4
Zář

Odpovědi na Vaše otázky ohledně Battlefieldu 3

battlefield-1-nejlevneji-banner

Jak jsem slíbil, tak i činím a máme tu tedy odpovědi na Vaše dotazy. Na některé dotazy nebylo možné odpovědět, tedy převážně ty o technice, protože chlapi z Vaginas hráli jen TDM, tedy mód bez techniky. Doufám, že se zde dozvíte zase něco nového.

Děkuji uživateli LordTNTcz, za poskytnutí této možnosti pro tuto akci a zároveň musím poděkovat i EA Czech a převážně panu Dušanu Šimonovičovi, který tuto možnost klanu Vaginas poskytl.

  • Overpowered:
    • Už je konečně ve hře speciální animace pro zapíchnutí ležícího protivníka nebo se jako v alpha verzi jednoduše postaví a nechá si dobrovolně podříznout hrdlo?
    • Bohužel není. Postaví se a nechá se pěkně podříznout a sebrat si známky.
  • ParadoX:
    • Dá se prostřelit cizí padák? Dá se padák sundat během padání?
    • Nedá, zkoušeli jsme to. Prostřelit padák sice nešel, ale padajícího vojáka zabít lze, stejně jako v BC2.
  • ales:
    • Na jaké části se odehrává TDM na mapě Caspian Border?
    • Byla to část čtvercového půdorysu, kde byla široká silnice z jedné strany obklopená potokem a z druhé strany porostem. V každém rohu byly budovy. Byla prostě přístupná jen malá část, asi uprostřed.
    • Ještě taková perlička k tomuto. EA nepředpokládalo, že bychom hráli tuto mapu, bylo to pro ně překvapení. Server byl totiž ve Švédsku a mapy se tedy měnili podle nastaveni serveru tam u nich.
    • Víte, na jaké grafické nastavení bylo BF3 nastavené a jaká byla HW konfigurace daných počítačů?
    • Hra byla nastavena na High, ještě však bylo možné nastaveni na Ultra. Grafiky v PC byly GTX 570. FPS bylo kolem 60. Ovšem také mi potvrdili, že finální podoba by měla být méně náročná. Každopádně to chce minimálně 1GB grafické paměti. I na to High to vypadalo dost krásně, hlavně Caspian Border, je krásná barevná mapa. Krajina, tráva, stromy, dokonce i omítka domů má svou strukturu.
  • Milan:
    • Jaký máte pocit z ručních palných zbrani? Zaznamenali jste rozdíly mezi jednotlivými typy v rámci tříd? Co damage, recoil, existuje něco jako balistická křivka nebo účinný dostřel? Je šance, že od určité vzdálenosti bude snipera ohrožovat jen jiný sniper nebo mě bude dávat maník např. s P90 i když já ho přes puškohled sotva uvidím?!
    • Můj osobní pocit? Zbraně se chovají úplně jinak, než jsme zvyklí z BC2, dost kopou, je docela obtížné se trefit na vetší vzdálenost. Nejsem HC hráč nebo skiller, FPS hry hraju cca 15 let, takže se považuju za normálního hráče. Podle mě to je jen o zvyku. Chování zbraní se víc blíži reálu. Zdálo se mi, že zbraně mají menší damage. Hráli jsme ovšem normal nastavení serveru, pro HC to bude určitě jiné. Balistická křivka funguje stejně jako v BC2, řekl bych, že je ale ještě o něco vylepšena. S P90 je docela těžké trefit se na delší vzdálenost. Je to spíše zbraň na CQB (Close Quarter Battle). Ohrozit snipera na delší vzdálenost je sice možné, ale velmi obtížné.
  •  Macvik:
    • Zajímalo by mě, jak tomu bylo s tím stožárem. Je možné na něj vylézt? Je možné ho zničit?
    • Stožár z mapy Caspian Border jsme viděli, bohužel nešlo k němu dojit. Byli jsme od něj daleko. Ta mapa je opravdu obrovská.
    • [Stožár je možné zničit a také na něj vylézt, pozn. redakce.]
    • Jaké byly hitboxy? Jako v BC 2 nebo něco úplně jiného?
    • Zdáli se mi stejné jako v BC2, těžko soudit. Server byl ve Švédsku.
  • SnAjP:
    • Přibylo už rozšířené nastavení detailů v menu od původní alpha verze? Porovnat bloom, HDR z původní alphy. Dalo se upravovat/vypnout v menu? Pokud můžeš, porovnej detailně 3d spotting, původní vs. aktuální. Efektivita smoku z grenade launcheru? Jak velkou areu pokryje? Stačí jeden na pokrytí „klasicky široké městské ulice“ na přeběhnuti? Předpokládám, ře se musí vybrat na úkor defibrilátoru?
    • Do nastavení hry jsme moc nechodili, ještě před začátkem hraní nás kluci z EA upozorňovali abychom si nic nenastavovali ani neměnili. Takže do nastavení grafiky jsem se nedíval. 3D spotting fungoval tak, že pokud se hráč schoval, trojúhelníček zmizel. Trojúhelníček je opravdu malinký, řekl bych, že poloviční velikosti než ten v BC2. Co se tyká smoke, pro smoke granáty máte speciální zbraň, není již v podvěsu pod zbraní. Teda aspoň ne u těch, které jsem zkoušel já. Rozsah smoke granátu? Těžko popsat, ale určitě je stejný jako v BC2, jen se to chová víc reálně – rozplynutí. Ano, musí se vybrat na úkor defibrilátoru.
  •  Arsenyk:

    1. Jde vypnout crosshair (zaměřovač)? Jde zaměřovač modifikovat?
    2. Lze upravovat velikost, tvar, barvu? Které další části HUDu lze vypnout?
    3. Míří se stisknutím čí podržením tlačítka myši? Je to volitelné v nastavení?
    4. Klečí se stisknutím (toggle) či podržením (hold) klávesy? Je to volitelné?
    5. Lze u HUDu měnit průsvitnost (opacity)? Lze přemisťovat jednotlivé prvky HUDu?
    1. Určitě půjde vypnout crosshair, bohužel server byl ve Švédsku, takže nastavení nebylo možné měnit.
    2. Nevím, možná jde modifikovat, ale předem nám řekli, abychom nic neměnili. Neumím odpovědět. Nesměli jsme nic modifikovat, tak jsem do menu nelezl.
    3. Bylo to nastaveno tak, že pokud jsme chtěli mířit, muselo se držet pravé tl. myši po celou dobu míření. V nastavení hry netuším, zdali to bylo. Viz. 2)
    4. V našem případě se musela klávesa držet. Netuším, zdali bylo možné nastavit si to na toggle. Jediné co nám povolili nastavit, byla senzitivita pro myš. Ovšem při zalehnutí stačilo zmáčknout klávesu a postava  ležela bez nutnosti držet klávesu.
    5. Nebylo možné zasahovat do nastavení. Takže nevím.
  •  Mp3k:
    • Aké vojenské pojmy ste pomohli preložiť? Splnil BF3 v takej poďobe akú ste si mohli vyskúšať vaše očakávania?
    • Kluci z EA zatím poslali hodnosti v angličtině a kluci z AČR to přeložili do českých hodností. Ovšem v BF3 jsou stupně. něco jako Privat 1st class, 2nd class, atd. Takže český překlad je Vojín 1. třídy, 2. třidy – 4. třídy. Hodnost končí u plukovníka. Žádní generálové v BF3 běhat po poli nebudou. Uvidíme jaký další překlad budou kluci zpracovávat. BF3 je nářez, očekávaní splnilo. My měli možnost hrát alfa verzi hry. Takže finální vydáni bude stát za to. První co člověka dostane, jsou zvuky, tady bych dal 10/10.
  • TeaPack:
    • Aké strany proti sebe bojujú na mape Caspian Border? Rusi a Irán?
    • Američané a Rusové.
  • Ilusionic:
    • Ahoj Vaginas, byla mapa Caspian Border velká v TDM nebo ne? Viděli jste nějaké nové zbraně? A co Operation Metro dalo se jít do víc než dvou domů?
    • Caspian Border – mega velká mapa. Hráli jsme jen malinkou část pro 8 lidi (4 vs 4), ale byla velká akorát. Všechny zbraně byly odemčeny. Je jich sakra moc, ani jsem nevěděl kterou první. V Operation Métro v TDM jsme si zkusili 3 části této mapy (3 části kde jsou v Rushu umístěny m-comy). První část byla venku. Další uvnitř metra a poté poslední, finální část. V těch prvních dvou nebylo možné vlézt do žádného domu, v poslední časti byly některé domy přístupné. Ne však všechny, jen ve dvou se dalo vyjít do 2. a 3. patra. Bylo tam ale více domů, do kterých bylo možné vlézt, ovšem jen do přízemí. Byly to spíše obchody, rozbil si výlohu a vlezl tam, uvnitř byly hlavně regály.
  •  DJJezeK:

    • Zdravím, chtěl bych se zeptat jaký je pocit ze střelby ze zbraní a jak střílí, tím narážím hlavně na porovnáni s Bad Company 2, kdy mířidly míříte na cíl a kulky lítají všude možné vedle. Zde ty zbraně kopou, ale střílejí přesně nebo je to stejně postižený jak v BC2?
    • Je to horší/těžší než v BC2. Jsem hráč, který nesype celý zásobník na jedno zmačknutí, ale spíše střílím dávkou na jisto. Zbraně kopou dost, hlavně kulomety. Bez zamíření a střílení tzv. od pasu netrefíte nic – rozptyl je opravdu veliký. DICE podle mě tady zapracovalo spíše k reálnému chování zbraní, než k arkádě. Hráči, kteří měli možnost někdy střílet z opravdových zbraní pochopí. Třeba s P90 bylo docela obtížné se trefit/sundat hráče na vzdálenost cca 90m.
  •  ENFORCER66:

    • Chcel by som sa spýtať či sú na mapách aj dvere a ak áno či sa musia normálne otvárať, alebo zase tak debilne rozbíjať knifom. A či bola podľa vás dobra voľba zrušiť triedu Medic a nahradiť ju Assaultom a Supportom?
    • Bohužel, všechny otvory, dveře a okna byly v mapách kde jsme hráli otevřené. Mě osobně to rozdělení tříd vyhovovalo jak to je v BC2, ovšem je to jen síla zvyku.
  • Stixxy:
    • Jde prostřelit a zničit podlaha? Jak moc je tam destrukce?
    • Jakože se prostřílet z patra do přízemí? Ne to tam nejde. A jinak destrukce je opravdu monstrózní.
  • Sniper_of_Chess:
    • Jde zabít nepřítele defibrilátorem?
    • Osobně jsem nezkoušel, nevím.
    • [Podle posledních informací to možné není, pozn. redakce.]
  • Spirit:
    • Je ve hře přítomna akcelerace myši? Případně lze vypnout/zapnout.
    • Nelze říci, nemohli jsme lézt do nastavení.
  •  Chalda:

    • Vyskytuje se ve hře autoheal? V komentářích u gameplaye z alphy se cz hráč, který se alphy účastnil, zmínil o jeho nepřítomnosti.
    • Ano, je tam. Časem se uzdravíte na 100%.
    • [Auto-léčení momentálně funguje tak, že pokud jste pod palbou, neléčíte se. Je potřeba najít nějaké klidné místo, pozn. redakce.]
  •  Zuluhed97:

    • Jsou ve hře M16A3 a M16A4 ? Nebo jenom jedna z těchto zbraní?
    • Hrál jsem s M16A3. M16A4 jsem tam neviděl, pravděpodobně tam tedy není.

Další informace od LordTNTcz:

  • Je tam snad 15 druhů optik. Na útočné pušky i samopaly jde použít jakákoliv optika, klidně i 12x.
  • Řekl bych taky, že sniperum odzvonilo, protože ten odlesk optiky od slunce je viditelný na 4 km.
  • Laser na zbrani je viditelný, taky dokáže pěkně oslnit, ale prozradí vás.
  • Baterka = pěkná sviňárna, hlavně na mapě Operation Métro. Oslnit můžete i spoluhráče a říkám vám, nevidíte vůbec nic – je to jako flashbang.
  • Ta animace přeskočení překážky mě bavila asi 10 minut. Ono to sice vypadá dost efektně, ale po delším čase mě to lezlo na nervy.
  • U sniperky lze také použít roznožku, přesnost střelby se zvýši (netřepe se hledí, tohle se dá primárně ovládat zadržením dechu).
  • Při běhu do schodů se postava zpomalí – neutíká stejně rychle jako po rovince.
  • U zbraně G36 mě velice potěšila možnost přepnutí střelby, semi-auto, burst (3strely) a full-auto. Mě tahle útočná puška nejvíc vyhovovala. Jedná se o zbraň pro Assaulta. U zbraně M16A3 je možné přepnout režim mezi semi-auto a full-auto. Není tam již burst jako v BC2 (M16A2).
  • Sniper má u sebe UAV, možnost vybrat si ho do výbavy. Rozloží si ho kdekoliv a ovládá ho jako v BC2.
  • Americký Engineer má jiné opravovací zařízení, než má ruský Engineer.
  • Vzít někomu známky je docela těžké, jdou sebrat, pouze pokud nepřítele zaříznete zezadu (ukáže se efektivní animace stržení známek z krku).
  • Sniperka tam je M98 a ne M99, SV98 tam je taky a ještě si pamatuji na SVD Dragunov.
  • Není tam AUG, ale místo něj je FAMAS a střílí dávkami (burst).
Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

66 komentářů

Napsat komentář