2
Zář

Report z komunitního dne na PAXu 2011 od Planet Battlefield

battlefield-1-nejlevneji-banner

Minulý týden se odehrál veletrh PAX a s ním i BF3 komunitní den. Scott z Planet Battlefield nechyběl mezi zvanými a sepsal vcelku dlouhý report z této události. My jsme tu nelenili a přinášíme Vám ho přeložený, abyste si i Vy mohli přečíst jeho zážitky z hraní Battlefieldu 3 a další poznatky. Plánujeme ještě překlad reportu od Battlefieldo, avšak ten Vám přineseme později tento víkend.

Minulý měsíc mě kontaktovalo EA ohledně komunitní události, která byla plánována na veletrhu PAX Prime ve Washingtonu, ve městě Seattle. Dříve už jsem byl na jiných komunitních dnech (obvykle ve vedení EA v Kalifornii, v Redwood City), ale žádný se neodehrával na herní výstavě. Nikdy dříve jsem nebyl na PAXu, ale jak bych si mohl nechat ujít výlet na kterém si popovídám s vývojáři z DICE a zahraji Battlefield 3? Mohl bych říci, že EA zaplatila většinu tohoto výletu, ale kdybych to řekl, znamenalo by to, že jsem tu hru neměl rád a nyní ji zázračně miluji, protože nás EA opíjelo a krmilo. To by bylo opravdu absurdní. Byli jsme tam skupina o počtu třiceti dvou lidí – protože jsme všichni velkými fanoušku této hry a sdílíme společné zájmy ohledně Battlefieldu.

Po čtvretčním příjezdu jsem zjistil, že hotelová hala je plná návštěvníků PAXu, s laptopy v rukou, snažící se najít volnou wifi síť. Zjistil jsem, že mým spolubydlícím bude Quentin aka neged z EnterBF3.com, avšak jeho letadlo dorazilo až pozdě v noci. Zaregistroval jsem se, vyjel jsem výtahem do svého pokoje na 16 podlaží a odpočíval jsem, dokud jsme nešli na večeři. Okolo 1 ráno nám komunitní manažer Seeson tweetnul, že už si můžeme vybrat svoje PAX průkazky, pokud se nám to tedy nechce odložit až na 8 ráno. Po nočním běhu do Hyatt, který byl pár bloků od nás, Quentin a já jsme se setkali s Erikem z Battlefieldo, Chrisem z Don’t Revive Me Bro a Jayem z Pixel Enemy, což jsou mimochodem všechno skvělí kluci. Bylo fajn konečně vidět tváře lidí, kteří stojí za všemi těmito stránkami a Twitter účty. Chvíli jsme si povídali a potom jsme se vrátili do hotelu pro velmi potřebný spánek, který nás měl připravit na den plný PAXu a večer s Battlefieldem 3.

V hale na PAXu jsme zamířili přímo k Battlefield 3 budce, kde se začala tvořit obří fronta. Před budkou bylo humvee a obří plakát s Battlefieldem 3, avšak ne tak velký jako byl na Gamescomu. Uvnitř budky bylo 24 Playstationů 3, na kterých byla předváděna kooperační mise. Fronta pro Battlefield 3 vedla okolo celé budky a tak jsme se rozhodli, že počkáme a zahrajeme si až později večer. Takže jsme místo čekání zašli na šesté podlaží, kde měla NVIDIA 24 počítačů pro turnaj a hraní zdarma team deathmach módu 12 na 12. Důležitá poznámka, celé to běželo v offline LAN módu, takže tu stále ta možnost je [že BF3 bude mít LAN pozn. redakce]. V oblasti, kde probíhala soutěž jsme našli globálního komunitního manažera, Daniela ‚zh1nt0‘ Matrose a producenta Battlefieldu 3, Patricka ‚pottan‘ Liua. Samozřejmě, že jsme nemohli odolat a hned jsme si šli zahrát, ale bylo to jen na chvíli, protože lidé z NVIDIE upravovali nastavení pro nadcházející turnaj. Bylo nám tedy řečeno, že musíme odejít a že budeme mít spoustu času si popovídat s lidmi z DICE a zahrát si Battlefield 3 později večer.



Komunitní událost začala v pátek večer, v jednom z tanečních sálů v našem hotelu – Seattle Westin. U vchodu nás vítal marketingový manažer EA, Matt Pruitt a nové Battlefield 3 komunitní manažer, Ian Tornay… hrající na klavír. Nebylo to sice plánováno, ale stejně byl nářez mít někoho, kdo zahraje znělku Battlefieldu na té věci. Uvnitř sálu byl otevřený bar, bufet a samozřejmě u každé stěny byl stůl s počítačem a Playstationem 3. I když se chtěl každý s nás rozběhnout k počítači a začít hrát, museli jsme to odložit na později. Nejdříve bylo na řadě seznámení, poděkování a potom večeře.



Fotografie pochází z: Battlefield Flickr

První na řadě byla mise z Battlefield 3 v kooperaci na Playstation 3, zvaná Infiltration. Tohle byla celkem výzva, protože nejsem moc obeznámen s ovladačem pro PS3, jelikož nevlastním PS3. To co jsme hráli, byla stejná mise, která byla předvedena na tiskové konferenci EA na Gamescomu. Na rozdíl od předváděčky na Gamescomu jsme nebyli moc koordinovaní a spíš jsme běhali a stříleli. Každý z nás měl pistoli s tlumičem, pro tichý útok, kdybychom chtěli. Mise Infiltration začíná venku s vámi a vašim partnerem, kde se rychle přesunete dovnitř, abyste oddělali nepřátele a udělali si cestu skrz, až k záchraně zajatce. Poté, co se dostanete do místnosti se zajatcem, musíte pak rychle opustit budovu a setkat se se svojí jednotkou. Zatímco váš tým řídí humvee srkze ulice, vy a váš partner je doprovázíte a poskytujete jim krytí. Tohle byla opravdu ožehavá část pro někoho jako jsem já, kdo neumí mířit s žádným konzolovým ovladačem. Zvládli jsme to skrze velkou část mise, dokud nebyl můj partner postřelen. Zatímco jsem ho oživoval, zasáhlo mě RPG a byl konec mise. To nebyl zrovna nejlepší začátek, ale měl jsem větší zájem si to vyzkoušet na PC. Protihráči byly docela chytří a dokázali se dobře krýt a pohybovat po okolí. Mířidla s nočním viděním zobrazovala nepřátele opravdu výrazně, stačí dávat pozor na to kde se schovávají. Grafika vypadal dobře, ale srovnávat temnou kooperační mapu se světlou mapu Operation Métro se mi zdá nefér.


Fotografie pochází z: Battlefield Flickr

Pak už byl čas se přesunou za PC. Třícet dva hráčů hrajících Rush na mapě Operation Métro. Tato mapa mi byla známá a očividně se jednalo o novější build než alfa. Jelikož bylo vše odemčeno, tak s těmi možnostmi co jste měli to bylo ohromující. Mrzí mě, že jsem si s tímto nepohrál více, ale opravdu jsem chtěl už skočit do hry a sejmout pár lidí. Věc, kterou si pamatuji, že jsem zkoušel opakovaně, je EOD robot. K jeho použití, jste vytáhli dálkové ovládání neboli ipod, jak mi *někdo* v ožralosti řekl J. Musíte být na rovném povrchu, abyste ho mohli rozložit a zdá se, že ho může vzít zpět a používat ho tak dlouho, dokud není zničen. EOD robot má na sobě mini-plamenomet, může pokládat/zneškodňovat m-com stanice a opravovat vozidla. Neměl jsem šanci vyzkoušet ani jednu z těchto věcí, během toho co jsem hrál, ale řídit to byla opravdu zábava. Jak si asi dokážete představit, je ho jednoduché zničit nepřátelskou střelbou.

Hratelnost byla jemná a bez lagů, na build, který byl v pravém horním rohu označen jako BETA. Grafika vypadala znatelně lépe, než co jsme mohli vidět v alfa trial verzi a i když to nemám jak prokázat, slyšel jsem, že grafika byla nastavena na ultra. Všiml jsem si, že se lidé, za použití kouřových granátů, celkem efektivně protlačili skrze podzemní metro na mapě Operation Métro. Odemčená mířidla nám přišla vhod pro sejmutí nepřátel, číhajících v dálce. Jak už jsme slyšeli spotting byl změnen, takže se označení nepřítele ukazuje pouze tehdy, když ho vidíte. Zdá se, že to funguje opravdu dobře, protože se opravdu koukáte po nepřátelích a ne po oranžových trojúhelnících, do kterých pak slepě střílíte. Hratelnost byla podobná z alfa trial verze, až na výjimku, že se vše zdálo uhlazenější. Obrazovka pro výběr zbraní jednoduše naskočí a zobrazí vám náhled na každou zbraň. Pokud si dobře pamatuji, klikli jste na tlačítko upravit a uviděli jste tři políčka pro úpravu zbraně. Změna mířidel a ostatního příslušenství je jednoduchá a stačí jen klikat na šipky, pro jejich změnu.


Fotografie pochází z: Battlefield Flickr

Jedna věc, o které jsme neustále mluvili po té co jsme skončili s hraním, bylo úžasné ozvučení v Battlefieldu 3. Každá stanice [počítač/Playstation 3] byla vybavena headsetem Astro Gaming A40, připojeným k MixAmp (poskytující prostorový zvuk), což mělo nemalý důvod na tak fantastickém ozvučení. Každý tým měl tyto úžasné krásky a tak jsme spolu všichni mohli hovořit v krystalické čistotě. Na vrchol všeho, měli několik úžasných Battlefield 3 značek na sobě. Spoustu lidí mohlo přehlédnout zvuk, při sestavování sestavy pro BF3, ale zvuk by měl být stejně důležitý jako grafika.


Fotografie pochází z: Battlefield Twitpic

Další mód, které jsme hráli, byl team deathmach na mapě Operation Métro v poslední sekci [poslední oblast s m-com stanicemi pozn. redakce] mapy. Jedna z věcí, které jsem si všiml jako první, bylo množství částic a cihel poletujících po ulici. Tohle je jedna z nejmenších oblastí Operation Métro, takže TDM na této mapě nabral na intenzitě. Nevím zda byl plný server, protože už bylo opravdu pozdě, ale pamatuji si, že jsem se schovával v jedné ze dvou (?) přístupných budov na mapě. Krytí je vzácná věc a střílení raket do těchto budov, vám velmi rychle zanechá jen málo místo kde se schovat.

S přicházejícím koncem této události, byl čas vyrazit, avšak nečekaně jsme neodešli s prázdnou. Každý z nás dostal pletený náramek vyrobený chlapi z Off Duty Gamers, pár slunečních brýlí značky Gunnar, myš Razer Imperator a také batoh Atro Gaming Scout, který nám teprve zašlou. Vše opravdu úžasné věci! Díky EA, DICE a všem sponzorům za skvělou akci!


Zleva: Jay (PixelEnemy.com), Erik (Battlefieldo.com), Chris (DontReviveMeBro.com), Daniel aka zh1nt0 (Globální Komunitní manažer pro Battlefield), Quentin (EnterBF3.com), Scott (PlanetBattlefield.com)

Akce tím však neskončila, ale to už je úplně jiný příběh, který zahrnuje spoustu pití a poflakování se po Seattlu do 4 do rána. Potkali jsme bezdomovce jmenujícího se Glen Pops Freeman, a ten pro nás i zazpíval píseň. Tohle jsem sice nenahrál já, ale na Youtube je s ním spoustu videí.

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

3 komentáře

Napsat komentář