29
Bře

Battlefield 3 – technologické zajímavosti a další informace

battlefield-1-nejlevneji-banner

Naši kolegové z Německa včera na svém webu BF-Games.net napsali souhrn nových technologických zajímavostí ohledně Battlefieldu 3 a pár dalších věcí. Takže se na to pojďme podívat.

Víc jak 24 hráčů a 60FPS na konzolích prostě není možné

Nedávno zareagoval renderovací architekt v DICE, Johan Andersson, na otázku zda mohou mít konzole více jak 24 hráčů a odpověď byla samozřejmě záporná. Tedy konkrétně zněla „Konzole jsou 5-6 let staré, prostě to nezvládnou. Za to na druhé straně PC ano.“ Originální tweet s odpovědí už byl odstraněn, ale stále ho můžeme nalézt na webu playstationlifestyl.net. Dále padla otázka, zda by Battlefield 3 mohl na konzolích běžet na více než 30FPS (snímcích za vteřinu; BFBC2 běží právě na 30FPS), tedy konkrétně na 60FPS nebo alespoň 45FPS. Odpověď byla znovu záporná a zní „Rozhodně není šance, že by tohle konzole zvládly.“

Vyhlazování a fyzika v Battlefieldu 3

Další informace se týká fyziky v Battlefieldu 3, která budou podporována výrobci jako AMD, NVIDIA a Intel. Battlefield 3 nebude mít PhysX (potvrdil to sám Johan Andersson), ale pravděpodobně fyzikální engine Havok (není to jisté, je to jen domněnka). Dále se dozvídáme, že Battlefield 3 bude podporovat několik druhů vyhlazování, jako FXAA, MSAA, SRAA a TSAA. A to převážně z důvodu, že například BFBC2 podporuje jenom MSAA, které je účinné, ale také velmi náročné pokud se spojí s renderovací technologií deferred shading (trojrozměrné stínování), které ale v BFBC2 není a tak proto tam může být jen tato technologie.

Nový audio a video rozhovor

Web BashAndSlash.com nedávno provedl audio rozhovor s programátorkou v DICE, Christinou Coffin a také s komunitním manažerem pro sérii Battlefield, Danielem Matrosem. Pokud máte zájem si tento 45 minut dlouhý audio rozhovor, který je celý v angličtině, poslechnout můžete tak učinit zde.

Dále tu máme video rozhovor s generální manažerem v DICE, Karl-Magnus Troedssonen. V něm se můžeme dozvědět takové věci, jakože BFBC1 zde bylo převážně proto, aby se série Battlefield dostala i na konzole, a BFBC2 proto, aby nám předvedlo nový kooperační mód (který byl mimochodem dostupný zase jen na konzole), kampaň pro jednoho hráče a také trochu jiné prostředí, než na které jsme v typickém Battlefieldu zvyklé. Právě ono prostředí by se v Battlefieldu 3 mělo vrátit do starých kolejí a navodit úplně jinou atmosféru než tomu bylo v BFBC2.

Odpovídá také na otázku, „proč bude v BF3 zase hra pro jednoho hráče“? Odpověď zní, že je to proto, aby to přilákalo nové hráče a dalo možnost takovým hráčům, kteří preferují nejdříve se porozhlédnout v singleplayeru a až poté vstoupit do multiplayeru. Troedsson toto dále rozvádí, že je jim jasné, že hardcore fanoušci BF série singleplayer ani nezapnou, ale jak už jsem psal, potřebují nalákat nové hráče. Dále se rozpovídají o důležitosti helikoptér, které dávají celé bitvě nový rozměr a také o tom, že si BF komunita doslova „vybrečela“, aby se vrátila možnost zalehnout.

Se zalehnutím zabrousí k tématu kempících odstřelovačů v trávě, kde si moderátor trošičku rýpne, že odstřelovač si myslí, že leží v trávě, ale ve skutečnosti bude někde kus mimo ni. Na to Troedsson odpovídá, že tento problém ještě nevyřešili, ale že se jej snaží vyřešit, aby takováto situace nenastala.

Poslední otázka moderátora zabrousí do tématu konkurence a proč si myslí, že by BF3 mohl být letos jedničkou. Odpovědí mu je, že se DICE nejdříve snaží podívat na to co by mohli udělat lépe, a tak aby to byla větší zábava. A vědí, že konkurence je veliká, ale momentálně se snaží jen rozčeřit vody (tato odpověď pravděpodobně směřuje k letošnímu dílu Call of Duty). Nakonec odpovídá, že mají nové a inovativní technologie, a že své peníze a energii investují do inovace a další podstatnějších věcí, na rozdíl od konkurence.

Na toto video se můžete nakonec sami podívat zde:

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

9 komentářů

Napsat komentář