31
Bře

Pátý díl „Inside DICE“: FRAG náboje pro USAS-12: Příběh jejich vzniku

battlefield-1-nejlevneji-banner

Včera vyšel další díl ze série článků „Inside DICE“, v pořadí již pátý, který se tentokrát zaměřuje na rozbor výbušné munice FRAG a to převážně ve spojení s brokovnicí USAS-12. Po delší době Vám tak přinášíme vlastní překlad. Avšak pokud máte zájem o oficiální překlad od EA Czech, můžete zavítat na oficiální stránky Battlefieldu 3.

Po jeho posledním článku „Inside DICE„, se nyní Alan Kertz vrací s další příběhem ohledně hodně diskutovaným FRAG nábojům pro brokovnici USAS 12 v Battlefieldu 3. Poví nám o tom, kde se brala inspirace, jak probíhalo vylaďování těsně po vydání hry, a jak je předěláváme na základě zpětné vazby od komunity.

Často dostávám otázku, „kdo si myslel, že 12g FRAG náboje jsou dobrým nápadem?“ No, byl jsem to já. 12g FRAG náboje pramení ze dvou míst. Za prvé, jako skoro vše v Battlefieldu, jsou tyto náboje inspirovány autentickou municí pro brokovnice (vyvinuté pro vojenské účely a testované americkými jednotkami USMC). FRAG náboje jsou 19mm vysoce výbušné střelivo, které je velmi podobné kalibru, který používají kanóny ve stíhačkách F-18.

Další část inspirace pochází ze zbraně, která byla jako Easter Egg v Battlefield: Bad Company 2. Vývojáři (nebo kdokoliv jiný, kdo vzal jejich výbavu) mohl používat 12g FRAG náboje, které měly podobný balistický výkon jako standardní SLUG náboje, jen byly o něco pomalejší. Mezi vývojáři byly tyto náboje velmi populární a hráči je měli také rádi, takže FRAG náboje byly přidány do Battlefieldu 3 jako jeden druh odemykatelných nábojů.

Přidáním potlačovacího efektu v Battlefieldu 3 jako herního mechanizmu, byl nyní designový cíl 12g FRAG nábojů zcela jasný. FRAG náboje měli hráčům s brokovnicemi umožnit omezenou bojovou schopnost, ale za to jim měli umožnit potlačovat nepřítele na delší vzdálenosti. Skoro to tak fungovalo.

Vezměme to od začátku. Jak hráči dostávali vyšší hodnosti, tak si s FRAG náboji užívali něco málo zábavy po odemknutí u první brokovnice – 870MCS. Jak ale postupovali s hodnostmi dále, vyzkoušeli tyto náboje s polo-automatickými brokovnice, což už mělo o něco větší, ale stále omezený úspěch. Na scénu pak ale vstoupil USAS-12. Bezpochyby byly FRAG náboje vyvinuty primárně pro bojové brokovnice, převážně automatické zbraně schopné rychlé střelby na cíl, protože každý náboj má sám o sobě omezenou účinnost poškození. Bylo tedy jasné, že aby se zachovalo vyvážení, a bohužel i přesto, že to není úplně autentické, potřebovali automatické a polo-automatické brokovnice svoji vlastní verzi FRAG nábojů. Kvůli vyvážení byly tedy rychle opraveny.

A tak se zdálo, že je vše zase jak má být. Tedy prozatím. Je zajímavé studovat čísla okolo FRAG nábojů, statisticky řečeno. Na PC má USAS-12 na svědomí celkem 1.8% ze všech zabití (je započítána veškerá munice, ne jenom FRAG náboje). Na PS3 se toto číslo pohybuje okolo 3% a na Xboxu 360 se blíží ke 4%. Toto je unikátní chování, protože FRAG náboje a USAS nejsou na všech platformách stejné, ale pouze statistiky pro USAS-12 a 870 se tak drasticky liší mezi platformami. Nicméně 870MCS je nejpopulárnější na PC, poté na PS3 a nakonec a Xboxu 360. Nechám všechny vyvodit si z toho vlastní závěr proč tomu tak je, i když mám svá podezření proč. Statisticky nejhorším scénářem je, že každá 25 smrt je pomocí USAS-12.

Je pro nás důležité pořádně doladit vyvážení brokovnic na blízkou vzdálenost a to hlavně proto, že se blíží nový rozšiřující balíček Battlefield 3: Close Quarter, který vyjde tento červen.

Tak proč je vlastně všechno tak stále diskutované? Primárně jsou FRAG náboje nejvíce efektivní v Battlefieldu 3 přesně tam, kde mají být ve skutečném životě: v bojích na blízko a v městských oblastech. Pokud bych to bral podle mapy a módu, je USAS-12 nejvíce populární v módu TDM a na mapách v bojích na blízko jako je třeba Grand Bazaar a Operation Métro. Hráči v těchto módech jsou častěji zabiti FRAG náboji, než hráči pobíhající po mapě Kharg Island v módu Conquest.

A co s tím plánuji udělat? No, jednu malou, ale velmi efektivní změnu, kterou provedu v blízké budoucnosti. Na všech ostatních brokovnicích používající FRAG náboje snížím efektivní rychlost střelby. Pro polo-automatické zbraně snížím tuto rychlost z 200-220 střel za minutu na 180rpm, tedy 10% snížení rychlosti. USAS jednoduše tuto redukci nepotřebuje. Ale jako další aktualizace přijde výrazné snížení rychlosti střelby z 275rpm na 200rmp. Osobně se trochu obávám, že je to příliš moc a jsem zvědavý na reakci hráčů na tuto změnu.

Brokovnice jsou v Battlefieldu jednoduše nejnáročnějšími zbraněmi na vyvážení. Vzhledem k širokému množství bojových vzdáleností z nich musíte cítit, že jsou silné na blízko a slabé na střední vzdálenost, aniž by se zhoršila účinnost. Navíc má každá mapa unikátní bojové vzdálenosti a výkon zbraně se musí zdát konzistentní. Relativně přirozený a náhodný rozptyl broků nebo přesnost FRAG nábojů, dělá toto vyvážení opravdu těžkým. Aktualizace také obsahuje několik menších vylepšení snažící se pomoci hráčům trvale určit efektivní vzdálenost pro boj s jejich brokovnicí tím, že se redukuje faktor náhodného rozptylu.

Shrnuto a podtrženo, toto rozhodně nebyla poslední aktualizace pro vyvážení problémů v Battlefieldu 3. Budu stále celou situaci pečlivě sledovat a pracovat přímo s týmem na tvorbě dodatečných úprav a vylepšení, aby zůstal Battlefield 3 vyvážený. Dejte mi vědět co si myslíte o posledních úpravách zde v komentářích na našem blogu [jedná se o komentáře na stránce Battlefield Blog].

Alan Kertz
Klíčový designér hratelnosti

Zdroj: Battlefield Blog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

19 komentářů

Napsat komentář