Aktualizace #4 | Co vše zatím víme o Battlefieldu 4 – souhrn informací

battlefield-1-nejlevneji-banner

Protože za poslední dny toho bylo o Battlefieldu 4 skutečně hodně a to ať už jde o různé informace, rozhovory nebo záběry přímo ze hry, tak bychom si měli nějak přehledně probrat co vše o této hře dosud víme. A protože různé informace budou stále přicházet, budu tento článek vždy (jak se něco objeví a budu mít čas) aktualizovat. Takže si jej určitě někam uložte a pravidelně sledujte. Při každé aktualizaci Vám samozřejmě dám vědět skrze Twitter/Facebook a tady na webu se změní číslo dané aktualizace v nadpisu článku.

Pokud sami najdete nějakou zajímavost, která není v tomto článku obsažena, dejte mi vědět v komentářích, ať tu máme ten nejobsáhlejší článek 🙂

Začnu s tím, kde se na Battlefield 4 můžete podívat:

Tak a jdeme na ty slíbené informace. Vše se budu snažit mít přehledné a budu to tedy psát v krátkých bodech.

Poznámka: Mějte na paměti, že ne všechny informace zde napsané musí být úplně pravda a mohou se od pravdy lišit. Avšak doufejme, že moc chyb v nich není 😉

Aktualizace #4 - 14.6.2013@13:08:

  • Seznam zatím všech potvrzených zbraní, které se objevili v Battlefieldu 4.
  • Přehled všech obrazovek s možnostmi přizpůsobení jednotlivých tříd z pre-alfa verze BF4 na E3.
  • Specializace pro četu se odemykají získávám bodů za různé aktivity spojené s četou. Asistence při zabití v četě, oživení v četě, potlačení v četě apod. Pořadí těchto specializací je na každém hráči. Postup, který odemyká jednotlivé vylepšení se snižuje, pokud se četa vyprázdní (a zbude jen velitel) nebo když všichni z čety zemřou.
  • Jak funguje malá lékárnička? Podobně jako ta velká, akorát ji můžete hodit přímo na hráče (nebo ji může sebrat) a bude po určitou dobu léčen i při pohybu. Tedy na rozdíl od velké lékárničky, nemusí u ní stát, ale má ji jakoby u sebe. To stejné pro zásoby. Malé po určitou dobu doplňují vojáka i za pohybu a velká je klasická, která doplňuje munici jen v určitém rozsahu z místa, kde je položena.
  • Nová zbraň, kterou lze přepnout místo nože - Shank. Tedy něco jako improvizovaný obušek nůž. [obrázek]
  • Battlefield 4 bude obsahovat několik různých nožů, které si budou hráči moci odemknout. Stejně tak bude obsahovat speciální nůž pro majitele BF4 Premium.
  • Podle některých diváků live streamu z E3, potvrdilo DICE, že v BF4 bude omezený sprint. Není to zatím plně potvrzené a ani jisté, zda-li v normálním módu nebo v Hardcore módu.
  • Transportní helikoptéra v BF4 je nyní více mrštnější, než byla v BF3.
  • Dříve zmíněné automatické vyklánění funguje takto: Pokud jste za nějakou překážkou, klečíte a zamíříte, tak vaše postava jakoby vykoukne nahoru abyste viděli přes překážku. V BF3 jste zamířili do překážky. Vyklánění zpoza rohu v BF4 nebude.

Zdroj: Youtube #1, #2, Reddit

Aktualizace #3 - 13.6.2013@14:30:

  • Přebíjení nábojů ve stylu celých zásobníků je pravděpodobně funkce pro Hardcore nastavení hry (ano HC je v BF4 také). Na E3 je to jen z testovacích důvodů. Zda-li se to tedy ukáže i v normálním nastavení není jisté.
  • DICE udělalo BF4 znovu z moderní války proto, protože věří, že sem tato série patří. Nechtějí to dělat jako všichni, kteří mění období her podle ostatních. Dále pak jsou rádi, že hra vzbuzuje pozitivní dojmy u spoustu hráčů, i přesto, že někteří hráči tvrdí, že je to jen kopie BF3.
  • Pomocí nového zařízení zvaného PLD (Personal Locator Device) bude možné laserově navádět raketomety typu Javelin a RPG-7V2. [obrázek]
  • Nové kamufláže pro vojáka, které se objeví v Battlefieldu 4 (nejsou to všechny): [obrázek]
    • Atomic Autumn, Digital Desert, Dot Naval, Erol Snow, Flat Urban, Flecktarn Woodland, Hexason Naval, Splinter Urban, Starburst Desert, Tiger Desert, Turtle Autumn
  • Některé z položek na zbraně, které patří k volitelným úpravám jsou:
    • Vertical grip (vertikální rukojeť), Angle Grip (rukojeť pod úhlem), Canted Ironsights (nakloněné hledí), laserový označovač červené a zelené barvy
  • V Battlefieldu 4 nás čekají 2 nové herní režimy, jaké to jsou DICE zatím nechce prozradit. Aktuálně potvrzené herní režimy jsou:
    • Conquest, Rush, Squad Deathmatch, Team Deathmatch
  • Komandér je dostupný jen ve 2 režimech - Conquest a Rush. Možná bude i v těch zatím neoznámených.
  • Aby se nemohl úplně kdokoliv stát komandérem, bude vytvořen speciální výběrový systém. Zatím nejsou známi detaily - možná, že to bude založeno na výši vaší hodnosti, skillu nebo něco podobného.
  • Pokud hráči budou komandéra poslouchat (jeho rozkazy, které mohou přijmout či odmítnout) tak také získají body, nezíská je jen komandér.
  • Za určitý počet bodů, které komandér nasbírá tím, že ho budou čety poslouchat, může posílat lékárny, zásoby s municemi a vozidla.
  • Komandér bude mít možnost sledovat činnost druhého komandéra a tak když zjistí, že vyslal UAV na své jednotky, může mu jej pomoci EMP vyrušit a svůj tým tak schovat před označením na minimapě a 3D označení.
  • Ptačí pohled na bojiště, co má komandér dostupný, bude také sloužit i pro obrazovku s výběrem místa ke spawnu a také v režimu Spectatora.
  • Pro připojení se jako komandér na server, bude vytvořena speciální fronta, přes kterou bude možné se připojit.
  • Tým bude mít možnost se komandéra zbavit pomoci hlasování, které mohou vyvolat velitelé čet. Pokud většina dá ano, komandér bude odpojen.
  • Battlefield 4 obsahuje speciální technologii pro chování vln na moři. To znamená, že i v multiplayeru všichni hráči uvidí to stejné.
  • Netcode byl přepracován a vylepšen.
  • V den vydání budou moci hráči na konzolích okamžitě skrze svoji konzoli zakoupit BF4 server a dostanou i větší možnosti nastavení. Samozřejmě hráči na PC také budou moci pořídit servery od prvního dne. Budou je ale muset zakoupit skrze různé poskytovatele (FakaHeda.eu a další).
  • DICE ví, že destrukce v BF3 byla zklamáním. Proto v BF4 bude přítomna jak mikro-destrukce z BF3: Close Quarters tak i destrukce velkých objektů zároveň.
  • Nepůjde ale ničit úplně všechny budovy apod. Je to důvod designu map a rozhodnutí DICE, nejde o to, že by to byla technická limitace.
  • Na konzoli Xbox One nebude DICE využívat integrovaného matchmaking systému, ale bude mít svůj.
  • DICE nyní také více bude začleňovat do hry váš skill (dovednost), než jen vaši hodnost. Budete tak tedy moci nastavit servery jen pro hráče s určitým skillem.
  • DICE bude u BF4 poskytovat dostatek vlastních serverů, aby se předešlo jejich nedostatku jako tomu bylo u BF3.
  • Na konzolích Xbox One a PlayStation 4 budou hráči moci využívat jejich zabudovaných nahrávacích systémů. DICE nedělalo vlastní BattleRecorder pro konzole. Jak je na tom PC není jisté.
  • V Battlefieldu 4 bude určitou formou zabudován tutoriál za účelem se naučení ovládání vozidel jako jsou helikoptéry a stíhačky.
  • Pomoci Battlelog aplikace bude možné si předem nastavit svoji výbavu do hry.
  • Battlelog bude dostupný ve stejné (nebo velmi podobné) podobě jako je na PC i na konzolích.
  • Jak jsme již psali, vyřazování vozidel je přepracováno. Tentokrát není založeno na procentuálním zdraví vozidla, ale hlavně na tom, kam jej zasáhnete.
  • Pokud jde o omezené, neomezené náboje ve vozidlech, je v tom stále zmatek. Zdá se však, že to omezené je, i když ne úplně. Například u tanku, pokud vše vystřílíte, tak po 7 vteřinách se náboj nebo možná celý "zásobník" obnoví. Jak to přesně bude si asi musíme počkat až to vyzkoušíme sami nebo to prozradí někdo z vývojářů.

Zdroj: MP1st.com, IGN, Twitter #1, #2, GameInformer, obrázek, Youtube

Aktualizace #2 - 13.6.2013@08:15:

  • Battlefield 4 na E3 je poháněn počítačem obsahujícím 2 grafické karty AMD HD 7970 a procesor AMD FX-8350.
  • Předobjednávkový bonus "herní obsah/in-game bonus" u Deluxe Edice jsou 3 různé Battlepacky. Detaily co budou obsahovat nejsou oznámeny.
  • V BF4 bude stejně jako v BF3 možnost vypnout HUD a mít tak "čistou" obrazovku.
  • Kromě klasického červeného laseru bude dostupný i zelený laser. [obrázek]
  • Útočná helikoptéra má celkově 42 raket a na jeden "zásobník" má 14 raket. Po vyčerpání všech raket, musí počkat aby se automaticky postupně doplnili.
  • Malá lékárnička a stejně tak malý balíček s náboji funguje tak, že jej dáte přímo hráči a ten se pak může pohybovat, zatímco je léčen/doplněna mu munice + můžete léčit/doplnit munici přímo sobě, pokud ji držíte v ruce. Potom je zde samozřejmě i klasická lékárnička a balík s náboji, který se položí na zem.
  • Protitankové zátarasy, které nejde zničit, mohou být sníženy, aby tank projel. Někde vedle nich bude tlačítko, které je schová.
  • Zásoby na padáku budou doplňovat munici i technice.
  • Kromě zásob budou existovat i místa, kde lze doplnit munici vozidla.
  • Potlačovací palba by měla být dostupná jen pro odstřelovací pušky a lehké kulomety a její síla bude záviset na vzdálenosti od cíle.
  • Ve hře budou celkem 4 druhy granátů - klasický M67, kouřový, flashbang a zápalný. [obrázek]
  • Úprava pro pistole bude kamufláž, mířidlo, baterka, tlumič.
  • Odstřelovači budou mít proměnný zoom. Mohou bez přerušení míření přepínat od 4x - 14x zoom.
  • Vozidla nemají prostřelitelná kola, ale stále mohou být vyřazeny podobně jako v BF3, avšak bylo to vylepšeno.
  • Pokud se na mapě objeví AC-130 Gunship nebo se připojí někdo jako komandér, hra to dá vědět textem uprostřed obrazovky.
  • Postavy multiplayeru mají nové hlasy - hlášky, které vojáci řvou automaticky.
  • Mezi další potvrzené zbraně patří: raketomety AT4, RPG-7, Stinger, granátomet M320, brokovnice Saiga-12K, PDW P90, karabina M4, útočná puška M416.
  • Průzkumník bude mít možnost používat C4 i ve vodě. Takže budete moci odpalovat lodě pomoci C4.
  • Battlefield 4 vyhrál na E3 ocenění "Nejlepší na E3/Best of E3" od GameSpotu.
  • DICE stále provokuje s dinosaury v BF4. Karl-Magnus Troedsson řekl na toto téma "Budete muset počkat a uvidíte".
  • Pokud nevíte proč se střídají barvy, na které hráči v Live streamu z E3 střílejí, tak důvodem je Spectator. Pokud jste jako Spectator (divák) tak jsou pro Vás Číňané vždy červení a Američani modří. A to na koho kdo střílí pak závisí na tom, který tým zrovna sledujete.

Zdroj: Twitter #1, #2, #3BattlefieldoTeamPlayers.es #1, Instagram

Aktualizace #1 - 12.6.2013@20:10:

  • Pokud dostanete "asistence při zabití" vyšší než 90, započítá se Vám to jako zabití. [obrázek]
  • Nová potvrzená zbraň: XM-25. [obrázek]
  • Možnost změřit vzdálenost k cílí pomoci klávesy V, pokud hrajete za průzkumníka. [obrázek]
  • Pohybové senzory, jako byly v BFBC2, jsou pro průzkumníky zpět. [obrázek]
  • Munice v tancích je omezená, ale po určitém čase se obnovuje.
  • Defibrilátory se musí před každým použitím "nabít".
  • V BF4 budou i menší možnosti jak ovlivnit hru, než je jen pád mrakodrapu. Příkladem můžou být ochrany na mostech, které zabrání průjezdu vozidlům, možnost vypnout osvětlení v budově ve skříňce s pojistkami, zapnutí zavlažování, uzavření mříží v obchodech nebo spuštění alarmu, apod. Detaily na toto téma ještě nejsou úplně jasné.
  • Událost jakou je pád mrakodrapu na mapě Obléhání Šanghaje, máme očekávat i na jiných mapách. To znamená události, co nám nějak změní herní prostředí.
  • Jak jsme se dobře domnívali, tak pokud čety budou plnit komandérovi rozkazy, získá komandér body a při dostatku bodů se mu zpřístupní nové funkce jak podpořit svůj tým. A kromě těchto možností jsou tu i takové, které jsou dostupné jen v případě, kdy tým drží určitou vlajku.
    • Na hlavní základně máte automaticky dostupné UAV a EMP.
  • Mezi vozidla, která může komandér poslat svému týmu nepatří tank.
  • 5-ti členná četa je něco, po čem hráči toužili, proto to DICE dalo do BF4. Důvod proč zvolili 4-členné, už si nepamatují 😀
  • Útočník má 2 druhy lékárniček, avšak popis ve hře se příliš neliší jeden od druhé, takže není zatím jasné, k čemu jsou tam 2 různé lékárničky. [Osobně odhaduji, že jedna lečí i když ji držíte v ruce a bude rychlejší, než ta na zemi, ale to je jen spekulace.]
  • Nelze měnit trajektorii rakety Tomahawk, jak je jednou vystřelena, nejde změnit místo dopadu.
  • AC-130 Gunship na mapě nelétá, dokud není použita k útoku. Komandér může vybrat místo zrození a tím tak oblast, kam Gunship bude vidět, aby z ní mohl střílet.
  • EMP, učiní v určité oblasti spoluhráče neviditelné vůči 3D spottingu a minimapě. Ruší tak i schopnosti nepřátelského UAV.
  • Další možností čím může komandér podpořit tým je vypuštění zásob na padáku.

Zdroj: Twitte #1, #2, #3, #4, #5, TeamPlayers.es #1, #2, Polygon.com, GameReactor.eu, VG247, Youtube


Základní info

  • Hra vychází na našem trhu 31.10.2013 (původně avizované datum 29.10.2013 je špatně).
  • Vyjde pro PC, Xbox 360, Xbox One, PS3 a PS4.

Informace k MULTIPLAYERU

  • První známá multiplayerová mapa - Obléhání Šanghaje /Siege of Shanghai.
  • Multiplayerová verze na E3 je Pre-Alpha, speciálně vytvořená a dostupná pouze na E3 počítačích od DICE.
  • 3 multiplayerové frakce - Čína, Rusko, USA.
  • Nová věc - balíčky Battlepack. Budou se dostávat za určité hodnosti a nebo je bude možné po čase koupit.
    • Bronzový Battlepack – balíček obsahující 3 položky do hry (odemyká se na 5 hodnosti).
    • Oficiální popis: V průběhu své multiplayerové kariéry budou hráči dostávat balíčky obsahující náhodně sestavenou kombinaci nových kamuflážních vzorů, psích známek, nožů, zkušenostních bonusů a dalších výhod!
  • Battlelog bude nyní dostupný jak na PC, tak na konzolích.
  • Integrace s Originem – přátelé a achievementy.
  • Čety mají nyní 5 členů.
  • Celkem 4 různá povolání.
  • Zbraně a výbava vojáka:
    • Pistole budou mít nyní také různé úpravy, tak jako primární zbraně.
    • Bude možné měnit typ granátů. Zatím se ví o flashbangu, zápalném a výbušném granátu.
    • Bude možné měnit druh nože.
    • Průzkumník bude mít C4.
    • Nová zbraň pro útočníka: CZ-805, AK-5.
    • Nová zbraň pro ženistu: CZ – 3A1 – Scorpion Evo.
    • Nová zbraň pro podporu: U-100 MK5.
    • Nová zbraň pro průzkumníka: Scout Elite (možnost až 14x přiblížení).
    • Hra bude obsahovat různé zbraně, které byly dostupné i v BF3 - jako SCAR-L, QBZ-95-1, SV98  atd.
    • Možnost mít na zbrani různá mířidla a střídat je.
    • Při přebíjení zbraní, již nedobíjíte náboje, ale přebíjíte celý zásobník (stejné jako třeba BF2/BF2142). Takže pokud máte 10 nábojů v zásobníku a přebijete, těchto 10 nábojů ztratíte.
    • Nová specializace pro rychlejší plavání (sprint-swim).
    • Nová specializace zvaná „Útok/Offensive“.
    • Specializace se nyní budou pro čety odemykat splňováním úkolů od komandéra (domněnka).
      • Pořadí specializací pro četu - rychlejší sprint, více nábojů, granát navíc, účinější potlačování.
    • Výbava pro vojáka má podobné složení jako v BF3 – primární zbraň, sekundární zbraň, výbava 1, výbava 2, granát, nůž, specializace a vzhled.
  • Velitel (komandér) nebude moci bojovat, nebude fyzicky přítomen na mapě.
    • Bude mít různé druhy podpory pro svůj tým.
    • Za získané komandérské body se mu budou odemykat další možnosti (body získá pravděpodobně za to, jak jej budou čety poslouchat) a zároveň má dostupné možnosti také podle toho, jaké vlajky jeho tým drží.
    • Mezi možnosti patří: UAV, EMP, raketa Tomahawk, Gunship, výsadek vozidla, sken pro vozidla/pěchotu a možnost označit někoho jako "Důležitý cíl".
    • Možnost hrát jako komandér i z tabletu jako iPad, iPad Mini, Google Nexus, Samsung Galaxy Note a další.
    • AC-130 Gunship má omezené množství munice.
  • Zatím známá vozidla:
    • Tanky - Type98 MBT a M1 Abrams.
    • Džípy a přepravní vozidla - VDV Buggy, Cougar H a Amtrac.
    • Bitevní vrtulníky - Mi-28, WZ-10.
    • Dopravní vrtulník - UH-1Y Venom a V-22 Osprey.
    • Stíhačky - F/A-18 Hornet a J-20.
    • Skútr, bojová loď a člun.
    • Při vstoupení z bojové lodi se automaticky objevíte na skútru.
    • Bojová loď má 4 místa pro posádku a obsahuje různé zbraně.
    • Vozidla by měli mít omezené množství munice, avšak podle záběrů ze hry to vypadá, že omezená není a po čase se sama dobije.
    • Možnost přidání obrnění na vozidla.
  • Další důležité vlastnosti multiplayeru:
    • 64 hráčů (32 vs 32) jak na PC, tak na Xbox One a PlayStation 4.
    • 24 hráčů (12 vs 12) na staré generaci konzolí Xbox 360 a PlayStation 3.
    • Kromě výše zmíněného počtu hráčů, budou ve hře přítomni ještě 2 další hráči - komandéři (nebudou fyzicky ve hře).
    • Možnost odvrátit útok nožem, avšak pouze při výpadu zepředu. Pokud Vás někdo přezává do zad, nelze útok odvrátit.
    • Design Levolution - zničitelné mrakodrapy, propadnutí silnic, interaktivní prostředí (např. výtahy, či funkční blokády na mostech).
      • Po zničení mrakodrapu na mapě Obléhání Šanghaje, se vlajka objeví na novém místě - v troskách mrakodrapu.
      • Mrakodrap je možné zničit pomoci čehokoliv, co exploduje. Aby se zřítil, je nutné zničit hlavní pilíře budovy.
    • Režim diváka (Spectator).
    • Kamufláže pro vozidla i pěchotu.
    • Obnova života pro vozidla i pěchotu.
    • Nižší potlačovací efekt, než je v BF3.
    • Noční vidění (infra) pro střelce ve vrtulníku.
    • Zabudovaný systém VOIP (prozatím viditelně dostupný pro komandéra a velitele čet, avšak měl by být pro každého hráče).
    • Automatický systém vyklánění z poza překážek, při zamíření zbraně.
    • Levé a pravé psí známky jsou zpět.
    • Příkazová růžice bude i na konzolích.
    • Normální zbraně poškozují helikoptéry.
    • Možnost potápět se pod vodu a používat pistoli.
    • Označování nepřátel je stále přítomno.
    • Spawn je znovu dostupný na jednotlivé členy čety.
    • Obrazovka s výběrem spawnu nyní ukazuje jaká jsou dostupná vozidla na jednotlivých vlajkách.

Informace o rozšiřujících balíčcích:

  • Battlefield 4: China Rising
    • Zdarma pro předobjednávky, později dostupný ke koupi.
    • 4 rozsáhlé mapy z čínského prostředí.
    • Nová výbava a vozidla.
  • Battlefield 4: Second Assault
    • Není součástí předobjednávek a ani Deluxe Edition.
      • Prémiový balíček (součást BF4 Premium).
      • Dostupný s časovou exkluzivitou nejdříve pro Xbox One.
      • 4 mapy z Battlefieldu 3, předělané pro BF4.

Informace o konzolové verzi:

  • Na příští generaci konzolí Xbox One a PS4 poběží v 1080p (rozlišení je spekulace) v 60FPS.
  • Na starší generaci konzolí X360 a PS3 poběží pravděpodobně v 720p a 30FPS.
  • Konzole budou mít dostupnou příkazovou růžici.
  • Na starší generaci konzolí budou menší mapy - menší počet vlajek a vozidel.
  • Nová generace konzolí 64 hráčů, starší generace jen 24 hráčů.

Další informace přidám v podobě aktualizací do tohoto článku. Informace o singleplayeru budou přidány později. Víte-li o něčem co zde není, dejte vědět 😉

Zdroj: Battlefield-Inside.de, Battlefield-4.net#1#2, Youtube.com/LevelCap, Twitter, TeamPlayers.es

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , , ,

147 komentářů

Napsat komentář