Překlad rozhovoru o DLC Armored Kill

Gamespot vyzpovídal Niklase Fegreause, game designera DICE, o připravovaném DLC „Armored Kill„. V něm se nám do rukou dostanou čtyři nové druhy vozidel – tank destroyery, mobilní artilérie, čtyřkolky a letoun palebné podpory AC-130. Vývojáři také slibují „největší mapu v historii Battlefieldu“. Nesmíme také zapomenout nový mód – Tank Superiority. Pokud chcete vědět co game designer Niklas Fegreaus prozradil o Armored Kill, tak čtěte dále, přinášíme totiž překlad výše zmíněného rozhovoru.

GameSpot: Můžete nám prozradit význam nově přidaných typů vozidel?

Niklas Fegreaus: Všechna nová vozidla jsou adaptována na velká bojiště. Tank Destroyery (tzv. stíhače tanků) mají sice velkou palebnou sílu, ale musely obětovat pancíř kvůli rychlosti. To znamená, že se přesunou na míst střetů mnohem rychleji než klasické tanky a podporují tak svůj tým svojí mobilitou a tím i kontrolou oblasti.

Naproti tomu mobilní artilérie je pomalá a slabě chráněná, nicméně na správném místě dokáže nadělat paseku v obraně silně chráněné základny těžkou palbou. Není nic lepšího než mít na své straně zkušeného dělostřelce, který oslabuje palbou bod, který se chystáte zabrat.

Na scénu se vracejí i populární čtyřkolky. Fanoušci Battlefield Bad Company 2 si na ně jistě dobře pamatují. Díky jejich rychlosti se s nimi mohou hráči rychle přesouvat na všechna místa mapy. Navíc jejich řízení je zábavné, obzvlášť, když s nimi skáčete na dunách na mapě Bandar Desert.

Letoun AC-130 do Battlefieldu přináší kompletně nový zážitek. Pokud váš tým zabere specifický bod, začne AC-130 kroužit nad bojištěm. Zatímco takto krouží, může ho váš tým použít k spawnu a následnému výsadku na padáku a nebo obsadit palebné pozice. Letoun nabízí jak těžká rychlopalná děla, vysokorážní armádní houfnici tak i protiletecké kulomety. Plně využité AC-130 dokáže potlačit a ničit pozemní cíle s velkou efektivitou, takže druhý tým musí velmi rychle povolat svoje piloty a mobilní AA, aby tuto létající pevnost dostali co nejdříve z oblohy.

GS: Můžete nám vysvětlit co je nový mód „Tank superiority“?

NF: Tank Superiority je mód zaměřený na vozidla. Při boji o klíčová místa mapy se střetne velké množství těžkých vozidel. V tomto módu bude vyhrávat taktické postavení a přesná střelba na dlouhou vzdálenost.

GS: S čím mohou hráči srovnat novou „největší mapu v historii Battlefieldu“? Jak je velká?

NF: V celé sérii Battlefieldu jsme už udělali pár opravdu velkých map a myslím, že naši skalní fanoušci budou mít při hraní této mapy podobný pocit jako kdysi na mapě El Alamein. Obě mapy se samozřejmě liší, ale měřítko je velmi podobné.

GS: Mapy jsou zaměřeny hlavně na boje vozidel, znamená to, že můžeme čekat, že terén bude velmi otevřený s malým množstvím budov?

NF: Můžete očekávat oboje, jak boje na krátko, tak i šíré pláně. Například na mapě Bandar Desert najdete celé měste na pobřeží, kde se vždy odehrávají intenzivní boje o každou budovu. Nicméně okolí tohoto města tvoří hlavně poušť s dělostřeleckými základnami a dalšími body nutnými pro kontrolu oblasti a zabránění nepříteli v získání výhody.

GS: Jak myslíte, že budou hráči reagovat na nové mapy a vozidla?

NF: Myslím, že fanoušci rozlehlých bojišť budou velmi spokojení. Nejen, že jsme na hranici kapacity obsahu, který jsme schopni nacpat na mapu a vůbec velikosti mapy, ale připravujeme i nové zážitky, u kterých jsem si jistý, že je budou mít hráči zbožňovat až se jim dostanou do rukou a naučí se s nimi nové triky.

GS: Povězte nám o motorkách, co přinesou do hry?

NF: Motocykly budou v našem pátem DLC nazvaném „End Game“. Motorky budou samozřejmě představovat rychlý transport, ale můžou nabídnout i něco víc.

GS: Jsou snad nějaké triky, které budeme s motorkou moct provádět?

NF: Nemyslím, že jsem někdy viděl tank se zvednout na zadní a skočit z mostu!

GS: Armored Kill vyjde v září, skoro po roce co vyšla samotná hra. Proč tak dlouhé čekání na DLC?

NF: Velmi náš těší reakce hráčů, proto jsme při přemýšlení nad tím co dát hráčům k dispozici v podobě DLC chtěli vytvořit něco speciálního. Něco co hráči opravdu ocení. Chtěli jsme něco víc „než jen více map“. Místo toho jsme jim nabídli možnosti uzpůsobené tomu co odpovídá jejich stylu hraní a očekávání od hry. Do tvorby všech rozšíření jsme vložili mnoho úsilí a doufáme, že si je hráči užijí.

Toliko rozhovor s game designerem DICE Niklasem Fegreausem. Více informací o rozšíření Armored Kill najdete například v našem předchozím článku nebo přímo sekci se souhrnými informacemi o tomto DLC.

Na co se v DLC Armored Kill těšíte nejvíce?

Zdroj: Gamespot

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

50 komentářů

  • Killerian napsal:

    Tak jestli bude AK na hranici možností enginu frosbite 2 tak sem zvědavej jak velkolepé to bude a ukáže se jestli ten engine je opravdu tak dobrý nebo ne ale u Dice nikdy nevíš spousta plků a skutek utek……

  • WHITE-CZ napsal:

    Před 3 dny jsem prodal BF3 a koupil Armu II. O 150% lepší zážitek 🙂

    • rancor1223 napsal:

      @WHITE-CZ: A o 150% bugů více. Nebýt DayZ, nedal bych za Armu ani korunu.

        • rancor1223 napsal:

          @Alyxxik: Při in-game animačkách se můžu dívat postavě do krku, chybí polovina animace lezení po žebříku, systém lémání nohou je úplně poj*baný (pád z 20cm je běžný důvod zloměnin) a k AI spolubojovníků řeknu jednu věc – kolo.

        • Alyxxik napsal:

          @rancor1223:Hra nemá (zatím) fyzický model… Na to s tím krkem jsem ještě nenarazil. Dle čeho soudíš, že AI stojí za „kolo?!“? Podle toho, že nemají předem naskriptované chování jak je tomu v ostatních hrách? Mimochodem, řekl jsi že má o 150% bugů více, ale zatím si neřekl ani jeden… Máš nainstalované patche?

        • rancor1223 napsal:

          @Alyxxik: AI neumí jezdit na kole (nebo to byla motorka? ono je to jedno). AI je úplně stupidní, celá jednotka se nechá postřílet myslivcem s dvouhlavňovou brokovnicí.
          Jmenoval jsem ti hned 3 dost očividný chyby, který bych od hry za litra neočekával.
          A ano, mám poslední patche na Operation Arrowhead.

        • Alyxxik napsal:

          @rancor1223: Za litr?! 😀 ArmA2OA stojí 378,- Kč na Gameleader.cz…. A myslím, že nějaká cipovina jako že neumí jezdit na kole nestojí za zmínku… Celá jednotka ti umře pokud jim nedáš patřičné rozkazy.

        • rancor1223 napsal:

          @Alyxxik: Ale když vyšla tak stála litra. A že neschopnost jízdy na kole není zásadní? Vůbec ne, vždyť díky tomu jen nešla dokončit kampaň (nějak to už opravili, nevím jak)! Stejně tak jako milionu dalších chyb. Můj jediný problém s Armou je, že BIA vždy vydá hru nedodělanou a i v recenzích akorát čtu jak ji komunita vyladí. Co to je? Hru má dokončit vývojář, ne komunita. A ještě za ty jejich betaverze chtí peníze…

        • Alyxxik napsal:

          @rancor1223: Jediná placena Betaverze je Battlefield 3… Komunita vydává módy apod. Vývojáři dodávají patche které skutečně něco opravují. Je to velká hra na které dělá skupinka lidí, ne tým lidí kterým rozkazuje Vydavatel.

        • rancor1223 napsal:

          @Alyxxik: A co máte pořád proti BF3? Mě z hlavy napadají 2 větší chyby se kterými se teď už stejně nedá nic udělat a jinak nic.
          Ano, EA/DICE nejsou zrovna nejvděčnější fanouškům, obsahu zdarma taky moc není, ale patche občas i něco opraví (a něco rozbijí) a DLC jsou kvalitní. Já peněz, které jsem do BF3 vrazil nelituji. Mohl jsem za ně dostat víc, ale co, pořád ještě je to zábavná hra a to je za co jsem platil – za to abych se dobře bavil.

        • rey_cz napsal:

          @rancor1223: ARMA je jediná která nechává zcela volný průběch chování AI – proto tolik chyb, má nějaké chyby ale je to zabavná hra, v COOP MP sem se plazil 15 minut v noci lesem(les je opravdu les, ne shluk stromu), viděl jen matné odrazy a doufal že si mě nevšimne protivník a bavilo mě to, škoda že se stala tak populární až s příchodem DAY-Z

        • rancor1223 napsal:

          @rey_cz: A proč myslíte, že je tak málo populární? Protože se to při vydání nedá hrát. A to je to nejdůležitější období v prodeji her (pomineme-li vydání modů jako DayZ, které není zrovna na denním pořádku).

        • ePSn ePSn napsal:

          @rey_cz: proč neni tak populární? protože 3/4 hráčský komunity nedokáže hrát reálnější hru a vrchol reality je pro ně BF3 kterej neni ani z poloviny reálnej

        • ePSn ePSn napsal:

          @rey_cz: a jestli chceš abych ti napsal co mám proti BF3 tak řekni ale bude to delší

        • rey_cz napsal:

          @rey_cz: nepotřebuju aby si mě psal co máš proti BFku 🙂 nevětší rozdíl mezi ARMOU a BF je že ARMA je na dlouhé zimní večery a BFko je rychlá akce 1-2h bohužel už není tolik času takže spíše trávím čas u BFka – kde jsou ty časy kdy jsem strávil u ARMY nebo OPF v editoru a tvořil si svoje vlastní malé – velké války – tankové bitvy s podporou pěchoty a výsadky z helikoptér a bavil se jen tím že se pozoroval jak to dopadne 😀

        • ePSn ePSn napsal:

          @rey_cz: reyi to o tom že vypíšu co mám proti bf bylo na rancora 🙂

      • kuboh kuboh napsal:

        @rancor1223: vies ale aj najznamejsi mod pre BF2 co bol Project reality presiel na ARMA II engine a ak chces neco viac ako arkadu tak ARMA je momentalne asi jedina hra ktora sa da nazvat simulatorom. Jej jadro je niekolko nasobne sofistikovanejsie a dokonalejsie po vsetkych stranka.. co sa tyka ai. v ARME tak je asi najdalej zo vsetkych hrach sucasnosti nehovoriac o moznostiach v editore… oproti BF a COD serii je to vedecka praca o umelej inteligencii… nehovoriac o tom ze komandovat AI v singli uz vlastne v ziadnej inej hre nemozes v takom rozsahu… proste picovat na ARMU alebo ju vobec porovnavat s arkadami ako BF je na hlavu… BF je zalozena na primitivnych pravidlach … na ARMU treba trosku vacsie IQ.. ))

        • rancor1223 napsal:

          @kuboh: Kde jsem popřel, že by Arma byla komplexní simulátor (i když k tomu „simulátoru“ mám taky své výhrady)? Jo ať je tam milion možností komandování AI, ale ať fungují, když už za tu hru má někdo platit.
          Stejně jako 90% ostatních odmítáte přiznat, že Arma je při vydání nehratelný krám, který ani po dvou (!) letech od vydání nefunguje jak má, jen proto že je to úžasná česká hra. Je to stejné jako dabing první Mafie, všichni jsou z něj odvaření, ale kdyby se nad tím zamysleli, zjistili by že je horší jak dnešní dabing seriálů (a že ten je hodně tragický). Nacionalisti…

        • kuboh kuboh napsal:

          @rancor1223: hlavne NEreaguj na to co som nepisal a neobvinuj s tvojich prolemov aj ostatnych… ja som slovak a mam v pci ci je ARMA Cesky produkt… imho prva Mafia aj napriek dabingu je stale legenda a skvost /najpredavanejsia ceska hra/… a podla toho co od teba citam nemusis byt ani nacionalista aby si bol cocot…

        • rey_cz napsal:

          @rancor1223: stačí si dát větší obtížnost AI a hned se chová jinak

  • ePSn ePSn napsal:

    „GS: Jsou snad nějaké triky, které budeme s motorkou moct provádět?

    NF: Nemyslím, že jsem někdy viděl tank se zvednout na zadní a skočit z mostu!“
    ale piruetka je naprosto normální
    http://youtu.be/f8z3Rjl_-OI?t=1m6s

  • ePSn ePSn napsal:

    mě se líbí jak oni furt mluví jako kdyby se na těch serverech hrálo nějakym extra super teamplayem.
    silně chráněná základna…. nepamatuju si že bych někde na serveru viděl jak se lidi zakopou,zasednou za kulomety a bráněj se jen aby to Céčko nepadlo. (asi to bude i tim že tam kulomety nejsou). to samý jak v rozhovorech řikali že v CQ bude potřeba velká taktika a že tohle DLC ještě zvýší teamplay na serverech. oni to snad ani nehrajou a nedivil bych se jim

  • Overlord napsal:

    Na to už se dávno nehraje, jde to vidět i v obyč. módu jako je rush, Dost často defendeři nedfenduji nebo tak 1/2 týmu a někteří hráči (je jich dost) se neobtěžují defendovat ani, když je m-com aktivován…Nedělám si opravdu prdel, když poslední BF jako teamplay jsem si zahrál v 6kových squadech na ghost townu /karkandu v BF 2.

    • ePSn ePSn napsal:

      @Overlord: já nezapomenu na operation harvest jsem nasednul do abramse a abramse vedle mě vzal jinej týpek (nick měl dumpling a dál nějaký čísla) a až do konce kola jsme jezdili spolu a bez TSka jsme se náramě doplňovali bez jediný domluvy. zničili jsme X tanků oni nás ani jednou. když byla přesila tak jsme napsali že by se nám hodila pomoc a do půl minuty u nás byl apache
      poslední špetky teamplaye byly v bc2 ale muselo se natrefit na dobrej server. v BF2 teamplay nebyl snad jen na karkandu 64players nades allowed

      • atom6 napsal:

        To byl Battlefield 2 a CODari a jim podobni si od nej udrzovali odstup jako cert od krize. Vetsina hracu vedela, ze bez teamplaye nevyhrajou a podle toho to taky vypadalo. Need Support znamenalo minimalne stihacku nad hlavou a artilerii od commandera. Navic vyssi hodnost neco znamenala, tady neznamena nic.

        Jak vas tak posloucham, nechcete zahrat, squod, teamplay ? Ne hrani na babu pres celou mapu :P@ePSn:

        • Overlord napsal:

          @atom6: Je to tak opravdu nejvíc mě vždycky potěšilo, když někdo s kým člověk nebyl na ts/mumblu atd. člověka, kterého neznal si zažádal o support a já třeba byl v letadle, nebo to dokonce napsal do chatu např. construction site na kubra dam, že potřebuje pomoc, tak jsem tam zalítl pomohl mu a kolikrát se člověk dočkal aji thank you, to pak srdce zaplesalo 😀
          Je to tak jak říkáš i CoDaři pochopili, že prostě CoD nemá moc smysl a spíš dávají přednost BFKU, protože současná politika DICE jim umožňuje si hrát svoje CoD na novém enginu s destrukcí a splno kravinkama :)) prostě CoD přístup, škoda a smůla pro opravdové hráče. Co bych za to dal, aby CoD udělalo dobrý CoD a oni by se tam vrátili a na BFKU by zůstlai jen normální hráči, kteří nepotřebují nepoužitelné kamufláže na vojáka a na zbraně…

        • atom6 napsal:

          @Overlord: „I need backup“ ono to nebylo jen slyset, dokonce se to zobrazilo v chatu! Ale nema cenu si tady na tim placat jatra.
          Jeste jedna vzpominka. Nevim nazev mapy, byla to dalnice a za USA v hangarech k dispozici dve A-10 Thunderbolt. A jak rikas s pilotem druhe A-10 jsme si rozumeli bez jakehokoliv voicu. Formace bud na kridle nebo v zavesu a ten jemny zvoucek ktery znamenal prichazejici smrt – byt v tom tanku tak radsi utecu. Kdyz se za nas nekdo povesil tomu druhemu doslo ze by ho mohl sundat. Nezapomenu na pohled z kabiny a po pravem kridle partak…

          PS to jsou ty chvile kterych v BF3 moc neni :/

        • Overlord napsal:

          @atom6: Tohle v BF 3 není vůbec byla to operace Road Rage, tak jsem si užil taky hodně zábavy, sem tam mě sestřelili, ale já se snažil vždycky vyskočit a zachránit se.. letadlo se dá nahradit rychle, dobrý pilot ne (jak v životě) 😀 takže mě třeba sestřelili u nadjezdu na dálnici, požádal jsem o vozidlo od commandera a byl jsem schopen dojet do hangáru, počkat cca 5 vteřin a mohl jsem letět s novou A10 a zase bojovat a to bez smrti a tyhle „akce“ to bylo to nejkrásnější v celé hře 😀

        • ePSn ePSn napsal:

          @atom6: to ste mi připoměli 🙂
          asi nejlepší pohled v BFku jsem nezažil v normal multiplayeru ale když jsem měl vypadlej net tak s botama 😀 mám to rozšířený že mužu hrát i se 64botama a hrál jsem právě road rage. s little birdem jsem byl přímo nad tou křižovatkou a najednou tam přijela tunguska a 2 tanky. a já jsem je spotnul (ze zvyku) a fakt během chviličky podemnou proletěly obě A10ky a zasypali je bombama 🙂 (který v BF3 nejsou >:( ale v „BF“3 neni tolik věcí co dělali 1942 a dvojku dobrou…)

          no a o zážitcích z PR nebudu ani mluvit. zrovna včera jsem alyxxikovi řikal jak jsme byli se skupinkou asi dalších 5lidí odříznutí ve městě (to přístavní město je tam americká letadlovka nevzpomenu si na název) a přes voice chat jsme se spojili s velitelem a ten hned povolal venomy s raketama,hodili jsme fialovej smoke na označení naší pozice přiletěli dva bojový venomy a zatim co drtili naše nepřátele tak pro nás přiletěl přepravní venom 🙂

      • Overlord napsal:

        @ePSn: reakce na PR.. asi myslíš Muttrah city, já naposled hrál PR před pár dnama, před tím asi 5 měsíců zpět, ale teď co jsem to zapl se mi to zdálo strašně jiné, chcípl jsem a nemohl jsem se spawnout ani s obyč. kitem byl tam ten timer 6000 a nemohl jsem dojít na to jak to spravit, tak jsem to vypl 😀
        PR je ale už někde jinde BF2 taky nebyl simulátor jak PR nebo ARMA to nic nemění na tom, že BF 2 byl tisíckrát lepší než BF3, protože v jednoduchosti a nepřeplácanosti je síla.

        • ePSn ePSn napsal:

          @Overlord: hehe já se v tom PR taky ztrácel naposled jsem to hrál tak před měsícem a půl a předtim až tak před rokem a půl

          ale docela bych to někdy zahrál s někym tak když bys chtěl mužem se někdy domluvit a zkusit ten PR nebo i vanila BF2 🙂

  • Corum napsal:

    Tak to jsem na to zvědavý teda. Buďto to bude lagovaná, a nebo to opravdu vyváží tak dobře, že to snad i pojede 🙂 Uvidíme uvidíme. U mě je tohle poslední záchranný bod pro BF serii.

  • Crematory napsal:

    no sa moc tesim aj ked najviac sa tesim na end game ….dalej ma zaujima ze preco su obrazky take site ???? ja v hre mam take blede ,,bezfarebne,, robim co chcem nastavujem co chcem ale to nieje take site ako v bc2

  • Coldwater napsal:

    El Alamein – ou pred pol rokom som o tejto mape niekde písal. Že mi chýba tá veľkosť v BF3.
    Osobne si ale nemyslím, že bude väčšia. Inak napíšem, Dice sa opre o rozlohu ale priestor bude menší, kedže tam narvú trocha viac objektov ako bolo v 42ke.:D

  • Kelder007 napsal:

    Už se těšim. CQ mi moc nesedlo, mám radši velká bojiště.

  • Nero_CZ Nero_CZ napsal:

    „Motocykly budou v našem pátem DLC nazvaném „End Game“. Motorky budou samozřejmě představovat rychlý transport, ale můžou nabídnout i něco víc.“ Aha takže C4 on the motorbike 😀 😀

  • Smrtihlav_SVK napsal:

    Teším sa ako budú tanky ostreľovať bláznov preháňajúcich sa na motorkách. Ktoré budú naložené C4. 😀

Napsat komentář