11
Říj

Rozhovor s DICE ohledně feedbacku z Bety a podpoře hry po jejím vydání

battlefield-1-nejlevneji-banner

Server Kotaku si pro nás připravil opravdu zajímavý rozhovor Patrickem Bachem, ve kterém hovoří o feedbacku z betaverze Battlefieldu 3, podpoře hry po jejím vydání a dalších věcech. Pojďme se na to podívat:

Kotaku: Tak jaké to bylo slyšet negativní reakce na Betu?

Patrik Bach: První věc, kterou můžeme udělat je, říci lidem: „Existují věci, které jsou od bety už opraveny.“ Samozřejmě také některé z feedbacku bety. Ale raději než toto… musíte to lidi nechat zahrát. Problém s tím, když máte betu je, že jim předáváte produkt, které není dokončen. A to vědomě. Děláte to proto, že chcete získat feedback nejen na to co si hráči myslí, ale také na to jak věci dohromady fungují, co můžeme zjistit ze síťového přenosu, jak se vše drží a jak to všechny systémy, které jsou úplně nové, zvládají. Mohli byste argumentovat, že jsme raději neměli dělat žádnou betu.

Kotaku: Je to dvousečná zbraň.

Patrik Bach: Pokud bychom neměli betu, potom bychom možná měli problémy v den vydání. Takže způsob, jak zajistit abychom měli co nejméně problému v den vydání je beta. Ale pokud máte betu (směje se) lidé vás budou nenávidět a myslet si, že jste blbci.

Dostali jsme stížnosti jako, „Jak jste mohli přehlédnout jasné chyby jako A, B a C?“, ale my jsme je nepřehlédli. My jsme s tím prostě jen ještě neskončili. Ale bylo potřeba betu vypustit, abychom získali výsledky a mohli to tak vše opravit. Na tvorbu bety je ve skutečnosti potřeba docela dost času. Je potřeba projít skrze certifikace na konzolích a udělat spoustu dalších věcí, než je možné ji vypustit. A když ji chcete vypustit na všech třech platformách ve stejný čas, abyste se vyhnuli fňukání… (kucká)… tak to trvá tak dlouho, jako nejdelší certifikační proces jedné platformy.

Kotaku: A to trvá jak dlouho?

Patrik Bach: Okolo měsíce a půl. Což znamená, že když jsme skončili s prací na betě, tak jsme řekli „Dobře, to je ono. A teď zpět na dokončení hry.“ Když jsme došli k bodu [o šest týdnů později] kdy jsme mohli betu už vypustit, hra už byla v kompletně jiné podobě. Nemohli jsme to vlastně lidem říci, protože jinak bychom museli projít celým procesem znovu.

Kotaku: Vypadá to, že certifikace opravdu stěžuje celý proces s betou.

Patrik Bach: Ano.

Kotaku: Jak to udělat, aby to v budoucnu bylo lepší?

Patrik Bach: Jeden způsob jak opravit tento problém je… nedělat bety. Nebo alespoň ne veřejné bety. Protože občas, když vidíte bety, tak jsou to ve skutečnosti dema. Ale nazývají to betou, protože to zní dobře. Toto byla skutečná beta a myslím, že lidé na to nejsou zvyklí. Dostali do rukou produkt a myslí si „musíte mě bavit“, protože to je zábavný produkt.

Je to jako „No, je to rozbitý zábavný produkt, protože chceme váš feedback.“ A oni řeknou „No, já tomu rozumím, ale není to dostatečně vyladěné!“. A my řekneme „No, to je přesně to, o čem mluvíme!“

Takže výzvou je: poslouchat, ale přehnaně nereagovat. Pochopit, že lidé jsou zklamaní, ale že to musíš udělat.

Nebo nedělat. Nedělat betu.  Nebo alespoň ne veřejnou.

Kotaku: A prostě dělat uzavřené testování.

Patrik Bach: Ale to je také dost těžké. Měli jsme samozřejmě i alfu, která byla ještě horší.

Kotaku: Uniklo z toho něco na veřejnost?

Patrik Bach: Ano, jako vždy. A lidé si na to samozřejmě také stěžovali, avšak nebylo to tolik lidí. Nebylo to tolik nadávek. Nyní je to velká věc, lidé o tom dělají videa a my říkáme, „jasně, díky; my víme, my víme.“

A to co zde dnes na této události hrajete, už nemá takové problémy, až na problémy se stabilitou. Mělo by to být víceméně na 99% uklidňující.

Kotaku: Jo, kromě stability to běží skvěle. Nevidím už tolik herních chyb.

Patrik Bach: Ale samozřejmě, že děláme i tyhle stabilizační testy. A další frustrující věci.

Kotaku: Jasně, vždy tu bude nějaký problém. Takže po vydání hry, budete koukat po těchto věcech a aktualizovat hru?

Patrik Bach: Rozhodně. Patchování této hry a její aktualizace, ať už je to Battlelog nebo samotné jádro hry, je to velký a dlouhodobý závazek. Opravdu chceme zůstat ve hře i po vydání. Z ekonomického hlediska to není nejchytřejší věc co dělat, ale to není důvod proč děláme hry. Chceme dělat hry, na které můžeme být hrdí a vydat hru takového formátu… je opravdu pořádná práce.

Je nám jasné, že neuspěje na 100% v den vydání. Nebudeme moci říct, že to bylo „perfektní“. Raději to vydat, než čekat další rok. Vydat to a ujistit se, že v té hře budeme pokračovat. Vydali jsme už spoustu Battlefield her, o kterých víme, že je lidé stále hrají. Pokud je to dostatečné dobré, nepřestanou to hrát.

Kotaku: Já stále hraji Bad Company 2.

Patrik Bach: Ale nebylo to v den vydaní zrovna skvělé. Lidé tu hru v den vydání nenáviděli. Byla to kompletní katastrofa, podle fóra to byla nejhorší hra vůbec. A potom jsme to patchovali a opravili některé problémy. A nyní si někteří lidé myslí, že v den vydání to bylo perfektní. Že to byla nejlepší hra vůbec! Proč by Battlefield 3 nemohl být perfektní od prvního dne? Co chci říct je, že Battlefield 3 bude mnohem lepší v den vydání, než bylo Bad Company 2.

Kotaku: Co si myslíte o reakcích na betu pro Bad Company 2? Byl beta feedback stejný?

Patrik Bach: Byl stejný, jen menší. „Byla to ta nejhorší hra vůbec.“ Takže jsme si na to zvykli, ale teď je to v jiných měřítkách, protože teď tu betu hraje více jak 6 krát tolik hráčů, co hrálo betu pro Bad Company 2. Říkají stále stejné věci: „Jste hlupáci,“ „Nemáme vás rádi.“

A my na to jenom „Omlouváme se!“

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

24 komentářů

  • cobr4in CoBain_SK napsal:

    Paci sa mi ich sebakritika. 😀

  • JoystiCz JoystiCz napsal:

    Říkají stále stejné věci: „Jste hlupáci,“ „Nemáme vás rádi.“

    A my na to jenom „Omlouváme se!“
    😀 😀 😀 😀

  • Sakeus napsal:

    je problem kdyz lidi nevi co to je beta no 😀 jsem hral a borec OMG propadam texturou rusim objednavku:-)
    to s tou certifikaci je celkem pesek 😉

  • Mustang napsal:

    takto si ludia vazia dlhodobu pracu inych.. aj keby to bola najhorsia hra co vobec ktomu ani nema. jak niekto moze nazvat hlupakmi? nechapem vobec nechapem je to smutne.. tolko usilia vyuzili..

  • Zmrdimor Zmrdimor napsal:

    Urcite respekt k tomu ze si takto nahazel popel na hlavu, nicmene je to docela logicky krok, protoze verim, ze nespokojenych lidi bylo mraky tak bylo poterba nejak zasahnout. Certifikace je opravdu humus, ale vice mene blyo jasne ze se jedna opravdu o stary build…. nicmene ty problemy se stabilitou me docela prekvapily, ze jeste nejsou hotove.

  • conker napsal:

    no mali to urobit ako closed betu.. aspon by to bolo spravodlivejse voci ludom co maju MOH a samozrejme by bolo hlavne menej ludi co by nadavali

  • klody napsal:

    Snad první rozhovor s Bachem po jehož přečtení nemám pocit, že tam byly jenom PR řečičky. Všechny bugy s počtem lidí, které mají na tvorbu BF3 se dají do vydání vychytat (nebo alespoň pomocí patche první den). Jinak pokud tato certifikace trvá tak dlouhou dobu, tak to vypadá že už minimálně týden musí být BF3 GOLD, teda pokud se musí dělat i u finální verze hry (pak ale nechápu na co se testovaly bugy betou, snad to byl asi jenom vytěžovací test).
    Ohledně podpory po vydání, tentokrát jim věřit nebudu po zkušenostech s BC2 (oprava chat lagu a dalších technických problémů víc jak rok po vydání), tak mohou jenom překvapit. Snad tou podporou nemyslí jenom stupidní vydávání DLC (to by asi tak sedělo u Bussiness člověka).
    Myslím, že minimálně hodně rozvířili betou diskuzi ohledně hry (ikdyž těch stupidních nadávek z obou stran už je teď až moc). Ať si vemou příklad třeba z Valve a jejich no-PR přístupu ke komunitě, ať se nesnaží každému cpát do hlavy, že to bude nejlepší hra všech dob a nechají za sebe mluvit samotný produkt.
    Nejenom vydání bety je „dvousečný meč“, ale zatím na mě BF3 působí taky tak.

  • Coturnix napsal:

    Chyb v betě byl mrak. To je fakt. Některé mě štvaly nehorázně, některé méně. Ale další fakt je, že mě bavila. Zapomněl jsem zase na chvíli na problémy z práce, zkusil si něco nového, neokoukaného. Ta hra má podle mě obrovský potenciál. Možná nebude v den vydání vyladěná k dokonalosti, ale na druhou stranu věřím tomu, že strávit u ní 500+ a možná i 1000+ hodin nebude problém, protože prostě bude bavit. A o tom to pro mě je.

  • Afrom3n napsal:

    Já se do bety přihlásil dost pozdě (mám pocit že ve čtvrtek) když jsem si četl tady názory na betu dost jsem se toho děsil co vlastně budu hrát. Dobře rozdíl mezi betou na BC2 a BF3 byl velký byť jen v tom že v bf3 jsme hrály jen infantry mapu. Ale rozhodně mi nepřišla tak strašná byla, to prostě beta nikdo netvrdil přece že to bude extra nářez. Rozhodně nechápu lidi který na bázi toho že beta stojí za velký kuloví hned prohlašovali: Ruším předobjednávku. Já teda doufám podle toho co Bach že bude vážně lepší než první den vydaná BC2 a když ne stejně nám nic nezbývá než čekat na patche snad to nebude trvat rok….

  • d1acoN napsal:

    To zni jakoby byl Bach nastvany 😀 … nedivim se, presne co jsem psal, tupci nevedi co znamena beta a jak stara byla.

  • Aradan napsal:

    Ja som hral betu len chvilku, hodku Metro a necele dve hodky Caspian a musim povedat, ze po hrani Caspianu sa tesim na BF3 viac ako mesiace predtym…. mne sa proste BF3 brutalne paci, nevravim len a grafike ale o celkovom pocite z hry, atmosfera je proste uzasna, mam pocit, ze vyrazne lepsia ako v Bad Company 2, mam viac pocit, ze som tam…. jasne, chyb bolo dost, ale tie som neriesil. Mal som stastie, ze mi to vobec nelagovalo, nesekalo a islo fakt krasne…

    na druhej strane som ale dost sklamany z Battlelogu, najprv som to nevidel az tak tragicky a pred betou som sa nebal spustania hry z browseru, ale po odskusani som z toho skutocne troska smutny… snda si daju povedat a nieco zmenia… tiez mohli podla mna uz dopradu niektore veci, ktore tusili, ze budu ludom vadit oznamit dopradu ako, aspon v zmysle, ze na tom pracuju a tak… napriklad som nepostrehol, ze v bete nepojde cez battlelog pridat do hry celu skupinu, ktoru si predtym vytvorite (mozno to bola ale moja chyba a nepostrehol som to, ked uz, ale mali tuto moznost deaktivovat, resp. znepristupnit). Okrem toho, nemoznost si vytvorit squadu a nahodne skatat niekolko minut zo squady do squady, aby sme konecne hrali ako parta spolu, to bola skutocne haluz, co mi trocha pokazila radost z hry…

    inak, pre mna BF3 velke prekvapenia a tesim sa na neho, viem co znamena beta, takze prkotinky neriesim…

  • CzechBlackhawk napsal:

    To je poprve co ctu sebekritiku, nevidane!

  • Overlord napsal:

    Teď mě v rychlosti napadla jedna věc. Nikdo jim nemá za zlé, že tam jsou chyby (aspoň ne já), ale nastavení, které je chybné, ale není bráno jako chyba? To asi se nezmění a věřím, že to bude vplné verzi stejné.
    Hitboxy – padá mi strašně moc hlava (dávám hlavy a to jsem je nikdy moc nedával) Sniperování dal jsem cca 90killu SV98 přes 75 byly headshoty. TOhle zůstane stejné a podle mě by nemělo je to pozůstatek „čachrování s enginem“ z BC2 Vietnam a MoH – Když se podívate na MoH a BF3 vidím tam co se týče nastavení zbraní dost podobností.
    Stíhačka vs vrtulník, z kulometu 2vteřiny a helina jde k zemi (ne tím, že by měla 0%, ale „zpětným rázem nebo jakousi magickou silou“ najednou čumíte za pilota k zemi(prostě vás to otočí) a nemůžete s tím udělat absolutně nic. (To stejné jako AA kanon v bad company 2). To jsou podle mě špatné chyby, které v plné hře stejně budou.

  • Semtex napsal:

    Poprvé jsem testoval, i když vlastním skoro všechny BF, nikdy jsem se k testování nedostal.
    I když mám slabší stroj, tak mi to jelo celkem obstojně. Ano sem tam to spadlo, občas jsem krtkoval, viděl černě, atd. Nikdy mě nenahlodal červík pochybností, že to bude tragédie tak velká, abych rušil objednávku. Zahral jsem si skvěle, spokojennost.
    Tvůrcům věřím natolik, že jsem ochotný už teď udělat předobjednavku na BF 2143!!!

    Uvidíme se na bojišti.

Napsat komentář