Šestý díl „Inside DICE“ – Navrhování nového 5 vlajkového Wake Islandu pro X360 a PS3

Máme zde šestý díl ze série článků „Inside DICE“, který je zaměřen na nově přidanou 5 vlajkovou variantu mapy Wake Island, která se objevila na konzolích po posledních patchi. Příběh vzniku této varianty popisuje herní designér Gustav Halling, který nyní pracuje jako vedoucí designér na DLC Armored Kill. O překlad následujícího dílu jsem se postaral já a Jupiman.

Již od vydání balíčku Battlefield 3: Back to Karkand bylo velmi populárním tématem zda mít či nemít 5 vlajek na mapě Wake Island na konzolích. Máme tu tedy herního designera Gustava Hallinga s jeho příběhem o tom, jak se vlastně nakonec 5 vlajek na této mapě objevilo.

Ahoj všichni. Moje jméno je Gustav Halling a je mi 26 let. Můžete mě také znát z Battlelogu pod přezdívkami „cmd“ nebo „cmd85“.

Pracuji v DICE od roku 2006 jako herní designér a byl jsem zapojen v tvorbě Battlefield: Bad Company, Battlefield 1943, Medal of Honor a Battlefield: Bad Company 2. Mým posledním projektem je Battlefield 3 a většina mého času padla na rozšíření jako Back to Karkand a Close Quarters. Nyní jsem se stal vedoucím designérem pro balíček Battlefield 3: Armored Kill, který bude vydán letos na podzim (a jsem z něj velmi nadšený!).

V tomto díle „Inside DICE“ si vysvětlíme důvod stojící za přidáním 5 vlajek do mapy Wake Island na konzolích. Doufám, že se Vám nový vzhled této mapy líbí, a bude vás tak zajímat i tento článek.

Proč jsme neměli na této mapě 5 vlajek od začátku?

Tak proč jsme vlastně neměli 5 vlajek na mapě Wake Island v módu Conquest na konzolích od začátku? Není na to jednoduchá odpověď, ale jednalo se o mix designérských rozhodnutí a technické náročnosti. Když jsme se rozhodli vytvořit remake klasické mapy Wake Island, chtěli jsme, aby měla stejnou rozlohu jako v Battlefieldu 2 a ne o 30% menší jako v Battlefieldu 1943. Důvodem proč Battlefield 1943 dostal 5 vlajek od začátku bylo, že hra dorazila samostatně, kde všechna vzdušná i pozemní vozidla mohla být upravena speciálně pro dané vzdálenosti.

Tentokrát jsme však chtěli zachovat epické rozměry Wake Islandu na všech platformách. Po spoustě herních testů s 24 hráči jsme zjistili, že hratelnost by trpěla velkým rozprostřením hráčů, které se při 5 vlajkách objevilo. Jednoduše se to změnilo v zabírání vlajek bez toho, aniž bychom vlastně viděli nějakého nepřítele – a to nebyla moc velká zábava.

Tehdy jsem navrhl novou variantu, kde Američané začínali na dvou výběžcích ostrova, namísto na letadlové lodi – a v ten stejný moment jsme snížili počet vlajek na 3. Hratelnost založená na tomto rozložení se ukázala jako mnohem lepší – více akce a více tankových bitev.

Úžasným vedlejším produktem našeho posledního patche bylo, že jsme našli cestu jak dostat do paměti konzole více obsahu – převážně vozidla – která tak umožnila použít původní rozložení 5 vlajek. No tak jsme to udělali.

Navrhování nového 5 vlajkového Wake Islandu

Po vydání Back to Karkand jsme získali spoustu reakcí od komunity, která jednoduše chtěla Wake Island ve variantě 5 vlajek. Reakce byly víceméně shodné v tom, že Wake Island bez 5 vlajek není tím pravým Wake Islandem. Stejně tak to fungovalo v Battlefieldu 1943 na konzolích. Nebylo to pro mě příliš velkým překvapením, ale zároveň mi bylo jasné, že spoustu hráčů nevidí celý obrázek toho co za tím stálo a proč to tak je (že menší počet vlajek poskytuje větší intenzitu na bojišti). A tak jsem vytvořil velký článek na Redditu ohledně mého rozhodnutí proč má Wake Island jen 3 vlajky a dostalo se mi skvělých odpovědí.

Už dříve jsem se samozřejmě díval na možnosti jak dostat 5 vlajek na tuto mapu, tak aby to fungovalo i na konzolích. A to jak z pohledu hratelnosti, tak i technických možností. Věděl jsem, že připravujeme velký patch na konec března/začátek dubna. Tohle nám poskytlo čas na přidání nového rozložení vlajek, ozkoušení ho, a ujištění se, že je dostatečně kvalitní, aby se vše stihlo přidat do patche před zahájením certifikačních procesů.

Takže jsem založil projekt a začal jsem zjišťovat, zda-li to bude z technického hlediska vlastně vůbec možné. Dalším krokem bylo otestování nového rozložení ve 24 hráčích a přizpůsobení zážitku tak, aby se zajistilo, že každá základna má něco, díky čemu ji stojí za to získat.

Po herních testech se nakonec ukázalo, a to i z diskuzí v DICE, že čistě nejlepším rozložením vlajek je to, které je i na PC. Takže jsem s ním vycházel jako se základem. Udělal jsem ale pár úprav v designu a to jak na PC, tak i na konzolích. Největší změnou je asi přemístění mobilního protileteckého vozidla na vlajku Pláž (Beach), namísto toho aby bylo na vlajce Letiště (Airfield) – díky tomu se stala vlajka Pláž strategickou základnou, kterou je dobré vlastnit.

Dvě různá rozložení – dva zážitky

Osobně mám rád za obě varianty Wake Islandu na konzolích, a když máte možnost si vybrat z obou variant, můžete se tak ujistit, že získáte zážitek takový jaký zrovna chcete:

3 vlajková varianta Wake Islandu nabízí akčnější zážitek a pokud chcete mít rychlou cestu k akci, je tahle varianta přesně pro Vás. Je zde méně cestování a více bojů, spolu s dobrým mixem pěchoty a vozidel.

5 vlajková varianta Wake Islandu je více o strategii a rychlých vozidlech! Dává vám více možností jak řešit problémy na bojišti – zaútočit rovnou na letiště nebo pomalu s týmem postupovat skrze okolní základny, vlajku po vlajce.

Gustav Halling
Designér

Zdroj: Battlefield Blog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

7 komentářů

Napsat komentář