Blastery ze Star Wars Battlefront

Dobrému blasteru se nic nevyrovná…

Cargo

Spoustu času ve Star Wars™ Battlefront™ strávíte s blastery, které patří ke stěžejním prvkům hry. Jde o dominantní typ zbraně po celé galaxii, takže pokud dokážete mistrně zacházet se všemi dostupnými modely, získáte nad svými soky nemalou výhodu.

Odpovědnost za definování vlastností blasterů ve Star Wars Battlefront mají designéři zbraní Christian Johannesén a Tommy Rydling. To zahrnuje oblasti jako ranivost, vyváženost a vymýšlení jedinečností pro každou jednotlivou zbraň. Cílem je navrhnout unikátní a rozmanitou kolekci blasterů hodných světa Star Wars™.

Připravili jsme si na Christiana a Tommyho pár otázek ohledně blasterů. Nezapomeňte, že ve hře existuje celá řada dalších speciálních zbraní dostupných prostřednictvím Star Cards, ale v tomto článku se zaměříme na blastery. Tak pojďme na to.

Mohli byste popsat výběr blasterů pro Star Wars Battlefront?

Ve hře je 11 primárních blasterů, které lze rozdělit do třech hlavních skupin. Do první skupiny patří standardní blasterové pistole jako DH-17. Ty se hodí k boji na krátkou až střední vzdálenost a jsou ideální pro režimy jako Drop Zone. Pak jsou tu blasterové pušky znovu na krátkou až střední vzdálenost jako E-11 a A280C, které nabízí vysokou přesnost a dobrou ranivost.

A poslední skupinu tvoří těžké blastery, které mají větší rozptyl než ostatní zbraně, ale na druhou stranu disponují solidní ranivostí na všechny typy vzdáleností. Jedním z takových příkladů je blaster s označením DLT-19, který vyniká rychlostí, delší dobou střelby bez přehřátí a účinností.

Jaké mají blastery vlastnosti?

Každý blaster v nabídce zbraní disponuje čtyřmi ukazateli/vlastnostmi. Ranivost (Damage) představuje sílu blasteru v porovnání s ostatními zbraněmi. Kadence střelby (Rate of Fire) ukazuje, kolikrát dokáže zbraň vystřelit za sekundu (opět v porovnání se všemi ostatními blastery).

Chlazení (Cooling power) znázorňuje, kolikrát lze vystřelit, než se blaster přehřeje, a nakonec dostřel (Range) představuje kombinaci faktorů jako rozptyl, zpětný ráz a snížená účinnost s rostoucí vzdáleností.

rendition1.img (2)

Existuje blaster pro každého?

Věřím, že ano. Každý blaster je svým způsobem jedinečný a hodí se k mnoha různým herním stylům. Pokud například hrajete na mapách s úzkými průchody, kde byste se v klasických střílečkách vyřádili s brokovnicí, neuděláte krok vedle s blasterem CA-87. Naběhnete-li za rohem do skupiny nepřátel, určitě se vám bude hodit.

Každopádně nacházíte-li se do 10 metrů od vašeho cíle, pak žádná zbraň není vyloženě špatnou volbou. V těsných prostorech ale dokážete s CA-87 zabít nepřítele jednou ranou.

Jak se vám podařilo vybalancovat všechny blastery?

Balancování začalo v okamžiku, kdy byl do hry implementován první blaster E-11. Od té chvíle jsme jak u něj, tak i u nově přidaných blasterů provedli celou řadu úprav, abychom dosáhli vytouženého výsledku. Během vývoje jsme se neustále ptali sami sebe, jak velké škody by měl blaster způsobit a jak to ovlivní všechny ostatní zbraně.

Stěžejními oblastmi balancování jsou kadence střelby, ranivost na výstřel, chlazení a přesnost se vzrůstající vzdáleností. Různou kombinací těchto vlastností by měla každá zbraň získat svou jedinečnou roli.

Dvě nejčastěji upravované zbraně jsou E-11 a A280C, startovní blastery pro Impérium a rebely. Nechtěli jsme, aby byly úplně totožné, na druhou stranu byste s nimi měli dosahovat podobných výsledků. A280C jsme dali trochu rychlejší kadenci střelby oproti E-11, ale vykompenzovali jsme to nižší ranivostí a také trochu horší ovladatelností.

Jak funguje systém přehřívání blasterů?

Střílíte-li z blasteru bez přestání příliš dlouho, dojde k jeho přehřátí, takže jej nemůžete několik sekund vůbec používat. Jak rychle tato situace nastane, záleží na typu blasteru. Těžký blaster DLT-19 dokáže vystřelit v kuse 40krát, zatímco taková pistole DL-44 ani ne 10 krát.

S rostoucími zkušenostmi se dokážete lépe vyvarovat přehřátí zbraně. Ostřílený hráč se naučí rozpoznávat limity svých zbraní, takže včas uvolní spoušť, aby zabránil jejich následnému přehřátí. Díky tomu se může kdykoli zapojit do boje nebo se bránit před nepřítelem.

Pokud se vám blaster přece jen přehřeje, máte šanci na jeho rychlejší zchlazení stisknutím tlačítka v ten správný okamžik. Podaří-li se vám trefit to správné místo, váš blaster je okamžitě připraven k boji. V opačném případě se doba jeho chlazení navýší.

Ve hře je mnoho kultovních blasterů. Které jsou vaše oblíbené a proč?

Jedním z mých oblíbených je SE-14C. Jde o poloautomatickou blasterovou pistoli, která vystřeluje dávku pěti projektilů. S touto zbraní můžete nepřítele zasypat slušnou sprškou střel. Pokud se však netrefíte, musíte si před dalším střílením chvíli počkat. Takže když mám zlomyslnou náladu, sáhnu po něm.

Mně se zamlouvá DL-44, asi nejznámější jako blaster Hana Sola. Způsobuje velké škody, ale bohužel se velmi rychle přehřívá. Jde o velký kompromis: pokud se netrefíte každým výstřelem, zbraň se přehřeje a vy budete zranitelní. Tahle míra rizika vůči případné odměně je hodně zábavná a velmi dobře koresponduje se stylem Hana Sola.

Převzato zo stránky starwars.ea.com

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , ,

Zatím zde nejsou žádné komentáře

Proč nenapsat první komentář?

Napsat komentář