Podrobné informace o „netcodu“ v Battlefieldu 4 přímo od DICE

DICE vydalo na začátku tohoto týdne rozsáhlý článek s informacemi ohledně síťových problémů v Battlefieldu 4, které spadají po komunitou tak populární výraz „netcode“. Po přečtení se tak dozvíte co vše DICE řeší, co již vyřešilo a pro co získáme opravu v budoucnu. A i když je článek skutečně dlouhý, stojí za to si najít chvíli a přečíst si jej 😉

My v DICE jsme odhodlaní zlepšit celkový zážitek z multiplayeru Battlefieldu 4 pro naše hráče. Některé problémy, běžně označovány jako „netcode“ zabraňují tomu, aby byl Battlefieldu 4 optimální pro všechny a tímto článkem bychom rádi vysvětlili, co děláme za účelem řešení těchto problémů.

Oprava všeobecně přezdívaných „problémů s netcodem“ – problémů, které zahrnují chybnou kompenzaci síťového zpoždění a chyby v hratelnosti samotné – je jednou z nejvyšších priorit pro DICE. Rádi bychom s vámi prodiskutovali, jak tyto problémy budeme řešit, protože to je velmi žhavé téma pro spoustu našich fanoušků.

Pracujeme na opravě chyb, které se objevují v přímé interakci s herním světem: způsob jak se pohybujete a střílíte, informace o tom když dostanete zásah a způsob jakým se zobrazuje činnost ostatních hráčů na vaší obrazovce.

Hra získává aktualizace od herního serveru a zobrazuje je hráči za použití systému zvaného kompenzace zpoždění – tento systém zajišťuje, že jak přicházejí tyto aktualizace, tak se hráči na vaší obrazovce pohybují přirozeně. Nalezli a opravili jsme několik problémů s kompenzací zpoždění a tím jsme snížili pocity ze „zabití jednou kulkou“.

Pak jsme také opravili několik problémů, které mohli vést k zaškubávání (rubber banding) a pracujeme na opravě několika dalších. Níže najdete detailní seznam problémů, na které se zaměřujeme nebo které jsme již ve hře upravili. Doufáme, že vám tento článek dá lepší pohled na to, co to vlastně jsou ty „problémy s netcodem“ a ohledně dalších velkých problémů vás budeme dále informovat.

bf4-op-metro-second-assault-no-logo

Co opravujeme nebo vyšetřujeme

Zaškubávání (Rubber banding)

Učinili jsme několik optimalizací serverů, které pro některé hráče snížili zaškubávání. Abychom ještě více dořešili tento problém, tak chystáme další opravy pro ztráty paketů a pro chybu obrazovky úprav, kdy oboje je spojené s problémem zaškubávání. Nicméně nepřestáváme sbírat data, abychom přesně odhalili, kdy se toto zaškubávání objevuje.

Zpoždění posmrtné kamery/synchronizace smrti hráče

V některých případech se může posmrtná kamera spustit dříve, než herní klient zobrazí poslední získané poškození, což dává hráčům pocit, že zemřeli příliš brzy. Dále pak zde byl problém se synchronizací efektů krve, ukazateli poškození a zdraví.

Tickrate

Hráči se ptají, zda tickrate (tedy jak často server aktualizuje herní svět) v Battlefieldu 4 bude v budoucnu vyšší. Ač prozatím nemáme žádné plány navyšovat tickrate, zkoumáme možnosti navýšení tickratu na určitých serverech.

Neregistrování poškození

Jsme si vědomi chyb, kdy hráči střílejí na oponenta, ale nečiní mu žádné poškození. V PC patchi ze 13. února jsme přidali určitý kód, který nám umožňuje sledovat specifické instance, kde se tato chyba objevuje. Momentálně řešíme to, kdy a proč se tento problém děje. Data, která získáváme, nám pomáhají vylepšit budoucí přestřelky mezi hráči.

Okamžitá smrt při sprintování

V určitých případech při sprintování či chůzi může být hráč náhle katapultován vysokou rychlostí, a pokud mu v cestě stojí nějaký objekt, tak zemře. Toto bylo způsobeno matematickou chybou v kódu fyziky postavy. Pro tento problém máme nachystanou opravu, která přijde v nadcházejícím patchi.

Různé položky

Navíc k výše zmíněným problémům máme nachystané opravy: pro desynchronizovanou Levolution událost; pro problém s výstřely, kdy se zdá, že hráč střílí jiným směrem než tomu ve skutečnosti je; a pro vozidla, která mimo bojovou oblast nezískávají žádné poškození. Také jsme přidali nové ikony do hry, která jak vám, tak i nám, pomohou řešit různé síťové problémy, jenž mohou způsobit nekonzistentnost v multiplayerovém zážitku.

Ikony pro řešení síťových problémů

V herních aktualizacích vydaných během 30. a 31. lednem, jsme přidali do HUDu Battlefieldu 4 nové ikony. Byly do hry přidány, aby nám i hráčům pomohli lépe řešit běžné síťové problémy, které mohou mít negativní vliv na zážitek z multiplayeru.

Connection_HighLatency

První ikona, kterou můžete vidět v pravém horním rohu, je ve tvaru hodin. Ta indikuje, že spojení s herním serverem laguje. Pro tento problém může existovat několik různých důvodů. Například to může znamenat, že někdo jiný využívá vaše připojení během doby, kdy hrajete a nebo to může znamenat, že je problém někde v síťové cestě mezi vámi a herním serverem. Takovýto lag způsobí, že bude chvíli trvat, než uvidíte co se v herním světě zrovna děje. Pokud tato ikona pravidelně bliká, měli byste vyzkoušet jiný server nebo se podívat zda můžete snížit zátěž vašeho internetového připojení.

Connection_PacketLoss

Druhá ikona, čtyři čtverce, indikuje ztrátu paketů. Pokud uvidíte právě tuto ikonu, tak to znamená, že u vašeho spojení se serverem dochází ke ztrátě paketů a to znamená, že informace nedokážou dosáhnout svého cíle. A to jak směrem od vašeho herního klienta nebo naopak směrem do vašeho herního klienta dochází ke ztrátě dat. Prosím, mějte na paměti, že na Internetu dochází vždy k určité ztrátě paketů, a pokud uvidíte tuto ikonu jednou – dvakrát probliknout, tak se nic neděje. Pokud budete mít větší ztrátu paketů a ikona tak bude zobrazena častěji, zažijete ve hře občas tzv. „škytání“ – tedy to, že se celá akce na chvíli zastaví a po chvíli opět zrychleně rozjede, aby dohnala všechny zmeškané události.

bf4-second-assault-header3

Co jsme již opravili

Posmrtná tabulka zobrazující 0 zdraví

Posmrtná tabulka (kill card) může občas nesprávně zobrazit 0 zdraví a to i přesto, že hráč je stále živý. To může nastat v případě, kdy určitá část poškození je serverem zamítnuta, protože střely, které toto poškození učinily, byly vypáleny již mrtvým hráčem. Posmrtná tabulka tak raději zobrazí zdraví nepřítele predikované herním klientem, namísto zdraví potvrzené serverem. Zlepšení, které snížilo počet zobrazení této chyby, bylo vypuštěno na PC 13. února a bude také zahrnuto v nadcházející herní aktualizaci pro všechny platformy.

Rozbitá kolize

Opravili jsme některé instance pro rozbité kolize, jenž učinili střelbu skrze určité rozbité objekty nemožnou, jako například skrze zničený komín na mapě Zavod 311.

Mizející křížek, způsobující nezobrazující se ukazatel zásahu

Hráči na PC mohou v průběhu přestřelky zažít mizející křížek, což způsobí, že se nezobrazí ani ukazatel zásahu. Tento problém nastane v případě, kdy jiný hráč použije určitou výbavu. Oprava pro tento problém je již vydána.

Zvuk dopadu kulek

Zvuk dopadu kulek nesedí skutečnému počtu dopadů, což zaviňuje, že hráči mají pocit, že zemřeli příliš rychle. Zlepšení pro tento problém vyšlo na PC 13. února a bude zahrnuto v dalších aktualizacích pro všechny ostatní platformy. Čekací doba dovolující kulkám spustit daný zvuk byla razantně snížena, takže hráči nyní uslyší každou kulku, které je zasáhne.

Ikona zásahu do hlavy

Znovu jsme do hry přidali ikonu indikující zásah do hlavy, aby hráči měli lepší šanci poznat, kdy byli zabiti zásahem do hlavy, tedy způsobem který většinou vyústí v okamžitou smrt. Ikona zásahu do hlavy byla do hry přidána v aktualizaci vydané 30. a 31. ledna.

Chceme Vás ujistit, že neustále vyšetřujeme, nebo jsou již součástí procesu aktualizace, všechny výše zmíněné položky a několik dalších, které vás také zajímají – a ty budeme dále řešit s vaší pomocí. Prosím, nepřestávejte nám zasílat vaše připomínky a děkujeme za vaši přetrvávající podporu.

Zdroj: Battlelog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , , , , ,

24 komentářů

Napsat komentář