Protiletecké systémy na základnách řízené pomoci AI?

Co byste řekli na to, kdyby ony statické protiletecké systémy umístěné na hlavních základnách jednotlivých frakcích byly řízeny AI (Artificial Intelligence), tedy umělou inteligencí nebo chcete-li tak botem? Jeden hráč, který měl také možnost vyzkoušet si Battlefield 4 Alpha-Trial se o tom dnes zmínil na Redditu.

Konkrétně napsal, že když byl na prázdném serveru a chtěl zkusit udělat útok na nepřátelskou základnu a sebrat jim nějaké vozidlo, začal po něm střílet nepřátelský protiletecký systém, i přesto, že byl na serveru sám. Než ho dokázal zabít, skončil odpočet „mimo bojiště“ a zemřel. Takže se zdá, že AI není příliš přesné. Dále se domnívá, že je to případ pouze pokud v těchto protileteckých systémech nesedí žádný hráč.

Avšak pokud se podíváme na starší obrázky z Alpha-Trial verze (zajímavé, že jsme si toho nevšimli dříve), tak můžeme vidět, že protiletecké systémy jsou mimo bojovou oblast. A dále v nich sedí někdo pojmenovaný „dummy“, tedy v překladu „atrapa/panák“. To by tedy znamenalo, že hráči do nich ani přístup mít nemají a je to záležitost jen pro AI. To je na jednu stranu opravdu zajímavé, nemyslíte? Na druhou stranu může jít jen o věc pro Alphu a v plné verzi tomu bude jinak.

o2rxt1t

Co na to říkáte? Líbilo by se Vám, kdyby tyto protiletecké systémy řídilo pouze AI nebo kdyby do nich mohl vstoupit i hráč?

Zdroj: Reddit, vlastní

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , , , ,

19 komentářů

  • DrOkamura napsal:

    To mi teda přijde jako pěkná pitomost. Když nikdo v týmu nemá zájem v AA sedět, tak ať je stíhačky a heliny protihráčů hezky drtí. Nevidím důvod k tomu, aby to bylo ovládané pomocí AI. To rovnou můžou udělat tak, že když na serveru pro 64 lidí bude jen 10 normálních hráčů, tak zbytek týmů budou boti…

    • Zizi napsal:

      No náhodou myšlenka „botů“ není vůbec špatná, pokud jsou uděláni dobře, tak se s nima dá i hrát. Třeba v CS je maj udělaný docela dobře, a občas i překvapí taktikou a že dokážou splnit cíl kola 🙂
      A i v single BF2 boti nebyli úplně špatní.

      Mohlo by to pomoct řešit i to „rozjíždění“ prázdných serverů, prostě dokud by nebylo dost lidských hráčů, na nějaký minimální počet by je doplnili boti.

    • DavisCZ napsal:

      Úplnou pitomostí bych to nenazval… Vem si tuhle situaci: CENTURION je (alespoň ve hře) nezničitelný. Přijde do něj chlápek, kterej netrefí ani prázdný vozidlo a sedí tam celou hru. Pokud by to nahradili botem, tak máš minimálně plus bod za to, že se aspoň snaží. Pokud by prostě šlo udělat, že když je prázdnej, střílí sám – bylo by to bezva (aby se do toho dostali i skuteční hráči). Ono totiž i přesto, že jsou báze mimo hratelnou oblast, pro vrtulníky to až takovej problém není, dovést tam své hráče, když na bázi zrovna nikdo není. To ti pak ty hovada rozkradou všechnu techniku a budou si huntit skóre na tom, že lítají nad spawnem. Byl by to alespoň „realistickej“ antibaserape. Já osobně bych to udělal tak, že to víceméně nedovolí nikomu proletět jistou zónou (představ si třeba polokouli o poloměru 100m – závisí na mapě) kolem báze. Na druhou stranu to nemůže kropit stíhačky přes celou mapu, ale když nouzově přistáváš se stíhačkou na bázi, protože za tebou někdo furt lítá, tak si moc nepomůžeš, protože tydle AA jsou věčně prázdný a ten enemák tě na zemi rozkropí jak nic. Do určité míry to prostě schvaluji, ale jak znám DICE, tak to přeženou 😀

      • Nuada napsal:

        Ty statický AA, myslím jdou zničit pomocí c4.

        • GiGaB@yt napsal:

          Vím, že šli zničit pomoci asi 8x C4 a nebo 2x TV raketa z heli. Avšak nedávno jsem to zkoušel a nebyl jsem schopen jej sestřelit. Myslím, že to DICE v jednom patchi vypnulo.

      • Majk33 napsal:

        Nesouhlasím z vytvoření mrtvé zóny nad základnou, ale určitě by bylo dobré kdyby AA obranu ovládala AI pokud by tam neseděl hráč. Ale AI by bránila př. omezený okruh kolem základny. A vůbec by nebylo na škodu, kdyby měl ten systém i radar a mohl zaměřovat stíhačky či vrtulníky na odstrašení. Aby pilot věděl, že je zaměřován. A pokud by byl neustále kolem základny tak by se AI v palbě zlepšovala myšleno přesnost. A myslím, že využít takto AI není zlé.

  • MattyTheFlyer napsal:

    Ať to ovládají hráči ale ať je taky možnost je z toho kopnout. Je naprosto normální, že si do toho vleze nějaký blbeček co buď střílí po vlastních a nebo za celé kolo udělá úplný hov** …

  • Nuada napsal:

    Tak kdyby tak určitě půjdou vypnout v nastavení serverů a někoho kdo by jen ohrožoval i špatnou muškou ty hovada co jen čekaj u základny na spawnu není na škodu. Přiznejme koho to baví čekat a sedět v základně. A celkově boti jako vojáci určitě nebudou protože to by bylo docela snadný Stat padding.

  • urug napsal:

    Mě to smysl dává. Domnívám se, že hlavní důvod přítomnosti těchto protileteckých zařízení v základnách, je snaha zabránit baserapu – klasická situace, kdy se letectvo jednoho z týmů de fakto nemá šanci dostat do vzduchu. To, že k těmto situacím běžně dochází, dokazuje, že to nefunguje úplně ideálně. Myslím, že hlavní příčinou je obecně problém umístit tyto systémy do mapy tak, aby na jednu stranu mohli efektivně bránit bázi a na stranu druhou nezasahovali do samotného bojiště – často i absurdním sestřelováním pěchoty (Noshahr Canals). Druhý neméně podstatný problém je, že ovládat tyto stroje, je v porovnání s ostatními činnostmi, které Battlefiled nabízí, zkrátka nuda, zvláště pak v okamžicích, kdy naší bázi nehrozí žádné nebezpečí (pokud s nimi zrovna neděláme něco úplně jiného, něž na co byli pravděpodobně určené – opět narážím na zmíněné kanály). Z toho mi tak nějak vyplývá, že teoreticky by bylo nejlepší, kdyby hráči tyto stroje nemohli ovládat vůbec a namísto nich byly řízeny umělou inteligencí, která by dynamicky reagovala na situaci v bázi – pokud by docházelo k baserapu mohly by být přesnější/účinnější a naopak by jim bylo snadné omezit pole působení tak, aby nezasahovali do vzdušných soubojů mezi samotnými hráči. Je však zřejmé, že takový krok by mezi hráči zvedl vlnu nevole, neboť by na tom začali prvně hledat to špatné, a sice, že jim vývojáři odpírají kontrolu nad hrou, případně že jí zjednodušují – zcela jistě se i zde objeví spousta argumentů, které svým způsobem budou taky dávat smysl. A tak se možná dočkáme kompromisu, který je popsán v článku.

  • z0ny napsal:

    Ja bych se s tim nesral, nepratelsky vojak (myslim tim vojak sam o sobe, ne ve vozidle) v spawn lokaci by dostal hedku a pokud by umrel nekdo z friendly ve spawn lokaci od nepritele v urcitem okruhu od spawnu, tak bych ho sestrelil taky (viz letajici vrtulniky/stihacky spamujici bazi). Na ferovku bych daval hedky, takze jedna presna strela. To by si ten baserape kazdej okamzite rozmyslel 🙂

    • DrOkamura napsal:

      A co když je na nepřátelské bázi mobilní AA (teď myslím vozidlo), které střílí přes celou mapu a zaměřuje tě raketami přes polovinu mapy (tohle vídám hodně často)? Takže když se někdo naštve a půjde to AA zničit, najednou ho sestřelí bot za baserape? Ne, kdyby tě za zabití na nepřátelské bázi okamžitě sestřelilo AI, moc dobře by to nefungovalo

  • Nekynator Nekynator napsal:

    tohle je nejvetsiii kktina kterou zatim chteji vymyslet!! je fakt, ze ty AAA protiletadlovy podpory jsou umisteny dost kktsky (napr. caspicka hranice)… v BFBC2 se mi hodne libilo, jak jsou umisteny v prubehu map.. jestli si pamatuju dobre to jmeno mapy: tak v atacame desert, byl tento stationar umisten na vraku lodi a byl naprosto bezkonkurencni! to same i v jedne ze snehovych map… a mohl bych takhle jmenovat z BFBC2 tech mist vic…

    na boty kakáme! estli tam budou, tak uz to nezapnu!!!

  • skier.cz napsal:

    Já si myslím, že je to blbost.Multiplayer je pro lidi a ti si to musí vyřešit.Vždycky když nás zavřou na základně tak si maximálně říkám, že jsou dobrý a hrajou na taktiku.Vždyť k tý situaci se nějak každej tým dopracoval (pomalej start hry, snipeři neumístili spawn pointy apod.).Takovejhle multibothybrid jedině jako nějakej další mód k siglu a kooperaci.Tam si to dovedu představit.

Napsat komentář