Dojmy z E3 od Planet Battlefield

Admin webu Planet Battlefield měl tu možnost se dostat na E3 a vyzkoušet si osobně i Battlefield 3. Před pár dny sepsal svoje dojmy a informace, no a Vy si je nyní můžete přečíst v českém jazyce. Rozhodně doporučuji přečíst, je to opravdu zajímavé čtení.

Za korekci tohoto článku děkuji uživateli DoomCZE 😉

Sepsal: Scott Duplet [administrátor stránek PlanetBattlefield.com]

Vypravili jsme se na E3 do Los Angeles za jediným účelem, osahat si Battlefield 3. Doufali jsme, že uslyšíme nějaké zmínky ohledně Battlefieldu na třech hlavních tiskových událostech (Nintendo, Sony a Microsoft) a nakonec jsme byli zklamáni, naštěstí jsme ale věděli, že tisková konference EA zasytí náš hlad po Battlefieldu 3. Sony oznámilo exkluzivní verzi Battlefieldu 3, kdy dostanete k Playstation 3 verzi BF3 ještě Battlefield 1943 zdarma a na stejném médiu. Na konferenci Nintenda se objevil i ředitel EA John Riccitiello a naznačil, že by se mohl Battlefield objevit i na novém Wii U. Jeho přesná slova byla „představte si střílečku jako Battlefield s úchvatnou grafikou a jemnými animacemi postav na enginu Frostbite dostupnou na systému Nintento, na tomto dechberoucím ovladači“. Svoje slova volil pečlivě a tak přímo nepotvrdil, ale ani nepopřel možnost Battlefieldu 3 na Wii U, rozhodně to zní reálně.

01 02 03 04

Rozhovor na začátek

Skutečná předváděcí oblast na E3 se otevřela až v úterý v poledne a už hodiny předtím lidé tvořili fronty u vstupu. EA budka byla první, kterou jste mohli vidět při vstupu do jižní haly. Fronta na Battlefield 3 se obtočila okolo EA budky, ve frontě stály stovky lidí. Naštěstí my jsme měli v poledne domluvenou schůzku a po rozhovorech s lidmi z EA jsme byli postaveni do první skupiny ve VIP frontě pro Battlefield 3. Zatímco jsme čekali ve frontě, EA se nás opakovaně ptalo na naše jména, aby je mohli vyrýt do BF3 psích známek. Poté jsme byli uvedeni do malé klimatizované místnosti, kde byla obří televize s logem Battlefield 3. Na straně stál vedoucí designér multiplayeru, Lars Gustavsson, který je v DICE už přes 12 let. Lars hovořil o Frostbite enginu a o různých herních módech jako je singleplayer, multiplayer a co-op. Singleplayer byl předveden na tiskové konference EA ve formě tankové mise, která se odehrávala na poušti v okolí Teheránu.

05 06

V EA budce jsme hráli multiplayer v herním módu rush a na mapě zvané Operation Métro, umístěné v srdci Paříže, kde jsme hráli za americké jednotky (U.S. Marines) bojující proti ruským jednotkám (Spetznas). Operation Métro je mapa zaměřená na pěchotu, městské prostředí a boje na blízko. Americké jednotky začínají na západě odstraněním těžké protiletadlového děla postupujíce skrze park. Dále, kromě herního módu conquest a rush, byl také oznámen team deathmatch. Lars se poté zmínil o nově oznámeném Battle Logu, sociální službě pro Battlefield, která spojí všechny dohromady. To je také vše, co bylo o Battle Logu řečeno.

Lars poté vysvětlil 4 povolání v Battlefieldu a začal s Assaultem.  Povolání Assault je nyní vybaveno lékařskými schopnostmi k léčení a oživování. Druhý je Engineer, který má možnost boje proti technice a zároveň možnost jejího opravování. Dalším je Support, který je zodpovědný za krycí palbu. Posledním povoláním je Recon, který je zodpovědný za získávání informací na bojišti. Nebyl by to Battlefield bez odemykatelných věcí a jak Lars vysvětlil, Battlefield 3 bude mít více odemykatelných věcí a vylepšení než kterýkoliv jiný Battlefield. Hlavní zbraně v Battlefieldu 3 mají 3 upravitelné sloty, které slouží pro přidání výbavy jako tlumič a svítilna. Povolání Support má nyní rozkladatelnou dvojnožku, která může být připevněna na jakýkoliv povrch, čímž poskytne větší přesnost a dovolí hráči použít novou schopnost zvanou Suppresion (potlačení). Když máte rozloženou dvojnožku, tak všechny kulky, které pálíte na nepřítele, ho začnou ovlivňovat a je jedno, zda se do něj trefujete nebo ne. Kulky, které se dostanou dostatečně blízko, začnou omezovat jeho bojové schopnosti. Vaše četa tak může nepřítele oběhnout a vy tak dostanete Suppression bonus [pokud ho někdy z čety zabije – pozn. redakce].

07 08 09

Vozidla jsou samozřejmě další důležitou součástí Battlefieldu a jak už víme, stíhačky se skutečně vrátí. Budete mít možnost bojovat s loděmi, tanky, stíhačkami a helikoptérami. V Operation Métro bylo jediné dovolené vozidlem, se kterým bylo možné hrát, LAV-25 (lehké obrněné vozidlo). Vozidla  v Battlefieldu 3 mají 2 nové vlastnosti. První je regenerující se brnění vozidel. Pokud klesne pod určitou hranici, vaše vozidlo bude znehybněno (uvidíte jiskry) a nebude schopné jízdy, avšak střílny budou stále funkční. Vozidla, stejně jako vojáci, jsou nyní plně upravitelná. V demu měl LAV-25 mimo hlavní dělo také dálkově ovládaný kanón proti pěchotě a navíc ještě termovizi.

Už od Battlefieldu 2142 hráči získávají psí známi za zaříznutí nepřítele. V Battlefieldu 3 tomu není jinak, až na to, že jsou plně upravitelné. Postupem hraní si odemykáte nové možnosti jak si vylepšit a upravit vaši psí známku. Psí známky jsou nyní dynamicky aktualizovány, takže například pokud se chcete pochlubit, že jste drsňácký pilot, bude vaše psí známka aktualizována s vašimi nejaktuálnějšími statistikami. Novinka v tomto systému je také to, že psí známky mohou být sebrány jen v případě zabití nepřítele nožem ze zadu. Animace řezání je více dramatická a efektní než dříve.

Osahání si Battlefieldu 3

Rozhovor s Larsem skončil a my jsme se přesunuli do další místnosti, kde se každý z nás posadil za jeden z šestnácti počítačů společnosti Alienware (HW specifika nejsou známé), vylepšené upraveným headsetem Astro A40 s motivy Battlefield 3 a klávesnicí a myší od společnosti Razer. Každý měl na monitoru žlutý trojúhelníček s dělníkem, kde bylo napsáno „Pre-Alfa“. První, čeho jste si všimli byla kompletně předělaná obrazovka pro zrození vojáka. Vypadala jednodušeji a výbava pro povolání je nyní zobrazena čtyřmi ikonami na spodu obrazovky. Vybavení zbraní je napravo od výběru povolání, ale bohužel se nám nezobrazovalo jako aktivní, tudíž jsme výbavu nemohli měnit. V rozhovoru nám řekli, že všechno odemkli a vybavení je už předpřipravené.

10 11

Povolání, za které jsem převážně hrál, byl Assault, ten je v obrazovce pro volbu povolání jako první a je indikován stylem lékařského kříže. Ovládání je stejné jak byste očekávali, tedy 1 pro hlavní zbraň, 2 pro sekundární zbraň (pistole), 3 pro lékárničku, 4 pro defibrilátor. Velmi žádané zalehnutí je zpět a může být vyvoláno klávesou Z [Y na české klávesnici – pozn. redakce]. Kleknutí je na klávese X a sprint/zadržení dechu je na klávese SHIFT. Rychlé kuchnutí je na F a svítilna byla nastavena na L. Q sloužilo k označování nepřátel, stejně jako v Bad Company 2. Možnost přepínat módy střelby mezi plně automatickým, polo-automatickým a střelbou po jedné kulce je dostupná na většině zbraní. Nebyla zde žádná příkazová růžice a je to také jedna z věcí, ke které se EA a DICE nevyjadřuje, protože se pravděpodobně ještě úplně nerozhodli co s tím.

Pobíhání a střílení lidí bylo pozoruhodně velmi plynulé na hru v pre-alfa verzi. Na E3 hrálo 16 hráčů [novináři] proti 16 QA hráčům [lidé testující hry před vydáním], takže to nebyla jenom nějaká lokální LAN hra. Když už mluvíme o LAN, bylo mi řečeno, že v BF3 nebude žádná podpora pro LAN. Další vlastnosti, kterých jsem si všiml, jsou viditelné nohy vaší postavy a pokud chcete přes něco přeskočit, dostane se vám parkourové animace. Velitel čety je označen hvězdou a pokud si dobře pamatuji, je možné narodit se pouze na něm. Svítilny mají, kromě osvětlování tmavých oblastí, nyní nový účel. Je jedno zda jste na denním světle nebo v temném tunelu, můžete rožnout vaši svítilnu a oslepit tak dočasně nepřítele. Párkrát během toho, co se mi to stalo, jsem si všiml, že světelný kruh okolo nepřítele vás dostane do situace, kdy nevíte kam přesně střílet. Kuchací systém v Battlefieldu 3 se také dramaticky změnil. Kudla je nyní spíše jako vystřelovací nůž, který může váš voják vytasit. Rychlé kuchnutí nepřítele zezadu spustí animaci, kde ho chytnete nepřítele za hlavu a podříznete mu krk. Toto asi nebude jediná animace, ale jedna z mnoha. EA nám také prozradilo, že kuchnutí nepřítele ze předu je také možné, ale není to okamžité zabití [zabití na jednu ránu]. Bylo mi také řečeno, že můžete vzít nůž do ruky (pravděpodobně klávesa 5) a nemusíte používat rychlé kuchnutí.

Pokud jde o bodovací systém, tak to bylo takto: 100 bodů za zabití, 10 extra bodů za střelu do hlavy, 10 extra bodů za potlačovací bonus [suppressive fire], 50 bodů za asistenci při zabití, 100 bodů za aktivování bomby na M-COMu a 100 bodů za oživení. Oživovací systém byl také vylepšen a DICE tak vyřešilo problém, kdy jste byli opakovaně oživováni před nepřítelem, jen aby vás znovu zabili. Máte možnost volby při oživování, držením klávesy E zemřete a klávesou mezerník přijmete oživení. Defibrilátory už nejsou jako – jedno kliknutí a okamžité oživení. Nyní musíte držet tlačítko myši k nabití defibrilátoru a následnému oživení spoluhráče.

12 13 14

S povoláním Support jsem nestrávil moc času, ale vyzkoušel jsem si rozkladatelnou dvojnožku, abych viděl jak vypadá. Dvojnožka se rozloží, když si lehnete a očividně ji můžete rozložit na cokoliv přiblížením, ale neměl jsem moc času na vyzkoušení. Nevyzkoušel jsem si ani nový potlačovací systém, ale z toho, co mi bylo řečeno, to rozostří okraje vaší obrazovky.

Během těch 20-30 minut, které jsem strávil s Battlefieldem 3 jsem se opravdu bavil. Jsou tam některé věci z Battlefield: Bad Company 2, ale to je fajn. Hra samotná má spoustu vylepšení a nových vlastností, které potěší jak staré, tak nové fanoušky. Ovšem je to stále pre-alfa, takže věci se mohou stále změnit, ale tato už tak skvělá hra se může jen zlepšit. Grafika vypadala úžasně a osvětlení se nepodobá žádnému Battlefieldu, který jsme viděli. Stejně jako mnoho dalších si přeji mít více času, abych mohl do hry pořádně proniknout. BETAverze, která přijde v září, není dostatečně brzo.

15

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

17 komentářů

Napsat komentář