Battlefield 4 Blog #20 – Ovládání bitvy

Dnes zde máme již dvacátý Battelfield 4 Blog, který tentokrát přináší již druhý díl série článků „Uvnitř Battlefieldu 4″. V tomto díle si představíme ovládání na konzolích a všechny jeho možnosti, které Battlefield 4 nabízí. Vrhněte se do objevování novinek, které ovládání Battlefieldu 4 na konzolích nabízí.

Uvnitř Battlefieldu 4: Ovládání bitvy

S vracejícími veterány stejně tak jako s nováčky série jsme chtěli udělat detailní přehled možností ovládacího mechanismu Battlefieldu 4 na konzolích. Zde jsou všechna možná nastavení – a jak je můžete měnit, aby co nejvíce vyhovovaly vašemu hernímu stylu.

Chcete mít ovládání podobné jako v Battlefieldu 3?

1

Chcete hrát jako v roce 2011? Tak jen změňte nastavení vašeho ovládání na „VETERÁN“ a budete mít ovládání podobné tomu co bylo v Battlefieldu 3.

Od vracejících se Battlefield fanoušků jsme slyšeli zpětnou vazbu, že jim chybí ovládací schéma, jaké bylo použito v Battlefieldu 3. Nebojte se! Zde je vše co potřebujete udělat (v tomto příkladu předpokládáme pravorukého hráče), jestli hledáte nejrychlejší způsob, jakým nastavit ovládání podobné tomu v BF3: Klikněte na MOŽNOSTI v základním menu a nastavte všechna pole (kde je to možné) na VETERÁN. Toť vše! S tímto nastavením zde stále bude několik málo změn oproti ovládání Battlefieldu 3. Designové nápady a myšlenky, které za těmito změnami stojí, jsou všechny vysvětleny níže.

Vylepšené prvky BF4 ovládání pro maximální podporu týmové spolupráce

2

Nové výchozí ovládací schéma na konzolích se drží běžných standardů používaných ve střílečkách a zároveň maximalizuje potenciál pro efektivní týmovou spolupráci, která je v Battlefieldu 4 unikátní. Tento obrázek je pořízen z BF4 PDF manuálu.

Výchozí ovládací prvky BF4 na konzolích jsou navrženy od základu tak, aby usnadnily týmovou hru. To v překladu znamená, že jsme se chtěli ujistit, aby Označování a Příkazová růžice byli v multiplayeru hojně využívány, zatímco Zaujmout pořádek a Taktické hledí by měli být stejně snadně dosažitelné a použitelné v singleplayeru. Celou tu dobu musí být jádro mechaniky hratelnosti střílení, míření, pohybu a provádění útoků zblízka silné a spolehlivé, jako nikdy předtím.

Také jsme museli vzít v úvahu, že hodně fanoušků Battlefieldu bude chtít přejít ze současné generace konzolí na nadcházející.  To znamená, že jsme museli zůstat konzistentní ohledně přechodu z PS3 na PS4 a X360 na Xbox One. Když jsme navrhovali výchozí ovládaní Battlefieldu 4, vzali jsme v úvahu i konzole další generace.

Abychom dosáhli výše uvedených designových cílů, přesunuli jsme funkce týmové spolupráce, jako je Označování a Příkazová růžice na pravé horní tlačítko R1. Tato změna způsobila, že jsme také museli přepracovat ostatní části ovládání. Věříme, že výsledek je uspořádání ovládacích prvků tak, že umožňuje hráčům využívat jedinečné mechaniky týmové spolupráce v Battlefieldu 4 – zatímco jsme zůstali věrní osvědčenému ovládání stříleček a snažili jsme se udělat přechod na novou generaci konzolí co nejjednodušší a nejpřívětivější.

V Battlefieldu 3 bylo Označování a Příkazová růžice nastaveno na tlačítka SELECT/BACK. My jsme však chtěli udělat tyto funkce jednodušeji dosažitelné a více používané. Ekvivalentní tlačítka na ovladačích nové generace konzolí jsou použita na jiné funkce a nemohou být přenastavena tak, jako tomu bylo v BF3.

Ostatní změny ve výchozím ovládacím schématu jsou následující:

  • Útok nožem byl na RB/R1, nyní je na R3 (kliknutím pravé páčky)
  • Skrčení/zalehnutí bylo na R3, nyní je na B/Kruh
  • B/Circle sloužilo na vstoupení do vozidla či vystoupení, nyní se tato funkce přesunula na podržení tlačítka X/Čtverec (když toto tlačítko jen stisknete, tak slouží pro přebíjení)
  • Přidržení X/Čtverce sloužilo pro sebrání kitu, teď pro tuto funkci slouží přidržení tlačítka Y/Trojúhelník
  • Na PS3 používáme standardy této konzole používané pro střílečky, takže funkcionality střílení a označování/příkaz. růžice byly přehozeny, nyní je tedy Označování/Příkazová růžice na tlačítku R2 místo R1

Nové intuitivní ovládání vozidel

3

Výchozí prvky páčky ovládání vozidel v Battlefieldu 4 byly vylepšeny pro maximální intuitivnost. Obrázek byl pořízen z Oficiálního traileru multiplayeru BF4.

Pro Battlefield 4 jsme chtěli více intuitivní výchozí ovládání vozidel. Od té doby, ovládáte pohyb vaší postavy pomocí analogové páčky, je logické, aby ovládání vozidel fungovalo podobně. To znamená, že současné výchozí nastavení ovládání vozidel se realizuje pomocí levé páčky, a to tak, že se pomocí této páčky ovládá plyn i řízení vozidla. Toto nám umožňuje mít ovládání pohybu na páčce a střílení, zaměřování, protiopatření a označování/růžici na ramenních tlačítkách, takže rozložení ovládání vozidel odpovídá rozložení ovládání vojáka.

Toto by mělo hráčům usnadnit vybrat si a hrát ve vozidlech oproti netradičnímu umístění tlačítek v předešlých Battlefield hrách. Také jsme si všimli, že hráči v BF3 občas omylem vstoupily do vozidla místo přebití zbraně, a naopak. Tento problém jsme vyřešili změnou příkazu na VSTUP DO VOZIDLA ze stisknutí tlačítka na nutnost přidržení. Také jsme přesunuli tlačítko pro sebrání zbraní a kitů, abychom v Battlefieldu 4 zmírnili zatížení tlačítka pro interakci.

TIP PRO VETERÁNY! Pokud chcete použít analogové tlačítka pro zrychlení a brždění, můžete toho dosáhnout pomocí změny v Nastavení u položky TLAČÍTKA VOZIDEL na hodnotu VETERÁN.

Nové ovládání míření pro vozidla se střeleckými věžemi

4

Nikdy nebylo jednodušší řídit vozidla se střeleckými věžemi jako např. tanky a vzduch-vzduch vozidla. Obrázek byl pořízen z Oficiálního traileru multiplayeru BF4.

Je tu nový ovládací systém pro řízení vozidel se střeleckými věžemi, který snižuje složitost pro hráče, jako je míření jedním směrem a jízda jiným směrem. Nové výchozí nastavení ovládání v BF4 pomáhá pohybovat se s vozidlem směrem stisknutí ovládací páčky, bez ohledu na to, kterým směrem máte namířenou střeleckou věž. Tato metoda ovládání je aktivní pouze v tancích (MBT,IFV a mobilní AA vozidla) a útočných lodích, protože jsou to jediná vozidla, kde během řízení ovládáte i střeleckou věž.

TIP PRO VETERÁNY! Hráči, kteří dávají přednost tradičnímu ovládání tanků v Battlefieldu, mohou v nastavení OVLÁDÁNÍ vypnout OVLÁDÁNÍ MÍŘENÍ VE VOZIDLECH.

Nastavte si páčky na co chcete

Pro možnosti páček vojáka i vozidel nabízíme stejné možnosti jako v Battlefieldu 3. SOUTHPAW kompletně přehodí funkce levé a pravé páčky (např. pokud to preferuje levoruký hráč) a LEGACY prohodí pouze osy X na páčkách, toto je podobné ovládání vojáka v N64 éře stříleček, kde pohyb kupředu a otáčení bylo na jedné a té samé páčce. LEGACY SOUTHPAW přehodí funkce nastavení LEGACY mezi dvě páčky. Mezi výchozím nastavením a těmito třemi alternativami je zvlášť možná jakákoliv kombinace ovládání páček pro vojáky, pozemní vozidla, helikoptéry a stíhačky.

Různé tipy pro ovládání

Inverze osy Y:

Někteří hráči preferují na páčkách invertovanou osu Y pro chůzi či vozidla. Tuto možnost si můžete vybrat v nastavení ovládání. Pro některé hráče je invertování osy Y důležité, obzvláště ve vozidlech, kdy se při létání toto nastavení více podobá skutečnému životu (když tlačíte páčku proti sobě, zvedne to nos letadla a míříte nahoru).

Navštivte Battlelog za pochodu:

Jedna ze změn v Battlefieldu 4 je, jak hladce jsme integrovali jádro sociálních funkcí do Battlelogu ve hře a to nejen na PC, ale i na konzolích. Stisknutím BACK/SELECT se rychle dostanete do panelu Battlelogu a vidíte, kteří přátelé jsou online, co hrajou a také statusy jakýchkoliv probíhajících misí, které jste přijal nebo založil pro přátele.

Takže když je Battlelog na tlačítku BACK/SELECT, kam se poděl ukazatel skóre (tabule), který na byl na tomto tlačítku dříve? Ukazatel skóre je nyní rychle přístupný pomocí přidržení tlačítka START.

Nastavte si tu správnou citlivost:

Nezapomeňte nastavit citlivost míření na vašich ovladačích. Zkuste to a uvidíte, co preferujete – vyšší citlivost znamená rychlejší otáčení, ale obvykle snižuje přesnost když chcete jen trochu změnit kurs či zamířit na cíl (nejvíce se projeví na velké vzdálenosti).

Proč nelze ovládání plně přizpůsobit?

Slyšeli jsme vaší zpětnou vazbu na ovládací prvky Battlefieldu 4 a vaše otázky proč nejsou plně přizpůsobitelné. Ačkoli otázka nastavitelných tlačítek na konzolích je poměrně složitá, zkoumáme, zda je možné toto někdy v budoucnosti umožnit.

Vezměte na projížďku vozidla na testovací mapu

5

Vezměte vozidla na projížďku po testovací mapě a nastavte si ovládání v klidu v přátelském prostředí testovací mapy.

Víme, že vypořádat se se všemi dostupnými vozidly Battlefieldu 4 může nějakou dobu trvat. Proto jsme vytvořili Testovací mapu, kde si můžete zbraně a vozidla v klidu nerušeně vyzkoušet. Pokud chcete osvěžit vaše letové schopnosti nebo zkusit všechna dostupná nastavení ovládání, abyste zjistili, které vám sedne nejvíce, Testovací mapa je to správné místo.

Zdroj: Battlefield Blog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , ,

4 komentáře

  • PeacefulSVK napsal:

    Tá testovacia mapa u mňa veľké +. Neskutočne ma serú tie reči typu: skúmame či je to v budúcnosti možne takto prispôsobiť a tomu podobne reči proste tam mali dať, úplnú customizaciu tlačidiel a každý si to nastatý ako chce. Čo je na tom potrebné riešiť ? Inak ovládanie u Xboxu je mi ukradnuté, zaujíma ma PS4 ! a čo sa týka toho nastupovanie vystupovanie väčší fail tam vymyslieť ani nešlo “ Také jsme si všimli, že hráči v BF3 občas omylem vstoupily do vozidla místo přebití zbraně, a naopak. “
    Ako sa hovorí sprostá hlava trpí cele telo, bohužiaľ ešte nikdy sa mi nestalo aby som namiesto prebitia zbrane, nastúpil do vozidla a naopak 😀 Teraz keď už budem chcieť vyskočiť v poslednej sekunde z vozidla predtým než vybuchne, proste nevyskočím lebo nestihnem kvôli stupídnemu podržaniu tlačidla. To ma dostalo už v bete zaujímalo by ma ktorý DICE blbeček toto vymyslel…

    • PeacefulSVK napsal:

      A ešte jedna vec čo ma pekne serie.. Prečo PC hráči máju v nastavenia možnosť nastavenia senzitivity pre vojaka a vozidla. To je totálny nezmysel práve to by mali dať pre konzoly, je to jeden z dvôvodv prečo nerád hrám npr. v tanku. Skôr ako sa nazdám pribehne nejaký jánošík a stihne ma zvariť, lebo ten tank otočí hlaveň okolo osy za hodinu…

    • CuZzZzZzZzZzMAN napsal:

      Zdar, vím, co myslíš, ale jde to krásně vysvětlit i vyřešit, když chceš POUZE NABÍT ZBRAŇ, tak stačí zmáčknout tlačítko. Když chceš NASTOUPIT do vozidla, STAČÍ POUZE DLOUZE PODRŽET tlačítko!!! To je celá věda, nic víc, nic míň!!! Ale zvykneš si 🙂 ZDAR 😀

  • turcix915 napsal:

    bohaca keby bolo namne vsetko postavene tak ja by som spravil jednu velku kustomizaciu konzol a to taku ze by som ich vsetky poskladal krasne na seba a zlisoval ich a uz by bol pokoj s kokotinami a s exluzivitami a inymi vecami co nicia herny priemysel

Napsat komentář