Devátý díl „Inside DICE“ – Tweety z bojiště

battlefield-1-nejlevneji-banner

V dnešním vydání "Inside DICE" se podíváme na několik tweetů, na které odpovídal Alan "Demize99" Kertz. Překlad si vzalo na starost EA Czech, příjemné čtení 😉

Alan Kertz designérem jádra herního systému a také autor řady obsáhlých blogů na téma Battlefieldu. V tomto dílu seriálu „Inside DICE“ osobně odpovídá na otázky, které jste mu položili prostřednictvím Twitteru.

Pokud máte další otázky ohledně vyvažování hratelnosti hry, zasílejte jen na kanál @battlefield. V případě většího počtu dotazů připravíme další blogy na toto téma. A nyní se tedy pojďme podívat na to, co vás zajímá.

@Demize99, co jsi dělal předtím, než si začal pracovat pro DICE ?

Alan odpovídá: „Měl jsem vlastně docela štěstí, že jsem se do herního průmyslu dostal přímo mým angažmá u DICE na projektu Battlefield 2142. Samozřejmě jsem ale nezačínal jen tak, protože už dříve jsem byl členem modderské komunity Battlefieldu 1942, kde jsem se podílel na vývoji nástrojů, úrovní a samotných modů. Má práce se částečně objevila v modech jako Eve of Destruction, Desert Combat či Point of Existence. Původně jsem vystudoval obor výpočetní techniky na univerzitě v USA, kde jsem vyrostl. I když titul z tohoto oboru neměl přímý vliv na to, že jsem nakonec práci u DICE dostal, pokládám za jednoznačnou výhodu, že jako herní designér rozumím konceptům programování kódu.“ Sheldon @shimme01

@gustavhalling @Demize99, Balistická křivka střely z SKS je notoricky známá záležitost. Je to záměrm nebo chyba? Mě osobně to vždy kazí dojem ze hry.

Alan odpovídá: „SKS má relativně nízkou úsťovou rychlost střely ve srovnání s dalšími DMR a odstřelovačskými zbraněmi. Na stejnou vzdálenost dopadne střela z SKS blíže a ztratí více energie, protože se jedná o střelu malé ráže. SKS je, co se délky dostřelu týká, limitována, ale nahrazuje to mobilitou, rychlostí palby a smrtícím účinkem na střední vzdálenosti. Na delší vzdálenosti bych zvolil spíše M39 EMR nebo odstřelovačku QBU-88 z rozšíření Back to Karkand.“ Blaine Reinsma @kryptikspaniard

@Demize99, ve srovnání s P90 je MP7 jednoznačně pozadu. Co bys řekl na redukci zpětného rázu prvního výstřelu z MP7 a zvýšení téhož u P90s?

Alan odpovídá: „MP7 má celkově nižší zdvih hlavně, rychleji se přebíjí (zvláště po úplném vystřílení zásobníku) a disponuje vyšší kadenci střelby, než P90. MP7 lze také snadněji získat v kooperativním módu, zatímco P90 přichází až později, na 40. úrovni. Samozřejmě jsou to podobné zbraně a já se domnívám, že právě tyto jemné rozdíly mezi nimi je z hlediska hráčů činí zajímavou volbou. Někteří zřetelně preferují P90, jiní zase MP7.“ james @friedpixels

@Demize99, mají puškohledy vliv na vertikální pohyb hlavně v důsledku efektu zpětného rázu? Nevím, zda je přitom zohledněna váha puškohledu, v popisu to není uvedeno.

Alan odpovídá: „Tohle je další skvělá otázka. Puškohledy mění jen dva parametry: rozsah přiblížení a rychlost zaměření přes mířidla. Puškohledy s velkým přiblížením, jako je například 6násobný puškový zaměřovací dalekohled, budou pomalé, zatímco ty s nízkým přiblížením (laser) budou rychlé. Další efekt na ovladatelnost zbraně nemají, neovlivňují ani míru zpětného rázu, či přesnost.“

@Demize99, zbraň, na níž je nasazen pouze tlumič zpětného rázu a puškohled, má vyšší přesnost, než tak, která má foregrip a tlumič záblesku?

Alan odpovídá: „Krátká odpověď zní: Ano. Dlouhá pak: Anóóóóóóóóóóóóóóó! Zajímavější je však vysvětlení. Foregrip snižuje přesnost, takže pokud chcete dosáhnout maximální přesnosti, pak musíte sáhnout po tlumiči záblesku. Nicméně kombinace tlumiče a foregripu dodá té samé zbrani tutéž přesnost, jako by byla zcela neosazena modifikacemi, ale současně sníží zpětný ráz. Osobně doporučuji, abys – pokud chceš dosáhnout maximální přesnosti – nepoužíval foregrip. Obecně včak platí, že v okruhu 100 metrů je zbraň s foregripem stále dostatečně přesná na to, abys zasahoval cíle konzistentně, přičemž je zachována její snadná ovladatelnost.“

A to je pro dnešek vše! Doufáme, že se vám dnešní kolo otázek a odpovědí líbilo. Ještě jednou dodáme, že pokud chcete položit podobné otázky, skočte na Twitter a napište nám je tam. Těšíme se na viděnou u příštího pokračování „Inside DICE“.

Zdroj: Battlefield.com/cz

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

20 komentářů

  • Spr1ngboy napsal:

    ehm, nevznikl cyklus „inside DICE“ na vyžádání komunity proto, abychom měli více informací přímo od DICE než z pár tweetů? Jestli jo tak tohle postrádá logiku 🙂

  • PromCorp napsal:

    Nicméně kombinace tlumiče a foregripu dodá té samé zbrani tutéž přesnost, jako by byla zcela neosazena modifikacemi, ale současně sníží zpětný ráz. Osobně doporučuji, abys – pokud chceš dosáhnout maximální přesnosti – nepoužíval foregrip. Obecně včak platí, že v okruhu 100 metrů je zbraň s foregripem stále dostatečně přesná na to, abys zasahoval cíle konzistentně, přičemž je zachována její snadná ovladatelnost.“

    WTF ?

    • Jupiman Jupiman napsal:

      @PromCorp: psal jsem to k odkazu na FB, když to postaval Battlefield CZ/SK:
      abych vysvětlil proč tam říká, že není vhodné použít tlumič a foregrip dohromady. Po patchi totiž foregrip snižuje přesnost při míření přes mířidla.

      Dřív si každý nandaval foregrip automaticky skoro na všechno, teď se v zásadě vyplatí jen u zbraní, které mají vysoký horizontální zpětný ráz (např. AEK971).

      • Wolfrum napsal:

        @Jupiman: a co takhle na m16a3? ta nemá horiz. ráz? nebo?

        • d1acoN napsal:

          @Wolfrum: M16A3 jen s tlumicem zablesku ( bez foregripu ) strili skoro stejne jako pred patchem.

        • Trewq napsal:

          @Wolfrum: Já foregrip na M16A3 vůbec nedávám, mám tam Tlumič záblesku a Bipod, protože s foregripem nebo bez nepoznáš rozdíl a nozičky se hodí při střelbě na hodně dlouhou vzdálenost (na snipry).

      • DogTagHunter Liutenant_CZE napsal:

        @Jupiman: K čemu je teda teď ten foregrip? Jeho účelem by snad mělo být přesnost zvýšit, ne?

        • PromCorp napsal:

          @Liutenant_CZE:
          Asi k rovnakému účelu,ako Infrared 🙂

        • Jupiman Jupiman napsal:

          @Liutenant_CZE: foregrip upravuje horizontální zpětný ráz (lidově řečeno, jak ti při střelbě líta zbraň ze strany na stranu), vertikální zpětný ráz (tzn. zvedání zbraně při střelbě) neovlivňuje. Dřív ty foregripy dávali plošně nějaký zlepšení všem zbraním stejně. Po vydání Back To Karkand se ale zjistilo, že např. u FAMASu to tím pádem eliminovalo jakejkoliv negativní aspekt tý zbraně (ta zbraň měla právě nevýhodu ve velkym lítání ze strany na stranu a foregrip tohleto narovnal = ta zbraň byla pak OP)

          Po patchi jsou ty bonusy od foregripu nastavený u každý zbraně zvlášť. Některý zbraně (jako např. M16ky) na horizontální zpětný ráz netrpí, takže je zbytečný na ně ten foregrip cpát, protože tím víc ztratíš než získáš (budeš mít postih na přesnost-rozptyl střel při míření a malinkej bonus na horizontální zpětný ráz).

          Doufám, že jsem to vysvětlil srozumitelně, kdyby ne, tak rád doplním co bude třeba

        • Jupiman Jupiman napsal:

          @Jupiman: jak nad tím přemýšlím (no přemýšlím nad tím už dělší dobu), tak udělám video o příslušenství zbraní, co který vlastně dělá, protože popisky ve hře i v Battlelogu (nevim jestli tam vůbec jsou) jsou silně vágní. BTW mám velmi silný pocit, že ty změny byly popsaný v patch notes, ale asi by to chtělo nějak sesumírovat dohromady, protože třeba málokdo ví, že teďka tlumiš záblesku je takovej mezičlánek mezi tlumičem zvuku a těžkou hlavní

        • Wolfrum napsal:

          @Jupiman: moc díky, jsem rád že si to vysvětlil, video by se hodilo. jinak doporučuješ tlumič záblesku na m16ku? potřebuju co nejpřesnější střelbu při zamíření 🙂

        • d1acoN napsal:

          @Wolfrum: Uz jsem to psal, M16A3 jenom s tlumicem zablesku se chova stejne jako pred patchem, tzn. s touhle kombinaci to je pravdepodobne nejpresnejsi zbran na stredni a kratkou vzdalenost.

        • Jupiman Jupiman napsal:

          @Wolfrum: Jak píše d1acoN, mrkni co napsal o tom tlumiči záblesku.

          Jenom ještě dodám, že po patchi je každý jednotlivý příslušenství u zbraní jasně vyhraněný na co se hodí.

          IMHO je teď těžká hlaveň OP, zatímco tlumič zvuku je UP.

          a že jsem to já, tak přidám i odkaz na patch notes, které jsme z Gigab@ytem překládaly, mrkni na část o příslušenství zbraní: http://www.battlefield-3.cz/prelozeny-seznam-zmen-pristiho-velkeho-patche-pro-battlefield-3/

        • Wolfrum napsal:

          IMHO UP a OP… nezvládám slang 😀

        • Jupiman Jupiman napsal:

          @Wolfrum: IMHO – podle mého (skromného) názoru

          OP – Overpowered, moc silné
          UP – Underpowered, moc slabé

        • Godar845 napsal:

          @Liutenant_CZE: Jednoducho foregrip ti ma znizit horizontalny zpetny raz. Ak si niekedy strielal alebo aspon drzal realnu dlhu zbran zistil by si to iste. Bez foregripu mas pevnejsi a stabilnejsi uchop takze dokazes presnejsie mierit ale s foregripom mas napr v budovach lepsiu ovladatelnost zbrane. Preto zasahove jednotky ako napr S.w.a.t. alebo S.A.S. velmi casto vyuzivaju foregrip ale armady uz az tak velmi nie.

  • Wolfrum napsal:

    nejvíc mě sejří, že místo toho musím mít dvounožku nebo podhlavňovou lištu, dvounožka je naprd když si u stěny tak se ti hned nasadí a lišta naprd proto, že ti to dá 320 pod zbrań a blbě se míří

Napsat komentář