemůžu přijít na to, proč.’ Myslím, že tohle je naše největší výhra.”

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

6 komentářů

Napsat komentář