Jedenáctý díl „Inside DICE“ – velký patch pro Battlefield 3 a seznam změn

Máme zde nejnovější díl „Inside DICE“, který nám tentokrát přináší seznam změn z nového velkého patche pro Battlefield 3. Patch vychází pro všechny platformy v pondělí 4.6. 2012. Překlad znovu provedlo EA Czech, takže se pusťte do čtení 😉

Jsme velmi rádi, že vás můžeme informovat o obsahu dalšího updatu pro Battlefield 3! Bude opravdu rozsáhlý a vyjde ve dnech 4. až 5. června. V následujícím článku se dozvíte detaily, mj. také to, jak se vyřešil problém s flešetovou šipkou do M26, jak se snížila účinnost potlačovací palby a přiblížíme vám i zavedení barevného rozlišení týmů na konzolích.

Příští update Battlefieldu 3 vyjde pro všechny platformy ve dnech 4. až 5. června. Tak jako obvykle jsme období mezi tímto a předchozím updatem strávili nasloucháním připomínek a komentářů lidí z komunity, laděním různých parametrů, vyvažováním účinnosti prvků a odstraňováním problémů, na které se přišlo i s vaší pomocí. Jinými slovy, červnový update zajistí, že Battlefield 3 se bude hrát ještě lépe.

Kompletní seznam změn v rámci červnového updatu je uveden níže. Pokud není uvedeno jinak, změny se týkají všech platforem (PC, PlayStation3 a Xbox 360). V našem regionu dojde k vydání updatu už 4. června ve všech verzích Battlefield 3 (5. červen se vztahuje pouze pro Asii a Japonsko u konzole PlayStation 3).

Jak stáhnout červnový update pro vaši platformu

PC: Jakmile spustíte klienta aplikace Origin, nejnovější update se začne automaticky stahovat (tedy případě, že jste úmyslně nedeaktivovali možnost „Vždy udržovat hry v aktualizovaném stavu“ – v opačném případě hra při pokusu o spuštění začne sama stahovat příslušnou aktualizaci). O dostupnosti aktualizace také dostanete zprávu na Battlelogu v sekci Game Manager. Jakmile update potvrdíte, začne se stahovat opět prostřednictvím klienta aplikace Origin.

PlayStation 3: Po spuštění hry obdržíte informaci o dostupnosti updatu. Pro pokračování budete muset update potvrdit. Jakmile tak učiníte, začne se automaticky instalovat.

Xbox 360: Budete informováni o dostupnosti updatu. Pokud jej potvrdíte, stáhne se. Pokud momentálně potvrzení odmítnete, budete si jej moci stáhnout později buď v herním obchodě, nebo sami na trhu Xbox LIVE (Xbox LIVE Marketplace) pod názvem Multiplayer Update 3. Pokud se vám náhodou stane, že jej ani takto nebude schopni najít, při příštím startu hry dostanete opět informaci o dostupnosti updatu.

Dříve, než se pustíme do kompletního seznamu změn, pojďme se podívat blíže na několik zásadních částí updatu. Na oficiálních kanálech nám můžete dát vědět své názory.

Vyřešení problému s flešetovými šipkami pro M26

Řada z vás si v poslední době všimla příliš vysoké účinnosti některých kombinací výstroje a výzbroje. Když se pod útočnou pušku s podhlavňovou lištou přidala lehká brokovnice M26, brokovnice chybně vystřelovala munici pro útočnou pušku namísto brokových nábojů. Toto je v červnovém updatu opraveno.

Mírně snížená účinnost potlačovací palby

Od posledního updatu běžela velmi zajímavá debata o zvýšeném účinku potlačovací palby, který jsme v něm zavedli. I když mnoha hráčům se to líbilo, stejně jako nové možnosti, které jim to přinášelo, jiní měli dojem, že krycí palba je až příliš silná. Proto nyní její efekt malinko zeslabujeme, stále však bude silnější, než před aplikací předchozích updatů. Opět od vás rádi uslyšíme, co si o této úpravě myslíte.

Přidání symbolů servery s uživatelskými pravidly (na konzolích)

Ikona „§“ umožňuje jednodušší identifikaci serverů s vlastními pravidly uživatele.

Víme, že byste chtěli vědět, zda server, na který se chystáte připojit, funguje podle extrémně modifikovaných vlastních pravidel (například nastavení tiketů na maximum, což znamená doslova herní maratón). Přidáním symbolu paragrafu „§“ v prohlížeči serverů na konzolích můžete snadněji a rychleji rozeznat server s vlastními pravidly a lépe se rozhodnout, kam se připojit.
Symbol paragrafu „§“ (viz. obrázek výše) označuje server fungující podle uživatelských pravidel. Upozorňujeme, může jít buď o hodnocený, či nehodnocený server, na základě nastavení některých pravidel.

K používání tohoto symbolu však nikoho nenutíme. Jste-li adminem serveru, sami si můžete určit, zda symbolem „§“ dáte ostatním hráčům vědět, že na něm platí vaše vlastní pravidla, či nikoli. Doufáme, že adminům se tak lépe a snadněji bude oslovovat ten správný typ hráčů pro jejich servery, zatímco hráči samotní si rychleji najdou server, který hledají.

Barevné rozlišení týmů (na konzolích)

Už žádní omylem padlí v rámci vlastního týmu! Obrázek v plné velikosti se zobrazí po kliknutí na něj.

Již dříve jsme zavedli barevné rozlišení týmů na PC a jsme rádi, že ho nyní můžeme poskytnout i hráčům na konzolích. Po nainstalování červnového updatu uvidíte v nabídce nastavení možnost podpory barevného rozlišení týmů. Ovlivní to barevnost symbolů na HUD, jejichž prostřednictvím budou jednotlivé týmy zřetelněji rozeznatelné. Jak to vypadá v reálu, se můžete podívat výše.

Vylepšená výkonnost stíhacího letounu VTOL (F35)

Na základě ohlasů z komunity jsme v rozšíření Back to Karkand vylepšili výkonnost stíhačky F35 tak, aby byla rovnocennějším soupeřem SU35, zejména co se týče rychlosti při obratech.

KOMPLETNÍ SEZNAM ZMĚN V RÁMCI ČERVNOVÉHO UPDATU („MULTIPLAYER UPDATE 3“)

Změny týkající se bojové techniky

      1. Vylepšeno ovládání F35, které se nyní více blíží ovládání SU35 (viz. výše).
      2. ECM Jammer (radarová rušička) ve stíhačkách a helikoptérách by nyní měl v aktivním stavu spolehlivěji odklánět řízené střely.
      3. Opraven problém, kdy bojová technika nebyla znovu nasazena (nespawnovala se) na předpokládaném místě, pokud toto bylo obsazeno umístitelným předmětem. Technika se nyní bude spawnovat podle původního záměru a onen předmět bude následně zničen.
      4. Opraveny protiletecké střely, které nezpůsobovali žádné škody rychle se pohybující bojové technice.
      5. Sníženo přímé poškození neřízenými střelami tak, že pro znehybnění vozidla na jeden zásah je vyžadován přesnější zásah. Toto bylo dříve velmi benevolentní a relativně snadné.
      6. Odstraněno přímé poškození řízenou střelou z letounu. Plný účinek střely se nyní projeví jen tehdy, bude-li mít hráč cíl označen laserem.
      7. Účinnost poškození obrněných vozidel raketami z helikoptéry vracena na původní úroveň před všemi patchi. Jde o zpětnou redukci úderného účinku, který se do hry dostal omylem.
      8. Opravena tanková naváděná dělostřelecká munice, která způsobovala poškození opačné hodnoty, pokud byla řízená a neřízená.
      9. Upravena účinnost granátů z minometu M224 proti obrněným vozidlům. Některé předchozí úpravy způsobily, že jejich efektivita byla vyšší, než bylo původně zamýšleno.
      10. Zvýšen dostřel protileteckých kanónů tak, aby mohly zasáhnout i letouny v maximální výšce nad mapou.
      11. Na mapě Gulf of Oman (Back to Karkand) nahrazena čtyřkolka VDV za DPV pro oba týmy u vlajky City.
      12. Opravena chyba, kdy některá odemykatelná vylepšení pro bojovou techniku byla stále aktivní, i když hráč daný bojový prostředek opustil.

Změny týkající se vojáka a zařízení

      1. Snížena míra nepřesnosti střelby pod potlačovací palbou. Na rozdíl od nastavení základní hry je účinek potlačovací palby stále silnější, ale ve srovnání s posledním updatem je nyní nižší (viz. výše).
      2. Snížena prodleva odezvy z gamepadů/joysticků na všech platformách. Míření s vojákem za pomoci gamepadu nebo joysticku by nyní mělo být přesnější.
      3. Zkrácena doba nasazení předmětů v napjatých bojových situacích.
      4. Výrazně zvýšena reakční doba po rozložení dvounožky zbraně při zalehnutí a krátce po pohybu. Rozložení dvounožky by se již nemělo přerušovat, pokud ji hráč začne rozkládat bezprostředně po zastavení pohybu.
      5. Opravena chybná nemožnost umístit minomet kdekoli na mapě Grand Bazaar.
      6. Při změně modifikace zbraně na obrazovce vlastních úprav bude nyní dříve vybraná zbraň z obrazovky umístění automaticky vybrána také po přechodu na obrazovce modifikací příslušenství.
      7. Zvýšena efektivita asistence při míření na krátkou vzdálenost (týká se konzolí). Testy v Close Quarters prokázaly, že aktuální nastavení asistence v uzavřených prostorech je nedostatečné. Jde o globální změnu, která vylepší tento aspekt ve všech režimech a na všech mapách. Asistence míření na větší vzdálenosti je výrazně méně efektivní. Toto se však týká jen konzolí, protože asistence míření není ve verzi pro PC přítomna. Pokud však chcete, můžete si ji na konzolích vypnout.
      8. Hráči se nyní budou spawnovat na rádiomajáku ve stejném směru, v jakém je maják natočen. Maják je vždy orientován tam, kam se dívá voják po znovunasazení do hry. Dříve neměl maják na orientaci vojáka pro respawnu vliv.
      9. Kamera náhledu respawnu na majáku byla aktualizována tak, aby lépe zabírala směr pohledu vojáka v momentě, kdy bude respawnován.
      10. 40mm kouřový granát má nyní opět delší účinek.
      11. Upraveny některé trasovací střely odstřelovačské munice pro lepší viditelnost na velkou vzdálenost (trasování je menší).
      12. Upraveny záblesky z hlavní tak, že jsou nyní při spodním okraji obrazovky méně oslepující.
      13. Opravena chyba, kdy nebylo možné uchopit umístěný předmět po jeho obnově.

Změny týkající se zbraní

      1. Opravena chyba, kdy za určitých okolností byly granátomety a podvěsné brokovnice příliš účinné (viz. problém u M26 výše).
      2. Všechny poloautomatické odstřelovačské pušky mají nyní správně nižší dostřel při použití tlumiče záblesku.
      3. L96 nyní správně střílí při míření přes klasická mířidla. Předtím byla jejich poloha mírně vychýlená.
      4. SKS má nyní správné hodnoty poškození při použití tlumiče záblesku. Předtím bylo poškození na krátkou vzdálenost příliš nízké.
      5. Mírně snížen potlačovací efekt palby z SKS.
      6. Sníženo poškození při palbě SKS na velkou vzdálenost, aby se zvýšila její primární úloha na střední a krátkou vzdálenost.
      7. Mírně snížena penalizace přesnosti mířené palby z M4A1 při použití foregripu. Tím dochází k sjednocení tohoto faktoru s ostatními zbraněmi.
      8. Mírně zvýšena penalizace přesnosti mířené palby ze SCAR-H. Tím dochází k sjednocení tohoto faktoru s ostatními zbraněmi.
      9. FAMAS – oproti předchozímu updatu sníženo vertikální uhýbání hlavně a přidána penalizace přesnosti palby při přiblížení přes kolimátor.
      10. F2000 – snížena penalizace přesnosti při použití foregripu a zvýšen bonus redukce zpětného rázu.
      11. AEK971 – při použití foregripu zvýšen bonus redukce zpětného rázu.
      12. SG553 – při použití foregripu a zvýšen bonus redukce zpětného rázu.
      13. FAMAS – při použití foregripu a zvýšen bonus redukce zpětného rázu.
      14. Opravena absence názvu M416 s flešetovou municí pro M26 na kill logu.
      15. Opravena chyba, kdy všechny kulomety se zásobníky neměly k dispozici rozšířený zásobník jako odemykatelnou modifikaci.
      16. Všechny poloautomatické brokovnice nyní střílí s kadencí 220 střel za minutu. Předtím mezi nimi byl příliš malý rozdíl, kdežto nyní spočívá místo kadence v počtu broků v nábojích.
      17. Vylepšena přesnost a efekt zpětného rázu u M26, aby se vyrovnala 870.
      18. Snížen efekt potlačovací palby na účinek brokovnic. Brokovnice jsou stále touto palbou ovlivněny, ale na rozdíl o dřívějšku jsou přesnější při rychlé palbě od boku.
      19. Rychlost přebití 870 byla mírně zvýšena z 0,55 sekundy na 0,48 sekundy. Kompletní nabití prázdné 870 bylo rovněž mírně zkráceno.
      20. Zvýšena přesnost mířené palby z brokovnic v pohybu.
      21. Snížen zpětný ráz u brokovnice SAIGA-12K.
      22. M1014 nyní střílí 10 projektilů. Další poloautomatické nebo automatické brokovnice mají 9 pelet, a jelikož M1014 má menší zásobník a nižší rychlost přebíjení, střílí nyní 10 pelet, aby byla účinnější.
      23. USAS-12 nyní střílí 7 projektilů.
      24. MK3A1 nyní střílí 8 projektilů.
      25. Opravena chyba, kdy se v průběhu respawnu nezaznamenal mód palby zbraně.

Různé změny

      1. Přidáno vylepšené barevné odlišení týmů na konzolích (viz. výše).
      2. Přidána barevně vylepšená ikona velitele čety (všechny verze).
      3. Přidána možnost pro adminy konzolových serverů označit svůj server s vlastními pravidly v prohlížeči speciálním symbolem (viz. výše).
      4. Opravena chyba, kdy za hráčem nebyly slyšet kroky.
      5. Opravena chyba, kdy při vyzbrojování stanice M-COM byl tento proces přerušen, pokud se hráč podíval na zbraň ležící na zemi.
      6. Opravena zneužitelná chyba, kdy se hráč teleportoval k protiletadlovým dělům na letadlové lodi při odpálení ženijního robota u dveří.
      7. Opravena chyba, kdy se při prvním vstupu do kooperativního režimu nezobrazoval na HUD stav munice.
      8. Opravena chyba, kdy hráč nedostal dotaz o tom, zda chce opravdu změnit tým, když stisknul tlačítku „Změnit tým“.
      9. Opravena chyba, kdy se úkoly správně neřadily na obrazovce „Můj voják/úkoly“.
      10. Opravena chyba, kdy nefungoval komunikační kruh na vojácích v bojové technice (PC).
      11. Přidány ikony blikajícího cílového bodu na 3D HUD displeji a blikající neutrální ikony na ukazatelích plnění cílů.
      12. Přidány informativnější chybová hlášení v případech, kdy se hráč pokusil pronajmout server v místě, kde momentálně žádné servery nejsou dostupné.
      13. Opraveny ikonky psích známek na obrazovce „Můj voják/úkoly“, které se objevovaly mírně roztažené.
      14. Opraveny některé trasovací střely, které se objevovaly jako viditelné za cíli (vojáky či bojovou technikou).
      15. Oprava potencionálního náhodného pádu hry v důsledku chyby zvuku.

Zdroj: Battlefield.com/cz

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

57 komentářů

Napsat komentář