Battlefield 4 Blog #21 – Hudba Battlefieldu

Dnes zde máme již jednadvacátý Battelfield 4 Blog, který tentokrát přináší třetí díl série článků „Uvnitř Battlefieldu 4″. V tomto díle se dozvíme něco málo z toho, jak vznikal soundtrack k Battlefieldu 4 a zároveň si představíme jeho skladatele. Vrhněte se na zajímavosti ohledně tvorby hudby pro Battlefield 4.

Uvnitř Battlefieldu 4: Hudba Battlefieldu

Pokud si nemůžete přestat broukat téma Battlefieldu 4, nebo se možná při tom skvělém poslechu doslova začnete potit, skladatelé/producenti Jukka Rintamäki a Johan Skugge jsou ti, kterým byste měli děkovat. Zde najdete detaily ze zákulisí hudby Battlefieldu 4.

Veteráni Battlefieldu 3 již při muzice Jukky Rintamäkiho a Johana Skugge bojovali od ulic v Přechodu přes Seinuaž po lesy Kaspiské hranice. Jukka a Johan jsou zpět pro Battlefield 4 a plní své skladatelské a producentské povinnosti. V tomto díle „Uvnitř Battlefieldu 4“ duo skladatelů mluví o znovupředstavení znělky Battlefieldu 4, hudebních vlivech a výzvách při tvoření  videoherní partitury. Také zde s vámi sdílíme hudbu Battlefieldu 4 v podobě vyzvánění.

Pressphoto_Rintamäki_Skugge-640

Hudební skladatelé a producenti BF4 Jukka Rintamäki a Johan Skugge hledající inspiraci venku před jejich oblíbenou kebab restaurací. Kromě dělání hudby pro Battlefield také skládají pro kapelu No Science („Žádná věda“).

Znělka Battlefieldu 4

Znělka (motiv) BF4 byla přirozeně obrovská část naší práce. Strávili jsme hodně času diskutováním s oddělením zvuku v DICE a původní myšlenka byla vyrobit něco více „organického a hřejivějšího“ v porovnání s Battlefieldem 3. To byl náš cíl nejen u znělky BF4, ale také u celého soundtracku hry.

Oficiální znělka Battlefieldu 4 jako vyzvánění. Více vyzváněcích tónů naleznete na účtu Battlefield Soundcloud.

Klasická znělka Battlefieldu, která je mezi námi už od Battlefieldu 1942, je velmi dramatická s velkým vzorem bubnů jakožto hlavním motivem. To také naznačuje dobrodružství, což pro hru perfektně sedí. To o co jsme se snažili v motivu Battlefieldu 4 je, aby korespondoval se zbytkem hudby a celkovým pocitem ze hry.

Na znělce jsme začali pracovat s pomocí velkého množství organických nástrojů, kytar, čel (violončel) a dokonce tub. Hodně jsme experimentovali a během několika měsíců jsme se dali opět cestou více elektricky znějícího zvuku. Zdálo se, že se to ke hře hodí nejvíce. Atmosféra z kytar a čel na některých z prvních nahrávek, které jsme s Davidem Tallrothem udělali, zůstala, ale hlavní téma skončilo s elektronickým nádechem a je docela drsné i přes to, že také obsahuje fragmenty organických nástrojů.

Hudební tón a vlivy

Je těžké hudbu Battlefieldu umístit do jednoho žánru. Mohla by být definovaná jako elektronická, ale to není úplně přesné označení, jelikož jsme použili mnoho kytar a efektů, které ji dělají mnohem více organickou. A také se nejedná o klasickou válečnou hudbu či typickou hudbu pro válečné hry. Hodně inspirace jsme získali z filmu Blade Runner nebo od Johna Carpentera. Možná ji lze zařadit jako „retro-futuristická temná syntetická hudba“ – jestli tato kategorie existuje..

Takzvaný „Stinger“, beat, který je už od dob Battlefieldu 1942. Více vyzváněcích tónů naleznete na účtu Battlefield Soundcloud.

Hodně jsme experimentovali během nahrávání, abychom u skladeb dosáhli jedinečné „příchutě“. Nahráli jsme nějaké obrovské kovové talíře, které vysely ve studiu na stropě, například mlácení do nich paličkami aby to znělo jako gong. Tyto zvuky nám zněli tak nějak exoticky. Nebylo to míněno, jakože to mělo znít Asijsky nebo něco takového, jenom nám ty zvuky přišly tak skvělé, že jsme je prostě museli použít. Zvuk kovových talířů můžete slyšet v písničce „Oppression“ na soundtracku BF4.

Další exotický zvuk na soundtracku je zvuk elektrického luku, používaný na Havajské kytaře. Tato kombinace vyprodukovala neznámý vzrušující zvuk, který se skvěle hodil do všech možných prostředí ve hře. V nějakých skladbách můžete slyšet ebow (elektronický luk) a Havajskou kytaru jako struny a někdy jako sirény.

BF4_musicblog_pic1-640

Znělka Battlefieldu 4 připravena a odjištěna na DSI Mopho Keyboardu hudebního teamu. Další syntetizátory použity při produkci byli Korg MS-20, ARP Avatar, Roland Juno-6 a DSI Evolver.

Výzvy na cestě

Jedna z nejnáročnějších částí při tvorbě hudby pro Battlefield 4 byla už před samotným skládáním a nahráváním. Každý musí souhlasit, jaký typ muziky potřebujeme, jak by to mělo znít, jaké nástroje použít, s jakými zvuky chceme pracovat apod.

Také musíme poznat a pochopit hru předtím, než pro ni můžeme začít skládat vhodnou hudbu. Čím více se seznámíte se hrou, tím lépe. Obvykle nejsou různé etapy ve hře ještě hotové, když produkujeme hudbu, takže je důležité mít čistou vizi, jak by asi hra měla znít. Je velmi důležité pro nás pochopit, o co se snaží zvukový designér a co můžeme my jakožto skladatelé udělat, aby celkový hudební a zvukový zážitek byl co nejbohatší, nejhlubší a nejemotivnější, jak jen je to možné.

Melodie Battlefieldu 4 s názvem „Escalation“ v podobě vyzváněcího tónu. Více vyzváněcích tónů naleznete na účtu Battlefield Soundcloud.

Skládání hudby pro videohru je dost velká výzva v porovnání se skládáním pro jiná média. Jeden z důvodů je, alespoň v případě Battlefieldu 4, že hra i hudba jsou dynamické. Váš hudební zážitek se liší v závislosti na tom, co se ve hře právě děje, jak moc rychle se pohybujete kupředu, atd. Část intra na určité skladbě může být 20 sekund nebo i 5 minut – v závislosti na tom, kdo hru hraje. Písně na oficiálním soundtracku se mohou velmi lišit od těch co hráči sami „skládají“ při hraní hry.

BF4_musicblog_pic2-640

Ebow, který byl použit na klasické Guyatone Lapsteel kytaře k vyprodukování různých exotických zvuků pro soundtrack.

S tolika rozlehlými oblastmi v BF4, jako rozsáhlé moře, jsme pracovali na několika skladbách vyjadřujících pocit otevřených prostor. Jedno klíčové slovo v tomto procesu bylo „Cesta“ a strávili jsme hodně času hledáním správného tónu. Trochu jsme s tím bojovali, ale nakonec se skladba „Majestic Valkyrie“ skvěle hodila pro mnoho námořních scén.

Odměnění naší práce

Miluji, když hudba inspiruje hráče, to je ta největší odměna. Je také skvělé, když se hráči zcela ponoří do hry a příběhu za pomoci vylepšení hudby, ale nejkrásnější je, když hudba hodně znamená pro lidi mimo hru. Někdo udělal deseti hodinovou verzi skladby „Solomon’s Theme“ z Battlefieldu 3 a dal ji na YouTube. A podobné věci vídíme, že se dějí i s hudbou Battlefieldu 4. Myslím, že je to fantastické, máme naší práci velmi rádi a vidět, jak ji přenášíme na lidi je skvělý pocit.

Zdroj: Battlefield Blog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , ,

4 komentáře

Napsat komentář