3
Bře

Battlefield Play4Free – RPG systém a vyhledávač serverů

battlefield-1-nejlevneji-banner

Abychom ani Battlefield Play4Free nenechávali stranou, přeložil jsem pro Vás článek z webu Battlefield Blog, kde se herní designér Colin M. Clarke rozpovídá o RPG systému v této hře.

Dále mám pro Vás zprávu, že BF P4F se dočká i vyhledávače serverů a klanové podpory, a to ještě před letními prázdninami.

Dnes bychom vám rádi představili Battlefield Play4Free, novou generaci Free to Play her od týmu EASY, který vám přinesl Battlefield Heroes. Battlefield Play4Free kombinuje to nejlepší ze série Battlefield spolu s klasickými mapami z Battlefield 2, zbraněmi a animacemi z Battlefield: Bad Company 2 a prvky RPG z Battlefield Heroes. Vše ve zdarma hratelném webovém prostředí. Bez dalších okolků, vás všemi herními prvky provede Colin M. Clarke, herní designér ve studiu EASY:

Díky! Takže BF P4F je rychlá, adrenalinem napumpovaná střílečka, která hráče pohltí a to bez ztráty rozlehlých bojišť, jenž dělají Battlefield unikátní, no a vlastně, tak skvělý!

Přestože jsme se snažili zůstat věrni „pravidlům“, která můžeme nalézt v jádru stříleček, museli jsme některé velké věci změnit. Jednou z nich je možnost ovládání, jakým způsobem bude hráčova postava „vyrůstat“. Raději než lineární postup, kde si odemykáte zbraň 1, věc  1, zbraň 2, v předem určeném pořadí, jsme vybudovali systém, který hráči umožňuje získávat tzv. Training Points, jenž mohou být použity k vytvoření vlastního vojáka a tím tak vytvořit vlastního bojového veterána. Našim cílem je vzdálit se od „získej další věc“ a posunout se k „získej tu věc co chceš“.

Proč se soustředíme na postavu a ne na hráče?

Jedno z pravidel ze zážitků z BF bylo, že jste si často oblíbili jeden konkrétní kit, možná dokonce s ním strávili většinu nahraného času ve hře, ale nikdy jste se s ním pořádně nesžili. Byli jste raději vojákem s mnoha klobouky, než postavou hrající za svoji roli. Pro BF P4F jsme chtěli, aby se hráči přímo podíleli na postavě a byli tak schopni využít zkušeností určitého povolání podle vlastního stylu. V naší betě je momentálně opakovaně diskutováno téma „Co by měl hráč, hrající za recona dělat?“, a dle mě to na něco poukazuje.

Změna specializace kitů

Jedna strany debaty nad reconem tvrdí „recon by měl najít a eliminovat cíle na dlouho vzdálenost“ a druhá strana tvrdí „recon by se měl neustále pohybovat, prozkoumávat nepřátelské pozice pro své spoluhráče a narušovat pohyb nepřítele, pomocí podpůrných útoků“. Tohle je takové zobecnění probíhajících debat, takže doufám, že pravidelní návštěvníci fóra mi prominou. Co mám rád na této diskuzi, je to, že obě strany mají úplnou pravdu.

Účel přizpůsobování vaší postavy

S povoláním recona, může hráč najít 2 důležité specializace, které mohou v bitvě vyniknout. Recon, který účelně prohledává oblasti s pohybovým senzorem a používá „Combat Training“ k nalezení, obejití a eliminování nepřátel, má pramálo společného s reconem, který si rozloží svoji židličku a zabíjí nepřátele z více jak 80 metrů. Je to stejný kit, ale každý hráč má své vlastní bojové způsoby s tímto kitem. Jedna věc, která se mi líbí, je množství VĚCÍ, které si mohu nakoupit za Training Points. Občas jsem se nachytal, jak mě už sniperování nudí a že chci trochu promíchat a podívat se jak by se mi vedlo v hlavní linii. Pouhou výměnou mých zkušeností můžu vzít svého super snipera a proměnit ho v taktického infiltračního recona, který neustále informuje svůj tým o nepřátelských pozicích.

Takže jaký je účel kitů?

Nyní je tou největší otázkou: „No dobře, takže kit může být hrán různými způsoby, ale který z nich je ten správný?“. No, ona tu vlastně není žádná správná cesta jak hrát za nějaký kit. Mojí nadějí a cílem je, aby s pomocí zkušenostního stromu si každý hráč našel takové nastavení, které mu bude sedět nejlépe. Je pravda, že by bylo divné vidět engineera vedoucího útok s brokovnicí a kompletně ignorujícího vozidla, ale pokud je toto co hráč chce, tak pak je to super! Takže teď, když jsem načal proč jsme se zaměřili více na postavy, tak vám v rychlosti objasním jak je to se stromem zkušeností.

Jak jste zpracovali zkušenosti z Battlefieldu?

Na první pohled jsme si mysleli, že rozkouskovat a zkategorizovat jednotlivé bojové zkušenosti bude snadné; máme skoro 20 let zkombinovaných zkušeností s prací na Battlefieldech a tak jsme vytvořili rychlo sepsané osnovy. Jak věci postupovali dál, tak jsme zjistili, že se jsme vytvořili docela nafouklí seznam kategorií:

Odborné vybavení – vylepši mě se svými hračkami

Fyzický trénink – zlepši mě v běhání, skákání, šplhání po stromech apod.

Bojové vybavení – udělej ze mě lépe informovaného vojáka

Trénink pro vozidla – nech mě být lepším řidičem, pilotem, taxikářem v helikoptéře

Bohužel bylo toto rozdělení  trochu objemné a ne úplně to co jsme chtěli. Takže po užitečném pošťouchnutí od našeho produkčního týmu, jsem se pustil do předělání zkušenostního stromu v něco více kompaktního a elegantního.

Přesun z hrubého k vyladěnému

Po několika poradách a přezkoumaných návrzích, se nám podařilo každé povolání rozdělit do tvou pasujících kategorií:

Odborné vybavení – Vylepši mě s mým stávajícím vybavením a dovol mi odemknout další vybavení v mém postupu.

Bojové vybavení – Udělej ze mě lépe informovaného a více univerzálního, bez ohledu na to co mám na sobě.

Pěkná věc ohledně těchto kategorií je, že sedí k myšlenkám „věci které mám“ a „věci které budu mít“. Takže hráč, který byl přesvědčený o svých zkušenostech se zbraněmi které má a ten který chtěl více a lépe porozumět oblupujícímu chaosu, tak může využít do hloubku Combat Training (bojového výcviku). Zatímco hráč, kterému jde o využívání jeho zbraní a vybavení v boji, se tak může více ponořit do Equipment Training (trénink s vybavením).

Se stromy vyladěnými, implementovanými a funkčními v naší betě je už teď jen na hráčích jak si upraví svůj kit a přizpůsobí si tak svoje povolání. Jak naše beta testování postupuje a odezva hráčů se dostává na naše fórum, a až přes hraní s našimi beta testery, jsme zjistili, že každá osoba je více propojena se svým kitem; a jak každý hráč mluví o tom, že je těžké rozhodování jestli odemknout tu nebo tu zkušenost, tak já vidím, že jsme naše cíle posunuly zase o kousek blíže uskutečnění.

Doufám, že toto shrnutí (dobrá, hádám že 9 odstavců není tak úplně shrnutí) vám pomohlo zodpovědět některé otázky ohledně možností v BF P4F s ohledem na jiné střílečky. Je to o volbě, kterou si vyberete pro vaši postavu. Můžete být assaultem, reconem, medikem nebo engineerem, podle toho co si myslíte, že je nejlepší. To je důvod proč vybrané schopnosti jednoho hráče jsou tak super, jako hráče jiného. Pokud to není volba sebrat plnou helikoptéru a napálit to s ní přímo do vody … NESNÁŠÍM když se to stane.

Díky Coline! A všem ostatním: Battlefield Play4Free je momentálně ve stádiu uzavřené bety. Nenechte si ujít svoji šanci také získat místo v betě, registrace zde.

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Zatím zde nejsou žádné komentáře

Proč nenapsat první komentář?

Napsat komentář