Dvanáctý díl „Inside DICE“ – tvorba naší vůbec největší mapy v Battlefieldu

Minulý týden vyšel zatím nejnovější díl ze seriálu článků „Inside DICE“, kde nás designér Inge Jøran Holberg seznámí s tvorbou mapy Bandar Desert pro DLC Armored Kill, jenž je naplánováno na září 2012. Příjemné čtení 😉

DICE designér Inge Jøran Holberg nám poví o tom jak vytvořil mapu Bandar Desert, tu největší mapu v historii série Battlefield. Poskytne nám několik herních tipů pro přežití, v tak krutém prostředí rozšiřujícího balíčku Armored Kill, který vyjde v září 2012.

Ahoj všichni. Mé jméno je Inge Jøran Holberg a jsem jedním z designérů v DICE. Když Battlefield 3 vyšel v říjnu roku 2011, tak jsem já a další designeři byl osloven operačním týmem, který vede Björn Johnsson. Chtěl od nás vědět, zda máme nějaké nápady na „Xpack 3“, tedy třetí rozšiřující balíček pro Battlefield 3, který by měl následovat po pěchotně zaměřeném Close Quarters.

Já a moji kolegové jsme již dříve diskutovali o tom jak by bylo skvělé znovu vytvořit mapy Atacama Desert a Arica Harbor z Battlefieldu: Bad Company 2 do stále se zlepšujícího enginu Frostbite 2. I když jsem byl designérem těchto map a rád bych je viděl ve Frostbite 2 enginu, zjistil jsem, že by byly v Battlefieldu 3 označovány pouze jako mapy střední velikosti. A byl jsem si jistý, že věrným Battlefield fanouškům jsme stále nesplnili jejich potřeby – těm, kteří milovali ty největší mapy všech map v Battlefieldu 1942 a Battlefieldu 2 [jako jsou El Alamein a Fushe Pass].

Na fórech čtu nespočet příspěvků od těchto hráčů [veteránů série BF] a já osobně s nimi souhlasím, že přestože máme mapy jako Operation Firestorm, Kharg Island a Caspian Border, tak Battlefieldu 3 chybí několik skutečně velkých map s obrovskými vzdálenostmi a velkým počtem vlajek. Takové mapy jaké zažili v dřívějších Battlefieldech.

Při sledování vývoje silně pěchotně zaměřeného balíčku Close Quarters, jsem cítil, že je nejvyšší čas, abychom splnili našim oddaným fanouškům jejich očekávání. Takže jsme se okamžitě pokusili přesvědčit vedení, aby nám dovolilo vytvořit třetí balíček „větší“, tedy aby byl převážně o vozidlech a extra velkých mapách. Den po našem pokusu přišel producent Björn Johnsson se skvělou zprávou: „Jdeme na to!“.

Bandar Desert – Inspirace

Protože Írán byl hlavní oblastí v Battlefieldu 3, zdálo se nám přirozené inspirovat se tam při tvorbě nějakých map z „Xpack 3”. Po zhlédnutí scenérie ze skutečné pouště Bandar jsem okamžitě věděl, že z toho můžeme vytvořit něco zajímavého. Co se týče herní stránky, tak my tady v DICE jsme si hodně užívali Atacama Desert z Bad Company 2, stejně jako hodně jiných hráčů. Začal jsem přemýšlet o nejlepších věcech na Atacama Desert a jak je převést do Bandar Desert.

Jednou věcí kterou jsem chtěl převést je mix mezi zastavěnými částmi s hromadou destrukce a opuštěnou poušť, kde jsou tanky a ostatní vozidla nejsilnější. Tam mohly vozidla manévrovat mezi dunami, používat je k velkým strategickým manévrům, buď se za ně schovat úplně nebo jenom částečně a krýt si tak spodní části. Byly tam také oblasti, kde měla pěchota výhodu.

  • S tak velkými mapami jsem chtěl do hry zabudovat několik možností. Mít možnost plánovat dopředu střety s nepřátelskými tanky, protože není možnost je vždycky trefit napřímo, protože jsou moc daleko.
  • Mít lepší šanci ustupovat.
  • Mít možnost se zakopat, pokud je opozice moc silná.
  • Provádět velké obchvaty nebo mít podporu od vzdušných sil.

Velikost a hratelnost

V Bandar Desert, podporující 64 hráčů a stíhačky, musí být vše větší a přizpůsobeno pro hru s vozidly, než bylo na mapě Atacama Desert. Zároveň by to mělo být škálovatelné pro méně hráčů na konzolích, ale bez omezení pro verzi pro 64 hráčů.

Tady je několik podmínek, které jsem pro Bandar Desert nastavil. Měla by:

  • Podporovat hru s vozidly s volností pohybu na velké vzdálenosti.
  • Poskytnout možnosti dog-fightů pro stíhačky nad hornatými částmi.
  • Obsahovat rozmanitost v hratelnosti.
  • Nabídnout vizuální rozmanitost.
  • Podporovat všechny módy.
  • Odlišovat se od ostatních map v přídavku jak vzhledem tak herním stylem.

Jednoho dne jsem seděl u editoru, zkoušel přidávat vlajky, pro odzkoušení různých rozložení na mapě. Napadlo mě, že tohle by mohla být největší mapa v historii Battlefieldu. Když jsem se nad tím zamyslel, nebyl důvod proč ne, zvlášť v tomto přídavku, který se zaměřuje na velké bitvy s vozidly.

Hraní prvních verzí této mapy bylo jak znovuobjevovat Battlefield. Stát uprostřed pouště, hledět do prázdnoty, vidět tanky v dálce a stíhačky létat nad hlavami byl moment hoden Battlefieldu sám o sobě.

Největší výzvou u velkých map je, že nesmí být nudné nebo jednotvárné. Nesmí tam být žádné nekonečné, jednotvárné cestování mezi vlajkami. Další výzvou je vybalancovat různé herní třídy – na mapě by neměla být jedna, které je nejlepší. Mapa musí podporovat různé herní styly.

S různými vzdálenostmi mezi vlajkami a velkou rozdílností různých částí mapy, se setkáte s proměnným prostředím jak jdete z hornaté částí přes opuštěnou poušť až do zastavěných oblastí. Všechny si žádají jiný herní styl, abyste byli schopni zvítězit.

Rozdílnost v tempu a prostředí zajistí že budete mít pokaždé jiný zážitek ze hry, ale zároveň si osvojíte různé herní třídy a jejich specifické nastavení v závislosti kde se na mapě nacházíte.

Příklad: Pokus o udržení zastavěné oblasti vyžaduje větší rozmanitost v nastavení herních tříd vašeho týmu. Můžete být velice užiteční s lékárničkou nebo náboji v zastavěné oblasti, ale raketomet bude více užitečný v poušti.

Všechny herní třídy mají na Bandar Desert své výhody a nevýhody. Je to stejné jak na Operation Firestorm, ale na Badar Desert budete mít více meších domů s lepšími možnostmi pro techniku se mezi nimi pohybovat. Budete mít i lepší destrukci v oblastech zaměřených na pěchotu, takže vozidla se tam mohou uplatnit také.

Tanky nejsou ztracené ani ve vesnicích, ale dávejte si pozor. Voják s protitankovou zbraní na vás může mířit z okna.

Je to tak: Zatím největší mapa

V Conquest Large má Bandar Desert 1900 metrů mezi americkou a ruskou základnou, nepočítaje startovací dráhu pro letadla. Je to více než Fushe Pass z Battlefieldu 2. Bandar Desert je stejně široká jak dlouhá mezi vlajkami na středu – měří 1900 metrů mezi základnou v horách a pláží na jižní částí mapy.

Pro porovnání – Caspian má zhruba 1100 metrů mezi základnami, zhruba 800 metrů rozdíl mezi délkou a šířkou. Pokud na Bandare Desert počítáte vzdálenost mezi stíhačkami na letištích, dostanete se až na 2400 metrů. Vzdálenost mezi nejbližší a nejvzdálenější vlajkou je asi 1200 metrů, na Caspianu kolem 400 metrů.

Přežití v poušti

Spolupráce s ostatními hráči zvýší vaše šance na přežití v poušti.

Pokud chcete na Bandar Desert hrát nejlépe, měli byste se naučit pracovat se všemi třídami, takže můžete být nejlepší tam, kde je to zrovna potřeba. Zároveň se naučte se všemi vozidly na této mapě. Pracujte v týmu pro zdolání protivníka – držte se u sebe pro lepší šanci proti nepřátelským tankům.

Pokud jste s vozidly moc aktivní zatím nebyly, pak je nejvyšší čas začít trénovat. Připojte se na prázdný server a najděte silné a slabé stránky jednotlivých vozidel. Pomůže vám to ničit nepřátelská vozidla v opravdové akci. Navíc se můžete naučit, jak se chovat pokud narazíte na nepřátelské vozidlo.

Obsazení různých vlajek na Bandar Desert vaše protivníky připraví o cenná vozidla jako tanky, vrtulníky, transportní vozidla a artilerie, takže se nespokojte pouze se čtyřmi vlajkami na Conquest Large. Pokud držíte pouze město a ještě jednu vlajku, vaši nepřátelé mají pořád více cenných vozidel.

Tvorba mapy Bandar Desert byla skvělá zkušenost. Rád bych poděkoval zejména tvůrcům úrovní Simonu Barskymu a Adrewovi Hamiltonovi za skvělou práci, kterou odvedli na mapě Bandar Desert a za to, že vypadá tak úžasně. Dále bych rád poděkoval komunitě za jejich konstruktivní připomínky k Battlefieldu 3.

Práce na hře, kde je komunita skutečně slyšet, je inspirující. Doufám, že budete mít rádi mapu Bandar Desert tak jako my zde v DICE. Díky za Vaši výdrž při čtení.

Inge Jøran Holberg
Designér

Zdroj: Battlefield Blog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

36 komentářů

Napsat komentář