12
Dub

Battlefield 3 a další střípky informací z rozhovorů

battlefield-1-nejlevneji-banner

Tvorba ozvučení ve Frostbite enginu

Na internetu se objevily další rozhovory a tak se podívejme co se z nich můžeme dozvědět. Jako první jsem prošel rozhovor se zvukovým režisérem v DICE, Stefanem Strandbergem. Toho vyzpovídal server GameSpot a z celého rozhovoru se můžeme dozvědět například to, že tvorba zvuků není jednoduchá záležitost, přestože jejich nahrávání ano.

Nahrát zvuky, které člověk potřebuje je asi 1/3 práce při ozvučování hry a je to také ta snazší část. Horší už to je se zpracováním a následném sladěním s hrou. V DICE totiž neradi vytvářejí své vlastní zvuky, ve smyslu, že raději použijí reálné, aby je člověk dokázal rozeznat, čímž hra dostává určitou autenticitu a realističnost. Pokud už musí překročit tento pomyslný práh a vytvořit nějaké své zvuky, patřící do jejich „vesmíru“, pořádně si rozmyslí než to udělají a hlavně jak to udělají. Protože zvuky skutečné techniky, lidí a prostě našeho světa jsou něco nenahraditelného.

Stefan velmi rád vytváří agresivní kompozice, avšak není to vždy třeba protože svět samotný vytváří spoustu vrstev čistých a rozpoznatelných zvuků. Pokud už se pustí do nějakých radikálních změn, musí si být jisti, že to nějak nezkazí dojem z hraní. Další výzvou, se kterou se DICE potýká, je dostat ten zvukový efekt, k nám do reproduktorů z televize, nebo případně kvalitní reprosoustavy. Na závěr se Stefan akorát pochlubil, že zvuky v BF3 jsou čistší, vymazlenější a více umocňují celý dojem z hraní. A to ještě lépe než tomu je v BFBC2, a na to se tedy opravdu já těším.

Na webu GMRFM se taktéž objevil jeden rozhovor a to s, nám dobře známým, Patrickem Bachem. V tomto rozhovoru nejsou vlastně vůbec žádné nové informace. Jediné zajímavé, jsou Patrickova prohlášení, která čiší jednoduše sebejistotou. Například, kdy o Battlefieldu 3 říká, že „vše co u něj děláme musíme dělat tak jak děláme, ale vlastně ještě lépe„. A nebo „Našim cílem není vytvořit lepší hru, my už ji lepší máme. Výzvou pro nás je, zaujmout nové hráče.

Jako poslední jsem pročetl rozhovor na webu GamerZines, taktéž s Patrickem Bachem. Ten vysvětluje, proč je na konzolích pouze 24 hráčů a ne více. Jak už všichni víme, konzole tu s námi jsou pomalu přes 5 let a tak jejich HW začíná být „zaostalý a nedostačující“. A důvodem nižšího počtu hráčů a kvůli tomu i o něco menších map, je právě HW.

Tedy konkrétně jde o slabý procesor, málo operační paměti a horší připojení k síti. Místo toho, aby odebrali nějaké efekty, vozidla či něco jiného, rozhodli se snížit počet hráčů, který je tedy stejný jako v BFBC2. Dle Patricka konzole neomezují tvůrčí možnosti jejich týmu, jenom nasadili laťku opravdu vysoko, kdy PC to zvládnou, ale konzole ne. Bát se nemáme, je to přesto skvělá hra i na konzolích, která vypadá úžasně a stejně skvěle se bude i hrát.

Zdroj: Planet Battlefield, GameSpot, GMRFM, GamerZines

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Jeden komentář

Napsat komentář