Problém netcodu Battlefieldu 4 – zabití jednou kulkou, simultánní zabití a špatné hitboxy

Jak asi víte, Battlefield 4 momentálně trpí mnoha problémy. Naštěstí DICE tvrdí, že pilně pracuje na jejich nápravě. Krom problémů s častým padáním hry je asi největším kamenem úrazu současný stav netcodu Battlefieldu 4. Obzvláště pro klanové či hardcore hráče může být problém netcodu velmi frustrující. Paradoxní je, že čím lepší jste hráč, resp. čím lepší máte aim, tím více se s těmito problémy setkáváte, zaznamenáváte je a opravdu hodně trpíte. Je to dáno tím, že hráč, který má velmi vysokou přesnost míření, vás hned zaměří a začne střílet, ale díky špatnému netcodu a špatně nastaveným hitboxům vás netrefuje. Zatímco hráč, který neumí tak rychle zamířit, střílí např. kousek za vás (když jste v pohybu) a vám to ubírá životy nebo vás rovnou zabije. S tímto problémem se v Battlefieldu nesetkáváme poprvé, objevoval se i v předešlých dílech, a proto je na místě otázka, kde soudruzi udělali chybu? Je to snad vada Frostbite enginu nebo jde o tak náročné aplikace a jejich následné zpracování servery nestíhají a vracejí klientovi chybná data? Nebo je problém úplně někde jinde? Na tyto otázky nejspíše nezná odpověď ani samotný Patrick Bach či Lars Gustavsson. Protože kdyby ano, tak by přece tuto „maličkost“ opravili. Nebo ne?

Na následujícím videu uživatel PixelTwitch poukazuje na skutečnost, že špatná hit registrace může být problémem na straně klienta a né na straně serveru. Uživatel na videu střílí do pohyblivých cvičných terčů a je jasně vidět, že pokud míří na terč, kulka jakoby proletí skrz a terč nespadne, zatímco když vystřelí kousek za terč, hra to zaznamená jako trefu, a terč spadne. To by mohlo znamenat, že není špatný netcode, ale spíše Frostbite engine, jelikož se jedná o cvičnou mapu, která podle všeho nejede na serveru, ale lokálně.

Další video je od známého youtubera JackFragse. Rozebírá zde problém tzv. „zabití na jednu kulku“. Určitě se vám v Battlefieldu 4 nezřídka stává, že máte pocit, jakoby vás soupeř zabil pouze jedním přesným zásahem. Nemýlíte se, je to tak. Ale být to tak nemá, je to další chyba kódu (samozřejmě pokud se nejedná o zásah do hlavy odstřelovací puškou). JackFrags na videu zkouší několik zbraní, jedná se o samopaly. Jeden z nich má maximální damage 25 při vzdálenosti do 8m, což znamená, že při zásahu do hlavy byste měli přijít o 50% života, jelikož zásah do hlavy se násobí dvakrát (25 x 2 = 50). Na videu je jasně vidět, že se „občas“ hra splete a místo 50% vám ubere 100% života, což vás zabije. Jackfrags přiznává, že netuší, kde může být chyba: na straně serveru, enginu či se jen jedná o nějaký „násobící“ bug. Nicméně je dobře, že na tuto chybu, která vám může hodně otrávit život, upozornil, a DICE ji bere na vědomí.

Poslední video poukazuje na problém, kdy se hráči zabijí navzájem. Ve vyjímečných situacích se nemusí jednat o chybu, když hráči proti sobě vystřelí poslední kulku potřebnou k vašemu zabití ve stejný čas. Ale to není případ tohoto videa. Uživatel vyralmonkey ukazuje, že takzvaný simultánní kill se může přihodit i dlouho poté, co je protihráč po smrti. Ve zpomaleném záběru je vidět, že hráči se stále plnými životy již bylo potvrzené zabití nepřítele a připsány body, ale zanedlouho poté je „mrtvým“ nepřítelem také zabit. Toto nejspíše bude chyba netcodu.

Toť vše k chybám a úskalím současného stavu hry. Pokud zažíváte ještě jiné problémy, týkající se netcodu nebo máte jakékoliv připomínky, nebojte se vyjádřit v diskusi pod článkem.

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , ,

88 komentářů

  • Tommy.S napsal:

    Už by měli ten svůj slavnej Frosbite pohřbít. Ten se hodí max. na Need For Speed a začít používat nějaký jiný. K čemu to je, když střílečka nefunguje tak, jak má? Akorát to stojí nervy.

  • Smrtihlav_SVK napsal:

    Mne sa stala včera v BF4 iná zvláštnosť. Hral som TDM a nepriateľ ma zabil resp. zabili sme sa navzájom. Zobrazil sa klasický nápis uprostred obrazovky, kto ma zabil a s čím. Zobrazila sa mi obrazovka, ako keď Vás zabijú a čakáte kedy sa zobrazí mapa, aby ste sa spawnli. Avšak ja som mohol hrať ďalej.
    Po chvíľke som si uvedomil, že sa kamera neprepla a stále sa dívam na môjho vojaka a tak som s touto „posmrtnou“ obrazovkou hral ďalej ešte asi 5 min, kým ma nezabil niekto ďalší. V tom momente som oľutoval, že nemám žiadny program na nahrávanie, lebo toto bol zatiaľ najväčší bug, aký som v BF videl.

  • Nuada napsal:

    Defuse je totálně zabugovaný. Když hrajete furt vám to přeblikává na posmrtnou kameru i když žijete. Nebo při prvním přihlášení vám to píše – „Počkejte na konec kola“ tlačítko na deploy je šedé a nezle zmáčknout ale vaše postava je na mapě jako afk.

  • rey_cz napsal:

    krásně je to vidět v průzkumném vrtulníku, když jako spolujezdec vystřelíte raketu, tak vyletí úplně odjinud než z raketometu a dopadne někam jinam než kam byla zaměřena, to bude asi úplně stejný problém nebo vlastnost hry

  • Kubiczek napsal:

    K těmto problémům bych ještě přidal náhodný zabití při stání v rozbitým plotu / zábradlí, zabití při seskoku z malé výšky, zabití svou vlastní C4 i když vím že jsem dostatečně daleko od místa exploze … Autor článku má pravdu v tom, že je někdy hraní vážně frustrující zvláště když stojícího protivníka mám na mušce zbraně vystřelil jsem první vidím z něj cákat krev přesto ležím mrtvej a on odchází se 100% 😀

    Jen je mi smutno z toho, že naprosto stejný chyby se opakujou z BF3 na jehož odladění měli hodně času 🙁

    • Tommy.S napsal:

      Nebylo by to až tak smutný, kdyby nelhali a před vydáním BF4 neříkali, že je oproti BF3 netcode o poznání lepší. Další věc co mě štve je ta, že při spawnutí je černá obrazovka, která v betě vůbec nebyla. Slyším zvuky, hýbat se taky můžu, ale vidím kulový! To taky slibovali že to oproti BF3 ve čtyřce nebude a zase lhali! A než to všechno doopraví, tak vydají BF5 a na BF4 se vykašlou tak jako s BF3!

  • FullHaDes napsal:

    Krásný článek, nicméně smutný. Bohužel se vším se setkávám a dost mě to štve. Nejvíce mě ale trápí ty otravné FPS dropy. Jsem předsvědčen že to není proto, že bych měl slabý počítač.. Můžu hrát na HIGH s 60FPS a ty dropy stejně zažívám.. A když si všechno snížím na LOW, je to úplně stejné.. Prostě hra běží plynule tak minutu a pak tak na 10 – 30 sekund se to seká jako kdybych sotva splňoval minimální požadavky.. Bez ohledu jestli hraju na HIGH nebo na LOW, je to stejné..
    Nevyřešil to už někdo? Protože co tak čtu tak se s tím v DICE zrovna nezabývají :/

  • kpetrk napsal:

    Tak tohle mě na tom štve snad ještě víc než to, že hra padá nebo se nanačítá.
    Já do nepřítele vystřílim zásobník a on sotva stihne vystřelit, ale stejně mě zabije.
    Nebo zaběhnu za roh a po 5 metrech lehnu mrtvej na zem.

  • mijunior mijunior napsal:

    Pri pohybu cile strilet za nej, tak to uz je postaveny na hlavu.

  • Ferdie napsal:

    Ten ich slávny Frostbite engine je proste totálne nevhodný pre FPS hry – netcode je absolútne katastrofálny, horší som v živote nevidel.

  • Nuada napsal:

    Je pravda že to ostatní mě štve až když mě nasere padnutí hry. Ty body tam pěkně odsejpaj a hráči díky tomu, že to jde rychle spolupracují, ale když ztratíte 30 minut hry. To prostě naštve. Nevím jestli to je prodlevou mezi battlelogem a hrou, ale body se nezapočítají a vy si 3x odemknete věc co už dávno používáte nebo uděláte 2x stejný level.

  • Cobra napsal:

    ja sa len smejem, ako dobre som spravil, že som neminul 40€ za takúto nedorábku.

  • Venom napsal:

    A na tom všem je nejhorší že tohle se jim nikdy nepovede opravit 🙁

  • tetranot tetranot napsal:

    Velmi frustrující to je pravda.. Hru jedu na monitoru se 144Hz / 1ms odezvou vezmu to odspodu. Zabiti navzájem se mě stane hodně často když nepřítele vidím první začnu on se otočí přičte se mi kill a hned na to zemřu já. Pak také když jdeme proti sobě což beru jako ok.
    Kill na jednu ránu do hlavy se mi párkrát povedl, ale úmrtí na jednu ránu se mě stává docela často, stejně jako rychlé střílení do hráče a následná smrt po tom co jsem ho ani jednou netrefil ta krev je tam asi jako ozdoba nevím kam střílel on ale já na 100% do něj.
    Vše jsem porovnával na 2 monitorech 1. 60zh / 5ms odezva kde to zaznamenávám o něco méně 2. byl již řečen a také u něho je to velmi frustrující pozorovat co se děje, dnes jsem hru po nějaké době zapl a po 2 kolech vypl nemohl jsem se na to prostě dívat jinak bych se scvokl.
    Nepovažuju se za nijak dobrého hráče, ale tyto problémy zaznamenávám víc než bych chtěl.

    Komentáře k tomu abych používal ten horší monitor si ušetřete.
    Vidím to že tohle BF půjde zase k ledu než mě vezme chuť to zase zapnout.

  • Flop-Czech Flop-Czech napsal:

    Kdo si myslel, že to bude lepší než BF3 (zabugovanosti), tak je naivní blbec….A BF4 když to tak vidím, tak úplně vynechám….měli jste si aspoň pár týdnů počkat, než to koupíte…..

    • Venom napsal:

      Nevim,ale doufat v lepší zítřky je normální lidská vlastnost( EA toho jenom klasicky využila a to je taky pro lidi normální takže je všechno OK a nikdo není blbec 🙂
      Ale je mi divný že co tak zpětně přemýšlím tak mám pocit že Beta(hned na začatku před ruznýma opravama)mi připadala jako by těmahle problémama tolik netrpěla.I když jiných problému měla spoustu.

      • tetranot tetranot napsal:

        U bety jsem taktéž tyto problémy zrovna nepostřehl, ale mohlo to být tím že měla výraznější chyby.

        • samil1976 napsal:

          Doufat v lepší zítřky- Pro tuhle dobu jsi nepoužitelný jedinec měl jsi se narodit 10 000 let před kristem.
          Tahle hra je totálně posraná.

        • Venom napsal:

          Bud tady chceš polemizovat o tom jestli 10 000let před Kristem na tom lidi byli tak špatně že museli doufat v lepší zítřky,nebo se naopak měli dobře a už jenom doufali v to aby se to neposralo?Pokud ti jde o tohle tak s tím ti nepomůžu(asi to beru o něco mín vážně než ty,proto ten 🙂 )a pokud jsi z té hry nasranej a potřebuješ do někoho rejt tak od toho má EA určitě technickou podporu(ja ti na to seru).

    • klody napsal:

      Ano, kdo má jiný názor než já, je naivní blbec.

      • Tomas_Jari napsal:

        Ja si hru docela uzivam. Ako vadia mi chyby ako vypadavanie zvuku, obcasne padnutie hry, niekedy ale hram aj 2 hod vkuse. to ze si nemozem nastavit klavesy niektore a ten netcode by hlavne potreboval upravit!!! ale je to hra hodna tej ceny pokial to doladia… EA su na vine. DICE do vianoc dufam tieto zakladne problemy spravia. a tesim aj na nove mapy.

        • kulich1979 napsal:

          Vidím to úplně stejně. Spadne mi to jednou za 5 her, občas vypadnou zvuky, hitbox taky není bůhví co a vlaje za hráčem jako kravskej ocas, ale i přez to všechno je to vynikající hra, bohužel s bugama. Samozřejmě mě rozčilují, a to hodně, ale i přes to všechno mi to stojí za to hrát dál a doufat, že si to časem sedne a nemám potřebu se veřejně plácat po rameni, jakej jsem pašák, že jsem si hru nekoupil anebo koupil, ale na protest proti celýmu světu nehraju.

      • klody napsal:

        Aby nedošlo k mílce, já neobhajoval stav hry, včera to bylo hodně na pováženou, samé zabití nazvájem, umření dřív než nepřítel vystřelil atd. Ale nesnáším lidi co nazvou ostatní blbcema jenom proto, že mají jiný názor/očekávání. Hlavně mě šašci umínuskujte, aby vám nepraskla žilka.

        • Tomas_Jari napsal:

          Samozrejme chapem aj ludi, ktori si to nekupia, kvoli tym chybam. To je jasne. Niektori na to nervy nemaju. Hra zlacnie minimalne o 3-4 mesiace, mozno, tak vtedy sa to bude oplatit kupit. I ked aj teraz mam za tych 38 euro dost zabavy, aj napriek chybam. Snad na vianoce ked bude volno to bude ok 🙂

          A nechapem ludi, ktory hovoria, ze to je to iste ako BF3. Je tam vela zlepseni. Celkovo zbrane vyzeraju inak,lepsie,grafika tiez pokrocila, voda,vlny. pod vodou mozete plavat. Commander mod. Spectacor mod. Je milion moznosti ako si upravit vozidlo, zbran a vela dalsieho. pridali sikmacov. Toto vsetko v BF3 nebolo. A urcite to stoji za tych 38 euro. No ked to porovnate s Ghost, tak ghost nesiaha BFku ani po kotniky. V Activison nevedia ani po 3 tyzdnoch spravit, aby hra isla normalne na GTX780 a to vyzera ovela horsie. Smejdi, hrozneee. Dice nemozu zato aki su v EA. Aspon nam davaju info na com robia a tak… 🙂

        • kulich1979 napsal:

          Určitě, plně respektuji právo a názor každého si nákup rozmyslet, stejně tak respektuji názor, že je to to samé, co BF3 – nicméně s tím nesouhlasím. Narážel jsem na jedince, kteří trošku demonstrativně, trošku „zasvěceně“ a hlavně hodně hlasitě prohlašují, jací jsou gerojové a vizionáři, že si to nekoupili a lidé, co si hru koupili a i přes problémy s u ní baví, jsou nýmandi a pomalu pitomci (nikdo to takto konkrétně nepojmenoval, nicméně mezi řádky to lze jednoznačně vyčíst)

  • marlczboro napsal:

    zabit v akci je taky oprc,jestli to tu zaznělo už,tak se omlouvám..

  • Miki-v77 Miki-v77 napsal:

    A to sme si na túto katastrofu ešte skladali počítače a že né za malé peniaze v dnešnej dobe !!

  • SPARHAWK CZ napsal:

    Frostbite je volně přeloženo zamrzlý bite. Tak sekání, tuhnutí, fps dropy a všechny ty ostatní legrácky jsou vlastně vlastností enginu a tím je jedinečný. Marketing nelže. …no, stejně BF milujem.

  • Velo napsal:

    toto je jeden z hlavných dôvodov prečo som prestal hrať BF3 a nekúpil (a ani neplánujem kúpiť) BF4 …tá hra vám proste dá kill kedy chce ona, nie kedy ste ho vy naozaj dali… a nemohol som vystáť tie ich výhovorky že „máme až 64 hráčov, veľké mapy, sledujú sa trajektórie striel a bla bla bla…“ to majú aj iné hry no tam to zázračne funguje normálne…. + placebo keci pred vydaním BF4 „netkód bol vylepšený/opravený“ ….škoda, pretože som fanúšikom Battlefieldu ale ťahajú vás za nos a peňaženky ….premňa-zamňa môže tam padať aj 10 mrakodrapov, ale ale pokial nebudú fungovať takéto základné princípy FPS hry, tak to všetko potom stráca zmysel…

  • player5 napsal:

    v BfBc 2 ,bol už jav trafit sa a nehitnut,ale tam to nebolo až tak zle, v Bf3, tam bol už broblem aj z hitom aj z magnetickymi gulkami, v Bf4 kde by mal a hadam aj pojde rychlejšie netcode, tak zle, horšie ako v Bf3 ., určite ma na tom aj engin velku mieru zavinenia priam až taku že si človek začina mysliet že ten ich slavni FROSTBITE stoji za …. , presne za to :D,

  • kocka1488 napsal:

    najhorsie na tom je ze tu hru uz nemozem predat lebo je tu este aj trapny origin ucet a musel by som predat vlastne vsetky hry. Vazne sa neda uz predat ten shit bf4???

  • kocka1488 napsal:

    hned aj objednavam taka ponuka sa neodmieta 😀

  • Cobra napsal:

    Už sa teším na nových BFF. Mohli by si tam podať tieto chyby. Noob bude konečne najväčší killer.

  • Duch Vanoc napsal:

    Víte přátelé, jistě mě znáte, ale snad teď již pochopíte, že moje haty (hater). Byly přesné, oprávněné a co je nejhorší? Pravdivé. Tímto bych vás rád vyzval, abyste si další BF díly nekupovali, protože to bude pořád stejné, dokud se nezmění přístup cílového objektu (nás zákazníků). Nebuďte otroky herního průmyslu, požadujte kvalitní produkty, chleba s plísní taky vědomě pro sebe nebudete kupovat. A výmluvy typu já jsem to koupil, aby bylo co hrát, nepoužívejte 🙂

  • seal75 napsal:

    Hra chyby má a mít bude ale baví mě a hrát ji budu a rozčilovat se u her že nefungujou proč! Hraju to pro zábavu a srandu co u toho je.Všude čtu je to shit ale spusta lidí co tu píšou a trochu jim hraje jede (funguje) u toho sedě několik hodin denně a pak brečej.Je to škoda že to nemaká jak má 🙂

  • Talbot napsal:

    Kvoli netcode som prestal hrat infantry a jazdim iba cisto na vozidlach,obcas vyskusam Domination,ale po par smrtiach za rohom atd sa vratim spat do mojho BVP,tam dosahany netcode nejak necitim.

  • Defter napsal:

    IMHO, ony ty multiplery kromě netcode budou taky pěkně v…. Včera jsem si otevíral brokovnice na TDM, na mapě ZAVOD, na jednom německým serveru. A u SPAS12 jsem se nestíhal divit, protože několikrát došlo k tomu, že nepřítel registroval zásah na plnej kotel z blízkosti do zad/hlavy a přitom mu to sebralo jen 10 bodíků života. Stejná situace jindy naproti tomu protihráče sfoukla na jednu ránu (a jindy taky dokonce za 0).

    • por.Tronik napsal:

      Četl jsi to a diskuzi pod tím? Na co dáváš odkaz myslím přesně vystihuje to, kam se občas diskuze zvrhne a proč hodně lidí štve, že si jiní jenom stěžují a nadávají. Pokud máš celé vlákno o tom, že lidí napíšou na oficiální forum hry výkřiky typu Fuck DICE/EA nebo Fucking unplayable game a podobný skvosty a hlavně to tam píše pořád dokola do všech možných témat několik porouchaných jedinců, nepřekvapí mě a nenaštve, že dostanou banána a vlákno se zruší. Protože to opravdu moc přínosný není.
      Jestli jsem dobře rozuměl, člověk z DICE na to celkem normálně reaguje, že kritiku co má hlavu a patu do fór vítají a chtějí na ní reagovat nebo si z toho odnést informace od hráčů -což ale jde o to hůř, čím víc naprosto nepodstatných a opakujících se příspěvků typu I“ts broken, fix it now“ přibývá.Takže chápe, že se fóra snaží moderátoři (EA?) držet v nějakých mantinelech.
      EA asi jsou mírně řečeno problematická společnost, ale zase dělat kauzu z každýho prdu jaký jsou hnusáci, to už mi přijde taky moc.

      Odpovědi od člověka z DICE jsou vážné zajímavý čtení, doporučuji si přečíst aspoň ty jeho příspěvky. Mimo jiné tam píše (snad to se svou chatrnou anglinou chápu dobře), že vinu berou čistě na sebe v DICE, protože nedodali odladěnou hru včas a že neviní nikoho jiného (ale jasně, pravda může být jinde, asi by se neopřel do chlebodárce EA ani kdyby mohl), že termíny dokončení měli dlouho před sebou. Že vydáním na konzole+aplikace na tablety si toho ukously bohužel hodně. A že beta ani jejich testy kvality jim takové problémy, jako jsou v plném provozu a hře, nesignalizovaly a oni je nečekali. Slibuje zlepšit zpětnou vazbu od hráčů (jenže to už se říkalo u BF3 u problémů s patchy a termíny kdy vyjdou a atd), píše že makají na odstraňování problémů a je to jejich priorita a budou v tom pokračovat dál. Vědí, že má hra bohužel spoustu problémů a postupně se je snaží odstraňovat.

      Působí to na mě, že si fakt ukousli velký sousto na spoustu platforem v čase, kterej nebyl reálně splnitelnej, ale poznali to, až když rozjetý vlak nešel zabrzdit…

  • TEDDy666 napsal:

    tak ty 2 prvni snipy maji 100 % ranivost a hituju snima uberujim 50 as 75 % ani head shot nedam na 1 ranu a s tou 3 snipou scout elite ktera ma ranivost 80 % hned 1 kil stou zbrani sem dal no zoom na 4m 1 ranou sem ho skolik pak pokazde na 1 ranu ,,,,,

    potom sem strilel ze strechy budovy uplne kolmo smerem dolu typka 2 x hlava nic pak asi jeste 3 x sem ho trefil stou scout elite porad nic a nakonec ho zabil nekdo od nas a ja mnel 30 % asist

  • z0ny napsal:

    Me celkem prekvapuje ze se registrace hitu resi na strane klienta. V dnesni dobe, kdy ma kazdej ping 50ms to stejne imho nema vyznam a kdo nema, tak nema na tom serveru co delat a ma si najit nejaky ve sve lokalite, navic by se dle me nestavali takovy veci typu kdy vidim protihrace prebijet, ale strili po me a zabije me a HLAVNE nestavalo by se zabijeni za rohem. A celkove vsechny tyhle vyse problemy s tim souvisi. Ale ono by se pak asi projevilo, ze ty jejich servery nestihaji, tak jak do ted nestihaji BF3 servery v 64 lidech a spoustu veci dopocitavaji se spozdenim.
    Ikdyz to s tim nesouvisi, do ted me v BF3 fascinuji ty nahodny exploze, nevim jestli si toho nekdy nekdo vsiml, ale dost casto se me stava ze u me nikdo neni ale neco u me bouchne a nic to neudela (krom toho ze to znici lekarnicku a naboje pokud tam lezi)

    • Kubiczek napsal:

      Mno já myslim, že právě proto že lidi už dneska mají velmi nízký odezvy tak může být počítán HIT a podobný blbosti na klientským počítači a zpátky se zašlou jen hotový data. Nezatěžuje se s tím zbytečně server. Podle mýho je to spíš použití špatnýho algoritmu pro přepočet onoho HITu, přičteme k tomu zpoždění klient->server->klient (ne každej má nízkej ping a jsi tam kde jsi teď.

      Když si s tím trubky v DICE nevěděj rady ať zavolaj panu Carmackovi z bývalýho IDsoftu ten ví jak se programuje dobrej síťovej kód 🙂

      • z0ny napsal:

        No to ja bych prave nerek, protoze driv to proste bylo, ze co dorazilo na server, to se stalo v dobe kdy to na ten server doslo. Nepamatuju si z zadnych techto her co meli hit detekci na serveru, ze by byly tyto problemy… Kdyz mel tenkrat nekdo blby pripojeni, tak to mel proste blby a vice mene nijak to neovlivnovalo ty co meli pripojeni v poradku, teda aspon si to nevzpominam, ze by me nekdy sraly nejaky problemy co maji posleni dve BFka (hral jsem tenkrat hodne UT99 a pak sem tam Unreal, UT2003, UT2004, Q3A a obcas CoD a CoD2). To same platilo, kdyz mel nekdo lagy/vypadky packetu, nejvic na tom trpel on, protoze mu to nestrilelo nebo proste trefoval do prazdna a ne jak u BF kde v lagu normalne zabijim a ostatni s kvalitnim pripojenim se poserte. To nepocitam, ze ty hry meli malej sitovej traffic, kterej sis mohl nastavit dle sebe (teda aspon u utcka), zvladalo to bez problemu 32 lidi za raz a vsechno resil server v realnem case a HW tech serveru byl o strasne moc horsi nez jsou ted. Takze dle meho nebude problem, ze by to zatezovalo server, ale ze ty jejich server nejsou optimalizovany. Takhle praci hodi na klienta, to ze jim server nestiha, nikomu nevadi, protoze to nemusi resit realtime a my resp. vy se pak muzete posrat s zabijeni za rohem nebo cekat svoji smrt 3 sec po zabiti protihrace.
        Kurna zas jsem se rozohnil 😀 Kazdopadne ted to nema cenu moc resit, zadny majoritni zmeny neprijdou, tak jak neprisli v BF3, spis si tohle vsichni dobre pamatujte, az budete uvazovat nad BF5, jediny ponauceni pro vyvojare je ztrata penez nic vic je nedonuti 🙂

        • Kubiczek napsal:

          Ale jo čoveče i u quaka potažmo CoD který běželo na stejným engine si pamatuju, že když tam vlezl člověk s pingem vyšším tak to začlo někdy haprovat. Nebylo to ale tak znatelný jako teď.

          Malej síťovej traffic .. jasný ale vezmi si co se přenášelo tehdy a co se přenáší za množství dat dnes třebas u toho BF4. Máš tam pohyb hráčů, změny v exteriéru mapy aby to měli všichni stejný, hit detekce. Hlavně ty krávoviny kolem destrukcí musej zabrat. Možná i počet lidí 64 na mapě přitíží i když co pamatuju když jsme hrávali Operation Flashpoint tak nás tam bylo 128 a jelo to na fešáka.

          U quake si nejspíš přenesl jen pohyb hráče + hit a server si s tím poradil 🙂

        • z0ny napsal:

          No ja byl spis UTckar (UT99), hral jsem ho 7let, ale nevzpominam si, ze by me nejak vadili lidi s vyssim pingem. Vim, ze kdyz nekdo hodne lagoval, tak se obcas teleportoval, ale vzdy v tom lagu sel trefit (v UTcku se to chovalo tak, ze to opakovalo posledni pohyb, kterej server od klienta prijal), nicmene onen lager z toho byl asi tak 50x vic v prdeli nez vseci ostatni ty proste videli jen vracecku a kdyz se to opakovalo vic krat, tak ho stejne kicknul anticheat za speedhack. Jeste ted mam v hlave vzpominky z roku 2001 v UT kanalu na gamezonu 50 lidi vetsina ping 150+ (modemy) mensina kolem 100 (ISDN) a 1-2 stastlivci 50ms s kabelovkou 🙂 A jak se krasne hralo 😀

          K trafficu, jasne neco pribylo, ale treba moje linka domu se zmenila z 56.6kbit na 30000kbit (ping z 180ms na 8ms), podobne to plati i u hostingu tech serveru, ktery jsou ted narozdil od drivejsich serveru certifikovany (maji nejaky pozadavky)… Ja tim spis chtel rict, ze maji o strasne moc vic prostredku nez ti, co delali hry pred 15lety, ale vysledna hra me neprijde krom grafiky nijak lepsi, resp hratelnost je o mnoho horsi. A tech veci taky zas tak moc nepribylo 99% vsech destrukci je naskriptovane = kdyz to misto trefis jak chces rozbije se vzdy stejne, maximalne ty nascriptovany casti jsou mensi, takze mas pocit ze se to rozbije pokazdy jinak ve vysledku tj pouze vic malych skriptu a temer vsechny se spusti jen 1x za mapu nebo vubec. Tak ci tak, po siti to stejne posle jen spust tenhle script, moc pravé fyziky v te hre neni. A pocitani trajektorie kulek/raket, navadenych raket, „gravitace“ je matematicky jednoducha operace. Cely levolution a la spadnuti mrakodrapu je poslani prikazu vsem klientum „ted spust pad mrakodrapu“ a resi se pouze kolize hracu/vozidel/letadel se scriptem „padajiciho mrakodrapu“

          Jako muj nazor na vec je ze ty servery maji odflaknute a napsane aby delali co maji, ale nemaji je optimalizovane a aby to ochcali, tak se presunuje hitdetekce na klienta, protoze to neni potreba resit okamzite a ztraci se tam to zpozdeni vypoctu. Problem ovsem je, ze prave tohle zpusobuje nekonzistenci v tom co kazdy klient vidi a hity, killy a podobne kravinky prichazeji zpozdene. Ale jak rikam je to muj nazor podporen mnoha indiciemi z realneho hrani 🙂

          Quake byl an tom asi stejne jako UTcko (EDIT: kecam netcode mel Quake lepsi vlastne,a le zpusob reseni byl stejny), takze jediny co se resilo na strane klienta byl pohyb, u vseho ostatniho se posilal prikaz na server, ten je provedl a dal zpatky vedet o zmene (pripadne tem co to videli). Dle me nejlepsi princip reseni problematiky

      • z0ny napsal:

        Jeste k tomu IDsoftu, tam prave vsechna ta hit detekce byla na serveru, teda aspon v dobe, kdy jsem hral Q3A a jak se to krasne hralo 😉 Vim, ze treba u UTcka byla tez jen server hit detekce, ale pak existoval mutator (ZeroPing) co u instantnich zbranich prehodil hit detekci na klientskou stranu (Shock Rifle/ASMD, Sniper Rifle, Enforcer, SuperShock Rifle/InstaGib)

  • Nekynator Nekynator napsal:

    ma tedy smysl, brat si vylepsenou vestu?? 😀

  • grablicH napsal:

    Ludia su proste nepoucitelni,nepoucili sa z bf3 tak vam treba 😀 ale ked to porovnam tak nebolo tolko problemov pri starte bf3 to mozem s istotou povedat aspon pre mna.
    No ked vidim tento brak co vydali tak mi je normalne luto tych ludia co za to vyhodili nehorazne peniaze(premium=legalna kradez),ja som vedel preco nekupovat tu istu hru dvakrat.
    Poviem vam preco ma bf4 tolko problemov pretoze to robia multiplatformovo cize aj na pc na ps3 aj na xbox spolu no a teraz dokonca aj na nove konzoly?Myslite si ze to nema suvis? Ale ma a este aky.Stale budem tvrdit ze keby to robili osobitne na pc a na konzoly nema to tolko chyb!
    K enginu,s odstupom casu si zacinam aj ja mysliet ze frostbite naozaj nie je vhodny pre FPS hru.Jedine v com je ten engine dokonaly su zvuky najlepsie ake som pocul a spracovanie techniky(tanky,jets,choppre)
    Po roku a pol som sa vratil k bf3 a stale tam vidim mnozstvo neopravenych veci a odflaknutych veci,no a ked sa pozriem v akom stave je bf4 tak to neopravia nikdy.
    Inak neviete kedy ma vyjst bf5?

  • Alix99RP Alix99RP napsal:

    Potřebuje jen „doladít“ 😀

  • hectic napsal:

    Nechápu, že to někdo přirovnává k BF3. V BF3 nebyly žádné bugy, které vyrazně kazily a zasahovaly do hraní. Pokud byl problém, tak jen mezi židlí a klávesnicí. Ale samozřejmě je jednodušší nešikovnost svádět na bugy.

    Nicméně v BF4 je to jinak. Netcode je naprosto otřesný. Ať mi nikdo netvrdí, že je problém v enginu, protože s nástupem BF4 se mi zdá, že v 1v1 situacich najednou mají megareflexy i naprosto prumerni hráči. Je to celé o netcodu, o tom komu se co a jak zobrazí, do toho ještě zabití na jednu kulku atd.

    Co mě trápí nejvíc, tak že celá hra je dělána pro masy, pro casualy. Všechny dobré věci, kterých uměl dobrý hráč využít v BF3, v BF4 nejsou nebo jsou předělány. Celá hra je nastavena tak, aby si každý dal kill, protože faktor přežití je naprosto nulový a to nutí všechny kempit. Ze hry, kde se dle PR mělo běhat a nekempit se právě kvůli nízkému faktoru přežití stává kemp hra.

    • Snipik Snipik napsal:

      V BF3 byl netcode mnohem, ale mnohem horší. To je bez diskuze.

      • hectic napsal:

        Jediný neopraveny problém v BF3 netcodu, který se přenesl mimochodem i do ctyrky byl když jsem trefil tankem helinu nebo jet, tak se v 50% pripadu jen zaprasilo.

        Co se týče umírání za roh, tak to jsem to od doby, kdy jsem si dal network smoothing factor na minimum zažil opravdu minimálně. To bohuzel právě ti, kteří rádi svádějí svou nesikovnost na hru neustále sváděli své smrti jen na tohle.

        V BF4 network smoothing faktor nic neřeší, někdo má hold lepší a někdo horší odezvu se serverem a pak je to znat právě v těch 1v1 situacích, umírání za roh je vlastně teď evergreenem atd.

        Takže nevím jak jsi přišel na to, že je „bez diskuze“ v BF3 horší netcode.

      • Nuada napsal:

        Taky si myslím, bugy v BF3 a netcode byli mnohem mnohem horší. Lidi tady jsou už nemocný z toho nadávat na aktuální díl. Až bude BF 5,2143,BC3 tak BF4 bude najednou úplně suprovej díl a ten aktuální bude zase sračka.

        • hectic napsal:

          Takže BF4 je lepší než bf3, to chceš říct? Aha… Tak to jo… Že já sem vůbec něco píšu 😀

        • Nuada napsal:

          Hrál jsi vůbec ty dvě hry ? !

  • rey_cz napsal:

    V BF3 nebyly žádné bugy, které vyrazně kazily a zasahovaly do hraní ? to je vtip 😀 mě třebas jede BF4 lépe než BF3, mám tam větší míru přežití a hra mě nutí cice bět, aby mě nespadla nějaká ta raketa od comandra na hlavu, jsem průměrný hráč a to si ještě přidávám a nepřijde mě že bych měl extra raflexy a je pravda že ve většině případech 1vs1 kdy se potkáme na rohu chodby zhebnem oba.

    Všechny dobré věci, kterých uměl dobrý hráč využít v BF3, v BF4 nejsou nebo jsou předělány ?

    to snad nemyslíš vážně 😀 tak si najdi jiné dobré věci, já hraju pravidelně squad 4-5 lidí a jsou tu mnohem větší možnosti než v BF3. takže bych použil tvoji větu – Pokud byl problém, tak jen mezi židlí a klávesnicí.

    ale to nechci říkat že hra nemá problémy, bohžel se to stalo pravidlo pro mnoho dnešních titulů, ale mám to štěstí že mě funguje BF celkem bez problémů (až na podělané zvuky a pád jednou za večer bf přestal pracovat)

Napsat komentář