19
Úno

Přeložený rozhovor s komunitním manažerem Gamm4

battlefield-1-nejlevneji-banner

Před necelými dvěma týdny, jsme psali o rozhovoru s německým komunitním manažerem pro sérii Battlefield, Gamm4. Tento rozhovor je na webu battlefield-company.de v německém jazyce a jelikož to není absolutně moje parketa, abych Vám přinesl překlad, postaral se o něj někdo jiný. Konkrétně, jeden z našich pravidelných návštěvníků GoodSight. Za překlad mu chci moc poděkovat a zároveň doufám, že tento rozhovor nenecháte bez povšimnutí 😉

Ahoj Gamm4, představ se nejprve lidem, kteří tě ještě neznají.

Ahoj, jmenuji se Andreas Koch, je mi 38, jsem ženatý a jsem hrdým otcem malého syna. Momentálně plním roli německého Battlefield komunitního manažera. Jsem fanouškem celé série, značně jsem přispěl k BF 1942 módu a nakonec jsem vstoupil roku 2005 do komunitního týmu EA.

V Bad Company 2 Vietnam je stále plno nepříjemných chyb. Například, že se ztratí nastavení zbraní po změně Bad Company 2 Vietnam do Bad Company 2. Nebo při autologinu zmizí klantag. Jak to vypadá v těchto záležitostech ze strany DICE s hotfixy? Bude DICE ještě podporovat Bad Company 2 a BC Vietnam?

Nejdřív musím říct, že podle mě je Vietnam skutečně skvělý.  Z mého pohledu to nejlepší, co Battlefield zatím přinesl. Problém s kity – nastavením zbraní a klantagy je známý. Stanovisko DICE je nicméně jasné.  K dispozici bude i nadále podpora a vylepšení pro BFBC2  a BFBC2 Vietnam. Podrobnější informace bohužel nemohu sdělit, za to je odpovědné studio. Všechny tyto věci jsou samozřejmě pečlivě sledovány a prozkoumávány. Nicméně je momentálně kladen důraz na řešení kritických problémů, jako jsou pády hry a herní statistiky.

DICE oficiálně oznámilo, že Onslaught mód a rovněž Battlefield 1943 se neobjeví na PC. Můžeš nám proto říct nějaké důvody? Snad to není jen proto, že má v současné době mnoho vývojářů plné ruce práce s Battlefiledem 3, ne?

Myslím, že kluci z DICE neučinili tyto rozhodnutí lehce a dlouhý čas doufali, že budou schopní realizace obou projektů. Právě Battlefield 1943, který byl tak úspěšný na obou konzolích, by byl pro mnoho zaměstnanců DICE srdeční záležitostí. Ale jak Karl Magnus Troedsson uvedl v prohlášení: „V určitém okamžiku je čas dívat se dopředu a přinášet nové projekty.“  Myslím, že mnoho lidí z BF1943 týmu nyní pracuje na BF 3. Gustav Halling je dobrým příkladem.

Ještě se uvidí, dříve – či později, jestli druhá světová válka, která hodně ovlivnila kariéru DICE, bude znova tématem.

DICE nedávno získalo plusové body u komunity za dobré a rychlé zveřejňování informací. Co se stalo u Battlefieldu 1943?

DICE a EA se v posledních letech hodně naučili. Aktuálně máme velmi dobrou podporu komunity, určitě jednu z nejlepších v branži. Tady v Německu působíme již několik let velmi intenzivně a úspěšně. DICE v posledních měsících také a to zejména prostřednictvím práce Daniela „zh1nto“ Matrose.  Myslím, že jsme na dobré cestě.

Nikdo není dokonalý, ale tvrdě pracujeme a snažíme se neustále zlepšovat. Jistě, pozdní zrušení PC verze BF 1943 není optimální. Aniž bych věděl všechny podrobnosti, jen si představte, jak těžké musí být pro tým, upustit od tak úspěšných her. Možná je to jedním z důvodů, proč na sebe nechalo rozhodnutí tak dlouho čekat.

Přejděme nyní k Battlefieldu 3. PC komunita byla z prvních informací o Battlefield 3 nadšená. Konzoloví hráči mají pravděpodobně částečně problém s menším počtem hráčů na Xbox 360 a PS3. Na PC proti sobě může hrát až 64 hráčů, ale na konzolích maximálně 24. Co vedlo DICE k tomuto omezení? Konzole nejsou dost výkonné? Nebo je to kvůli matchmaking systému?

Ano, Battlefieldu 3 je teď všude plno. Zprávy na Twitteru jsou tomu příkladem, nestíhám ani číst. 😉 To nás samozřejmě těší.

K technickým podrobnostem mohu říct jen velmi málo, jsem komunitní manažer a moje technické dovednosti jsou omezené. Mohu však říci, že hlásíme reakce z Německa do Stockholmu a že zh1nt0 to sleduje. Jestli se bude něco měnit, nemůžu bohužel opravdu říci.

V posledních dnech provádělo DICE opět práce na Bad Company 2 backendu (aplikace pro spravování statistik). Měli bychom očekávat tyto problémy i v Battlefield 3, nebo se DICE rozloučí se starým „Plasma“ backendem a přesedlá na nový „Blaze“ backend? Konec konců je „Blaze“ backend v úspěšném provozu v Medal of Honor.

Na backend systému pro BFBC2 se neustále pracuje. DICE investovalo mnoho úsilí do dalšího zlepšení systému a průběžně ho sleduje. Před pár dny Mikael Kalms vydal podrobný příspěvek ke Stats systému, který vysvětluje mnoho detailů. Technické podrobnosti opravdu nejsou, jak jsem již řekl, můj obor. Ale DICE již začalo v Medal of Honor s novým systémem, který je podstatně modernější a stabilnější. Myslím, že do vydání Battlefield 3 tomu bude dáno hodně času a úsilí, aby se v budoucnu již zabránilo těmto problémům.

Jaké výhody s sebou přináší „Blaze“? Budeme nyní moct mít více než 20 lidí v seznamu přátel?

Do omezení seznamu přátel vidí někdo o dost kompetentnější, než moje maličkost.  Na zodpovězení těchto otázek se ptáte na špatném místě. K tomu se může vyjádřit pouze tým DICE. A navíc, je ještě hodně času do BF3. Myslím, že spoustu věcí  není ještě „vytesáno do kamene“.

Výňatek z oficiálních informací o Battlefield 3: „Dotáhni své padlé kamarády do bezpečí a použij prvky terénu jako podstavec pro svou zbraň.“ Mohu tedy využít každou část dynamického terénu pro stabilizaci své zbraně? Nebo jsou jen některá nascriptovaná místa, kde je to možné?

Bohužel k tomu mohu říct také jen velmi málo. V nadcházejících týdnech a měsících bude spousta informací k Battlefieldu 3. GDC na začátku března jistě odhalí další podrobnosti. Kdy, jak a které detaily budou oznámeny, je v rukou DICE. To se musí akceptovat. Kromě toho, že  Battlefield 3 bude zřejmě největší a nejdůležitější titul od DICE, neměli bychom také zapomínat, že momentálně je hra stále ve vývoji a mnoho věcí se ještě může změnit.

A v neposlední řadě by měl být člověk s ohledem také velkorysý a nezapomínat, že mnoho vývojářů pracuje s vášní ke hře. A právě tento ohled mi zakazuje brát jejich radost třeba z toho, když se oznámí nějaká těžce vypracovaná funkce. Může to znít trochu pateticky, ale představte si, že máte skvělý projekt a někdo přijde a předčasně oznámí podrobnosti a informace. Nefalšovaná frustrace.

Battlefield 3 je založen na výkonném Frostbite 2 grafickém enginu, který vyžaduje DirectX 10 nebo DirectX 11. DICE jde s Battlefieldem 3 jako jedno z mála studií cestou stříleček, které vyžadují minimálně DirectX 10. Nepředstavuje to nějaké nebezpečí? Například je ještě mnoho hráčů, kteří spoléhají na Windows XP, který nebude podporován Battlefieldem 3.

Samozřejmě to představuje jisté nebezpečí. Ale v určitém okamžiku se o takové věci musíte rozhodnout. Jen DX10 je na trhu od roku 2007 a také DX11 bude do vydání BF3 již více než dva roky k dispozici. V současných obchodech nenajdete téměř žádnou grafickou kartu, která nepodporuje DX10. A také Windows Vista již přichází do let. S Windows 7 je potencionální nástupce k dispozici. Čas se v herní oblasti s Windows XP, který je na trhu přece jen 10 let, loučí. Když si chtějí hráči vychutnat tophru v plné kráse, se všemi detaily a efekty, pak se bohužel změně systému nevyhnou. Já osobně myslím, že upgrade je pro většinu hráčů rozumná věc.

Na závěr bych tě ještě chtěl poprosit o pár slov k Battlefieldu 3.

Nás Battlefield fanoušky, mezi které se samozřejmě počítám, čeká rušný rok. Na podzim bude uvolněn nový Battlefield, který zastíní všechny předchozí díly. Battlefield 3 pravděpodobně vrátí zpět DICE korunu v oblasti FPS.

Osobně na mě velmi zapůsobilo s jakým úsilím, s jakou pečlivostí se již teď fanoušci s hrou integrovali. Jen po pár dnech jsou tu wallpapery, detailní analýzy vojáků a další. Fanoušci udělali rozbor traileru a projednávali každý detail. Tak intenzivní jsem to ještě nikdy nezažil. To vše u mě také vyvolává radostné očekávání Battlefieldu 3, které jen těžko držím na uzdě.

Gamm4, děkuji ti za tento krátký rozhovor a samozřejmě doufám, že nás v budoucnu potěšíš nějakým dalším takovým interview.

Také děkuji a samozřejmě zůstávám i nadále k dispozici. Rozhovory jsou vždy zábavné! Uvidíme se v Battlefield!

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

6 komentářů

Napsat komentář