DICE se chce u Battlefieldu 4 více zaměřit na eSport

eSport, odvětví ve kterém poslední Battlefield 3 a ani jeho předchůdce Battlefield: Bad Company 2 příliš nezazářili. To chce však DICE s novým Battlefieldem 4 změnit.

„Multiplayer je srdcem jakéhokoliv Battlefieldu, který děláme. To se v budoucnu nezmění. Nemohu mluvit o detailech, protože je zatím nechcem odhalovat, ale mohu říci, že eSport je oblast, která nás velmi zajímá,“ prozradil Troedsson.

Podle generálního ředitele Karl Magnus Troedssona není integrace eSportu jednoduchá, jak by si někteří mohli myslet. Proto se na toto téma hodlají s Battlefieldem 4 skutečně zaměřit, aby měli hráčům co nabídnout.

„Je zde určitá část lidí, která e-sport vidí jako nový fenomén, ale to není pravda. Pro lidi, kteří se v této oblasti pohybují, je zde eSport již dlouhou dobu. To až v poslední době začalo jeho velké rozšiřování mezi běžné hráče, online média apod., což je opravdu super. Takže ano, tato oblast nás velmi zajímá a určitě uvidíme co vše zde můžeme udělat.“

A co si myslíte Vy? Jedná se o plané řeči nebo se DICE s Battlefieldem 3 již poučilo a v novém dílu přinesou potřebné funkce pro eSport? 🙂

Zdroj: VideoGamer

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

42 komentářů

  • Spr1ngboy napsal:

    Kdy jsem jenom úplně stejné kecy už viděl? Že by před dvěma lety ohledně podpory progamingu v BF3? Dokud hra nevyjde, nevěřím jim ani slovo…

  • UranGaming UranGaming napsal:

    Co je to ten e-Sport ? sory, klidně mě pošlete do hlubin, ale co to je ? 🙂

  • Vondrs napsal:

    Integrace e-sportu je velice jednoduchá, stačí vydat mod-tools a komunita si sama vytvoří potřebný mód vhodný pro turnaje…

    • DavisCZ napsal:

      Jim nedělá problém to vytvořit, ale spíš to neposrat :-/

    • GiGaB@yt napsal:

      Mod-tools prostě nikdy nebudou. Pokud si dobře pamatuji, četl jsem něco ve smyslu, že Frostbite je prostě interní herní engine, který nechtějí vypustit veřejnosti.

      • ePSn ePSn napsal:

        edit:// neměla to bejt odpověď. sorry

        nebylo náhodou tohle před 2 rokama?

        jak se psalo výše neni nutno dělat ani prd, stačí vypustit primitivní mod tools, naprosto primitivní ve kterym se dá upravit co povolit a zakázat na serveru a udělat případně nějaký malý změny na mapách.
        takhle to funguje v cod už několik let (respektivě 1-4) ,tak proč by nemohlo tady

        • Theo napsal:

          Môže mi niekto vysvetliť čo je také strašné na tom mod tools pokiaľ by vydali všetky dlc a zarobili dosť melónikov , to už fakt ide všetkým len o prachy alebo mám za tým hľadať hlbší zmysel ? 😀

        • juress napsal:

          Frostbite je komplexní engine, který se skládá z desítek různých nástrojů. Celkově jako takový na disku zabírá okolo 500gb a řekl bych, že takové sraní, jaké by měli s tím, aby z něj vytvořili funkční user-friendly balíček pro veřejnost jim za to nestojí.

        • Bahan napsal:

          Ako pozri sa na to ze UDK a Cryengine 3 su pre indie hry a zarobia na tom dost ze davaju podporu verejnosti. Mozes si robit mapy aj Far cry pustil map editor. Lenze FB vlasti EA a oni to vidia tak ze ked nikto ini nemoze robit mapy tak si za to pytaju prachy ako DLC a je to jediny rozsiritelny obsah ktory mozes dostat.

        • Alyxxik napsal:

          Mýlíte se pane kolego. Kdyby vydali mod-tools, prví Moder co by se do toho dostal by vyzvracel vnitřnosti když by zjistil, jak je Frostbite rozbitý a nedodělaný. Frostbite není velký ani komplexní, to co dělá dokáže i Source engine z roku 2004. A mnohem lépe. Stačí se podívat na textury vody. Proč se v Hl2 odráží obrazy od vody a v BF3 je jen hnusná textura která ani nekopíruje objekty? O fyzice ani nemluvím (Na které je mimochodem Source postavený)…

        • juress napsal:

          Aha, takže fakt, že téměř všechny hlavní AAA tituly (mass effect, dragons age, battlefield a nove značky EA) používají JEDEN engine podle tebe znamená, že Frostbite je snužka sraček s 1gb balíčkem textur z roku 2004? Vytáhni si tu hlavu z prdele a začni uvažovat.

          Frostbite je multiplatformní, multižánrový engine s tunou zdrojů a co je hlavní – má zabudované licence, které nejsou přenositelné na obecné publikum a kdyby je odstranili, nebyl by to už Frostbite a to by nikomu nepomohlo.
          Fakt, že rozjet a nastavit současnou formu Frostbite enginu vyžaduje neskutečný stroj a možná i outsourcing datových úložišť a výpočetního výkonu v podobě data center už samo o sobě napovídá, že mod tools prostě nikdy nebudou a komunita se s tím musí smířit.

          Možná kdyby opravdu chtěli, tak by celý engine byli schopni osekat do formátu, který by zahrnoval pouze BF s tím, že by nějakým záhadným způsobem vyřešili problémy s licencemi, ale to už je silně nepraktické pro EA, která by musela investovat hromadu pracovní síly, peněz a ve výsledku by se to ukázalo jako největší fail herní branže, protože by to potopilo celé prodeje hry.

          Unreal, Cry Engine 3 už jsou od počátku navržené pro další prodej (taky z toho mají zisky, když si to kupují ostatní studia), proto jsou tak flexibilní. EA si vytvořila vlastní engine, který prostě nikomu nedá a bude si na něm dělat své hry. Jejich věc, jejich myšlení.

        • milki_sk napsal:

          To co tu pises su v podstate somariny.
          Engine ako taky nemoze zaberat 500gb, preto to co u nich ako vyvojovy balicek ty mas doma na dvd podobny ale needitovatelny.
          Takze to ze oni maju 500gb textur, modelov, animacii, zvukov a inych veci, ktore si uzivatel za istych okolnosti vie zaobstarat sam, je ich zamlzovanie faktu, ze to proste oni nechu poskytnut verejnosti. Vyhovoriek samozrejme stale dost a kedze ziaden reporter nikdy nekonfrontuje nikoho s realitou, tak sa take veci nikdy bezny citatel nedozvie.
          Jadro enginu je urcite do 1gb (takze v podstate je to tako ako si ty hovoril, len tie textury su z 2009 😀 )
          Licencie su ina vec… ale kedze vsetky vlastni EA, tak v pripade, ze by naozaj chceli poskytnut verejnosti mod-tools, tak ani to nie je problem.
          A to ako je to vypoicetne narocne… to je argument pre retardovane dieta, ktoremu proste povies cokolvek, len aby bolo spokojne, ze tu hracku nedostane… Ja by som ta rad ubezpecil, ze dokonca aj zamestnanci DICE su ludia a pracuju na ludmi vytvorenych pocitacoch a dokonca aj FB engine vytvorili ludia. Nie je to mimozemska technologia, ktoru by obycajni smrtelni modderi nezvladli.

        • Alyxxik napsal:

          juress ještě lepší! Takže podle téhle tvé logiky je nejkomplexnější Unreal Engine… Pohání 42 PC her http://www.unrealengine.com/en/showcase/
          Multižánrový. Ano. Víme jak dopadl NFS:MW2 a jeho nepoužitelný jízdní model..
          Multiplatformový je opět Unreal engine. YAHOO! http://www.unrealengine.com/en/platforms/
          S licencí je jen jeden rozdíl, EA to strká pod ruky studiím které vlastní. Crytek a Epic Games to nabízejí ostatním..

        • juress napsal:

          Vzdyt jsem psal, ze UE je engine delany pro dalsi distribuci.
          Co se tyce jizdniho modelu NFS:MW2 – jak je tohle chyba enginu? Cele to meli na starost Criterion games a kdyz uz delaji zavodni hru, jizdni model si museli udelat snad sami ne?
          O tom jak je engine zabugovany, na tom asi neco bude – to mas ale z toho, ze vyvijeli engine a hru zaroven a nedostali od EA dost casu – sami to DICE priznali.

          Nerikam, ze UE nebo Source jsou spatne enginy, prave naopak je Source dost genialni engine, bohuzel mentalita EA a Valve je diametralne odlisna. Jsem ale zvedav jak to bude se Source2, snad se nesnizi k tomu samemu 🙁

          Kazdopadne by mohli zacit pomalu a vydat treba nejdrive uceleny balicek pro delani map, nez vydat cele modovaci nastroje. To uz je zase jen prani, ktere se nesplni, protoze by padaly prodeje z map, protoze oni nedokazi vymyslet nic zajimavejsiho nez DLCcka s par mapama a sem tam nejakou tou zbrani a vozidlem.

        • hectic napsal:

          A nikdy ti nevadilo, že jsi se připojil na COD public s nějakým totálně pošahaným módem, který tu hru úplně překopal?

          Bojujete za mod tools kvůli progamingu, ale neuvědomujete si kolik XX dalších zbytečných módů by se objevilo na public serverech. Roztříštěnost módů by byla tak strašně otravná, že byste se pak celý den zaobírali tím, který server jede alespoň na defaultu.

          Upravitelný PG mod by byl ok… ale žádný jiný. Kdyby v BF3 byla půlka publiců omódovaných 50 různými módy, tak bych tu hru snad ani nehrál… už tak stačí, že jsou hráči rozdělení Normalem a Hardcorem.

        • ePSn ePSn napsal:

          „A nikdy ti nevadilo, že jsi se připojil na COD public s nějakým totálně pošahaným módem, který tu hru úplně překopal?“

          co?

        • Alyxxik napsal:

          Soudruh nechápe smysl módů. Navíc, hectic pokud ti vadí, že jsou hráči rozděleni na Normal a HC, tak použij filtr… Ten čudlík tam není pro srandu králíkům.

        • hectic napsal:

          epsn: Vypadá to, že žiješ ve světě kde existoval jen PAM mod a promod. Těch modu v COD 1, 2, 4 existuje celá řada, ale „nepřekážely“ tolik… tedy pokud ti nevadilo různě po fórech vyhledávát, který server má jen pam/promod a který ne… Za příklad ti můžu dát za posledních pár let COD1. Zkus si najít COD1 public na kterém není nějaký stupidní mód, kde lidem padají hlavy a nestříká z nich tuna krve, ale prostě jen pub s čistou defaultní hrou…. Naštěstí nebyl COD nikdy tolik o pubu jako BF3. Já v BF3 preferuji public a někdy i zahraju nějaký zápas, který mě ale nijak moc nebere. Představ si, že se budeš chtít připojit na normální public a na každém je jiný mód. Souhlasím, aby byl možné vytvořit mód pro esport, ale velice by mi vadilo kdyby se modtools dostal do ruky úplně všem a ti z toho pak nadělali neskutečný guláš. Navíc těch důvodů proč nejsou modtools je podle mě mnohem víc a dle mého názoru to má co dělat třeba se statistikami na battlelogu atd. (jednodušše řečeno bez módů mají všichni stejné podmínky)

          Alyxik: Ano prosím nechápu smysl módu, haha, pouč mě prosim 😀 Možná bys měl vědět, že „mód“ do hry není jen o tom, že tam přidáš různé featury pro nějakou ligu typu ready up, warmup atd. S ModTools toho můžeš překopat mnohem víc (např. damage a range zbraní, nebo tam módeři přidávají různé otravné zvuky, nápisy ultrakill nebo viz co jsem psal o odstavec výš) a to je to co bych velice nerad potkával na BF4 pubech. A nejde o to si něco vyfiltrovat, jde o to, že těch hráčů by v jedné BF komunitě mohlo být mnohem více nebýt úplně zbytečného Hardcoru, který ji rozděluje na dvě části. Příště se raději zamysli, než mi zase odpovíš nebo když nechápeš o čem píšu tak se k tomu raději nevyjadřuj. Děkuji

        • ePSn ePSn napsal:

          @hectic
          cod1 jsem dlouho nehrál ale v cod2 nemám problém najít normální server (hrál jsem před 2tejdnama, chtěl jsem si zahrát čistý SaD a potom TDM,žádnej pam prostě čistá hra, hafo serverů)
          v cod4 je taky dost vanilla serverů

          pokud někde najdu cod1 key tak to klidně zkusím, naposled jsem to hrál na začátku prváku (tzn. cca 2 a půl roku zpět) a nejdřív jsme šli na nějakej divnej mod (kterej chtěl kámoš) a potom já ho ukecal na normal server a pamatuju si že jsem ho našel klasicky přes server browser

          a přesně jak si to psal jsem to myslel. dát nějaký malý mod tools pro někoho kdo by „velel“ (hodně blbě zvolený slovo, vím) PG scéně (v cod4 byl tuším promod nějak pod vita nova ne? o tyhle „interní“ věci jsem se moc nezajímal ale vím že v tom nějaký slovo nějaká „organizace“ měla)

          ale stejně s modama v BF nebyl problém. v 1942 nebo 2 neni problém najít servery (aktivní,klidně i plný) na různý mody jako na vanilla hru. na 1942 dokonce furt žijou 1918 servery

        • milki_sk napsal:

          hectic: a take zlozite riesenie tvojho problemu, ako pridanie filtra na mod a ne-mod? myslis, ze by sa takto nedal vyriesit tvoj ukrutny problem?
          nehovoriac o tom, ze mody castokrat predlzuju hratelnost nejakej hry o par rokov (napriklad reality mod do BF2). ja osobne poznam par ludi, co si kupili hru len koli modom (reality mod, dayZ, dota………)
          a ten hardcore si si mohol tiez odpustit 🙂 ja napriklad nemam rad normal, kde musim nasypat do niekoho 4-6 striel a potom sa mu aj tak obcas podari ukryt a za par sekund sa vyliecit (alebo sa ti zazracne zacne opravovat tank). Ja osobne preferujem HC a normal hram len vinimocne. Takze HC komunitu by som neodsudzoval. Tak ako ja tiez nenadavam na tych co hraju normal.

  • StixxyCZ StixxyCZ napsal:

    Před dvěma roky slibovali to samé, slibovali spectator mod a kde nic tu nic a to ho měli vytvořený, jen ho pustit, sorry DICE neodpouštím.

  • MihooG napsal:

    Mne by stacilo keby nejako zabranili makram … lenze ako ked je to v mysi :/

  • Duch Vanoc napsal:

    Až uvidím uvěřím, prozatím se k vyjádření DICE stavím takto:

    http://www.youtube.com/watch?v=goQgXxCiEW4

  • Alyxxik napsal:

    Myslel jsem, že apríl jsem už předevčírem propásl…

  • cNNk napsal:

    Opet vysmech hracum, ale chapu, ze tyhle otrepany fraze prodavaj hry a bohuzel lidi je porad kupujou, takze se stejne nic nezmeni. Spousta her povazuje e-sport za zabavu pro tak uzkou skupinu, ze nejde o to naplnit jejich pozadavky, ale jenom jim zavrit pusinku slibama, hlavne aby si hru koupili … pritom e-sport je reklama zdarma, ktera natahne mraky hracu.

  • Readdy_B napsal:

    válení u TV už je dneska sportování?:D to už jsou větší sport šachy nebo mávání s můvem:DDD

  • Bullko napsal:

    noo bodaj by bol gameplay v multi ako ma MOHW a z BF3 so vsetkymi velkymi mapkami, vrtulnikmi a vozidlami 😛

  • Duch Vanoc napsal:

    No velkohubá prohlášení ze strany DICE o e-sports v BF3 jsme všichni viděli.
    Tohle video to shrnuje docela dobře.
    http://www.youtube.com/watch?v=mlPec0h543Y

  • ElvisLevis ElvisLevis napsal:

    Už před rokem jsem se čistě náhodou dostal k záznamu turnaje Call of Duty championship 2011 a mile mě to překvapilo, že něco takového existuje.Osobně tuto hru nemám ani jí nehraji, ale hned jsem si dal vyhledat nějaký takový turnaj v BF3 a ejhle, nic moc jsem nenašel. Začal jsem hned s přáteli o tom diskutovat a bylo my vysvětleno, že by se něco takového špatně v BF dělalo, v rámci map, vozidel, oživování atd. Tak jak všichni známe že se nesmí na soukromích server používat určitý zbraně a auto sniper a RPG, překvapil mě jeden Polský server kde jsem po připojení měl k dispozici jen určité zbraně, nemohl jsem oživovat a v nastavení během hry měnit optiku. Mě se to líbilo a už v minulosti jsem si říkal proč to na těch server nemají všichni.Jen to napíšete do pravidel ale stejně se někdo najde kdo tam bude pobíhat s brokovnicí nebo s C4, nebo s auto sniper. Podle mě musí být na takový světový turnaje v rámci BF udělaný mapy, to je základ pro úspěšný turnaj. V BF 3 jsou samý velký mapy a neumím si představit že by třeba na Velkým Bazaru nebo v Metru pobíhali 4vs4 a hledali se navzájem po celé mapě:-)Držím palce a doufám že se to BF povede a ukáže hráčům že to jde

Napsat komentář