Battlefield 4: destrukce podobná jako v BFBC2, ničení přehrady, Metro a Caspian v BF4? a další

Už je to nějaká doba co jsme zde měli nějaký ten souhrn informací o Battlefieldu 4. Konečně jsem našel čas a tak tu pro Vás mám další souhrn, který jsem vytáhl z různých zdrojů, jenž se ke mě dostali. Začněme s informacemi a zajímavostmi z rozhovoru od magazínu EDGE.

Ten se ptal producenta v DICE Aleksandera Grondala a jedna z otázek byla, zda-li destrukce v BF4 bude podobná jako v BFBC2, kde byla velmi rozsáhlá a bylo jí více než v BF3. Aleksander odpověděl, že destrukce jako byla v BFBC2 bude v určité podobě zpět. Tím tedy myslel to, že na některých mapách, kde to bude možné, tak se jí dočkáme v podobné formě. Určitě dobrá zpráva, ne? Destrukci máme přeci všichni rádi 🙂

Dále pak diskutovali o podvěsném granátometu, který třeba v BFBC2 byl dostupný pro velkou většinu zbraní. Aleksander na to reagoval tak, že v BF3 byl populární právě granátomet M320 a v BF4 kladou nyní větší důraz na granáty. Ty totiž v BF3 nedokázali příliš ničit různé objekty, avšak v BF4 tomu je jinak. Byly zesíleny a mohou tak poškozovat zdi a další zničitelné objekty. Kromě toho budeme mít také dostupné několik druhů granátů (výbušný, zápalný, flashbang) a tak to vypadá, že podvěsné granátomety v BF4 nebudou (nebo budou silně omezeny).

Poté pak bylo zmíněno, že se možná dočkáme předělávek některých map i z BFBC2, což myslím, že by nebyla špatná věc. Například mapa Oasis (ta byla i v BFBC1) by byla v BF4 rozhodně pozoruhodná 🙂

Výkonný producent v DICE, Patrick Bach, pak pro Eurogamer řekl, že 60 FPS (snímků za vteřinu) je pro Battlefield 4 na next-gen konzolích klíčové. Hlavně pak ve spojení s 64 hráči to je něco, jenž dodá konzolovím hráčům ten správný Battlefield zážitek. Já jen dodám, že má pravdu a připomenu, že na stávající generaci konzolí bude Battlefield 4 možné hrát ve 24 hráčích (+2x komandér, takže 26) a na příští generaci konzolí spolu s PC se bude jednat o 64 hráčů (+2x komandér, takže 66 hráčů). Pokud jde o rozlišení pro příští generaci konzolí, tak to zatím nebylo nikde oficiálně potvrzeno, ale očekává se FullHD tedy 1080p, doufejme že tomu tak bude a nebude to zase 720p, jako tomu je u starých konzolí. Co si myslíte Vy? Je 60 FPS opravdu potřeba?

Včera pak bylo vydáno video popisující engine Frostbite 3. To nám prozradilo pár zajímavých informací ohledně schopností tohoto herního enginu. Nejdříve je potřeba zmínit, že celý engine Frostbite je vyvíjen od roku 2006 a už tehdy se počítalo s jeho nasazením pro příští generaci konzolí (Xbox One/PS4) a že engine je vytvořen tak, aby běžel na všem od mobilních zařízení, přes PC až po nové konzole. Další velkou změnou oproti předchozím verzím je dynamický vítr a voda. Nyní se tedy stromy hýbou podle větru a jejich pohyb řídí engine sám. Podobně je na tom voda, která již nebude jen rovnou plackou, jako tomu bylo v předchozích Battlefieldech. V BF4 budeme mít rozbouřená moře a také budou mít všichni hráči na serveru stejné vlny, místo toho, aby každý hráč viděl jiné. Dále pak přináší onu novinku Levolution. Což je vlastně hráčem spuštěná událost, která mění hratelnost na mapě. Ať už jde o malé věci jako pípající detektorů kovu v obchodech, autoalarmy, zavírání mříží obchodů, či zapínání překážek zabraňující vjezdu vozidel na mosty, tak třeba i ničení mrakodrapů nebo přehrad, které zatopí okolí. A právě ono ničení přehrad, které zmínil jeden z vývojářů, by mohlo znamenat přítomnost fanoušky vytvořené mapy „Čulyšmanská přehrada“, se kterou vyhrál hráč s přezdívkou Luetin soutěž „Navrhněte vlastní mapu pro Battlefield“. Detaily o této mapě (a také o dalších, které tehdy v oné soutěži vyhrály) si můžete přečíst zde. Existenci mapy se zničitelnou přehradou už kdysi naznačil dotazník od EA.

Jako poslední k enginu FB3 ještě zmíním, že ten nám tentokrát přinese ještě reálnější zpracování postav a to jak od jejich pohybu až po jejich mimiku v obličeji.

Na Redditu potom designér pro hratelnost Alan „Demize99“ Kertz prozradil, že mapy Operation Métro a Caspian Border (Kaspická hranice) patří mezi ty nejpopulárnější v Battlefieldu 3. To tedy může dosti pravděpodobně znamenat, že tohle budou právě 2 ze 4 map v rozšiřujícím balíčku Second Assault, který přijde s časovou exkluzivitou nejdříve na Xbox One a po nějakém čase pak na ostatní platformy. Líbili by se Vám tyto mapy předělané pro Battlefield 4?

Pak tu pro Vás mám jedno video, které obsahuje záběry z toho, jak to vůbec vypadá, když hrajete za komandéra. Takovýchto videí není moc, protože na E3 neměl nikdo moc možnost si za něj zahrát a už vůbec ne jej natočit přímo ze hry. Video můžete zhlédnout na Youtube.

A jako poslední, než zakončím tento článek, tu mám takovou zajímavost. Ve videu o Frostbitu 3, měl jeden z vývojářů na stole figurku dinosaura a také před časem DICE hledalo designéra grafiky a připojilo k této poptávce i obrázek dinosaura. Co myslíte, je možné, že bychom se v Battlefieldu 4 dočkali dinosaurů? Připomínám, že Karl-Magnus Troedsson v živém přenosu z E3 na dotaz o dinosaurech řekl, že máme počkat a uvidíme. 🙂

Zdroj: EDGE, Eurogamer, Youtube, TeamPlayers, Reddit, Battlefieldo

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , , ,

28 komentářů

Napsat komentář