10
Dub

BF3 – další informace z několika rozhovorů od DICE

battlefield-1-nejlevneji-banner

Za poslední dny se na internetu objevilo neskutečně množství rozhovorů – textové i ve formě videí. Dnes jsem se tedy skrze většinu prokousal a pokusím se Vám tu sepsat všechny zajímavé informace i přesto, že jich moc není a odpovědi se obvykle opakují. Jen chci upozornit, že článek je opravdu dlouhý a je mi jasné, že ne všichni ho dočtou až do konce (přesto bych to doporučoval) 😉

Podívejme se nejdříve na včerejší rozhovor s komunitním manažerem zh1ntem, který odpovídal na otázky jak na webu DRMB v komentářích, tak i v jejich rozhovoru, jenž vysílali živě včera ve 14:00.

V rozhovoru padla otázka, jaká vylepšení oproti předchozím dílům můžeme v BF3 očekávat. Zh1nt0 tedy začal s odpovědí, že všichni si myslí, že série Battlefield se zaměřuje čistě na realismus, ale to není pravda a nikdy takové tvrzení nevyslovili. Dále zdůraznil nové animace (technologie ANT), rozlehlost map na kterou se opravdu zaměřují, aby navazovala na předchůdce BF2. Že destrukce v BF3 bude mnohem taktičtěji využitelná, než tomu je v BC2 a že zvuky budou zase o kousek reálnější a máme se připravit i na dosti sprostou mluvu.

Proč jsme zatím neviděli žádné záběry z multiplayeru? Protože hra se mění den ode dne, týden od týdne. Dobrá, ne tak doslova, ale něco v tom smyslu odpověděl zh1nt0. Chtějí totiž předvést multiplayer v plné kráse a nechtějí později prohlašovat, že museli něco odebrat, chtějí ho ukázat takový, jaký na konec opravdu bude.

Výkonný ředitel před pár dny prohlásil, že BF3 vyjde v listopadu (Novemeber), ale dle zh1nta hra může vyjít klidně už v říjnu (Október) nebo až v prosinci (December), záleží na tom jak bude vývojový tým stíhat. Dále portvrdil, že DICE přemýšlí na funkcemi, které by BF3 opět kvalitně začlenily do soutěživého hraní (ESL apod…)

Teď odbočím trošku od BF3. Dle všeho se bude v nejbližších dnech konat nová komunitní soutěž, kde bude tentokrát za úkol předělat theme song z BF2/BF1942, pomocí nějakého hudebního nástroje. A jako poslední otázka padla, zda se objeví BF2143, a zh1nt0 jen odpověděl, že doufá, že se objeví 🙂

Server GameSpot také nedávno provedl video-rozhovor s Patrickem Bachem. V rozhovoru nepadne vlastně vůbec nic nového, vždy jde o to, že odpověď už známe nebo že se jí tak nějak vyhýbají. Co ale podle mě stojí za zmínění je, že DICE se snaží, aby kampaň v Battlefieldu 3 nebyla příliš krátká (abyste dostali to co si kupujete), ale zase aby nebyla příliš dlouhá. Já myslím že je to dobrý kompromis, příliš krátké kampaně jsou sice k odreágování, ale než se stihnete vžít tak je konec a na druhou stranu dlouhé kampaně jsou zase po určité době nuda a úkoly v nich se moc opakují.

Další z rozhovorů pochází ze serveru Play.tm (případně Jolt.co.uk). Zase tam není moc nových informací, za to ale zajímavé povídání a názory, které pokud umíte anglicky, bych doporučoval i přečíst. Mě zaujala převážně část, kde se Patrick rozpovídá o tom, jak některá studia dělají hry tak, že je nejdříve připraví pro konzole a až následně pro PC a že tento princip je smutný z důvodu limitů konzolí a následného nevyužití možností počítačů. Ano u BC2 to bylo podobně, ale engine (Frostbite 1.5) byl také připravován zvlášť pro PC, sice ne úplně od základů a také dle mě kvůli nedostatku času (aby hru stihli vydat co nejdřív), to dopadlo jak to dopadlo.

Na BF3 začali pracovat od vydání BF2 a už tehdy chtěli okamžitě začít vytvářet hru, ale chyběly jim k tomu prostředky, tedy engine. Začaly tvořit nový a tím tak vznikl Frostbite. Jeho první verze, ale nebyla dostačující pro BF3, tak se část studia dále „patlala“ s jeho vývojem až do verze 2. Patrick prohlásil, že ho mrzí, že nezačali hru tvořit už od prvního dne, ale museli strávit 3 roky tvorbou kvalitního enginu a až následně tvořit hru samotnou.

Z rozhovoru na webu The Gaming Liberty mě ani tak zaujala, jako spíš donutila žárlit jediná otázka a odpověď. A to když se lidé z TGB zeptali Patricka, zda by už mohl prozradit konečné datum vydání. Odpověď zněla, „Ne to nemůžu, omlouvám se. Ale provádíme herní testy jako o život“. Tímto jsem jim začal závidět a nejraději bych se k těm herním testům taky přidal 😀

Server VideoGamer.com přišel s několika zajímavými informacemi, které rozdělil do 3 článků. Dle Patricka Bacha má jádro Battlefieldu opravdu pevné základy a tak je možné vytvořit do této hry v podstatě jakýkoliv herní mód, mezi kterými se klidně může objevit i Team Deathmatch.

Další zprávou je, že v Battlefield 3 se objeví nějaké sociální  interakce, které budou prý velmi atraktivní a zajímavé. Něco na styl Autologu, který je použitý v NFS: Hot Pursuit 2010. Tedy, že někdo z Vašeho seznamu kamarádů vytvoří na nějaké trati rekord a Vás to informuje a zeptá se, zda ho chcete překonat. Toto samozřejmě ve střílečkách není možné použít, ale něco na ten styl by chtělo DICE implementovat. Momentálně můžeme sbírat psí známky a v BF3 by takováto interakce měla být ještě rozšířena.

Další zpráva se spojuje i se serverem GamerZines.com a jedná se možnosti konzolí. DICE se snaží udržet na konzolích alespoň konstantních 30 snímků za vteřinu, pokud nebude možné dosáhnout vyšších čísel. CoD se drží okolo 60FPS, za to ale BC1 a BC2 mají okolo 30FPS a tak u BF3 tomu nebude ani jinak. Je to také způsobeno tím, že nový engine FB2 dává konzolím opravdu „zahulit“ a jeho raná verze, ve které nebyly skoro žádné optimalizace, zatížila konzole tak, že sotva rozběhli singleplayer. Díky tomu budou mít PC navrch a v konzolích tak bude v nižší kvalitě anti-aliasing, motion blur a také bude oněn zmiňovaný nižší počet FPS.

Patrick ale dodává, aby se lidé neobávali že to bude vypadat škaredě, protože BF3 na konzolích jistě překoná dosavadní kvalitu obrazu aktuálních her a jediné na co bude možné si stěžovat, že to nevypadá tak hezky jako na PC.

Nakonec bych chtěl připomenout, že E3 se blíží, bude se konat 7.-9.6. 2011 a na ní konečně uvidíme i multiplayer Battlefieldu 3!

Ještě přidávám seznam preview z londýnské předváděčky:

Zdroje:

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

8 komentářů

Napsat komentář