Star Wars Blog: Tvorba grafiky

Musíme uznat, že grafika nového Star Wars Battlefrontu vypadá nádherně! V blogu níže se dočtete, nové informace o zpracování grafiky a také, že vojáka budou ovlivňovat okolní jevy. To znamená, že pokud voják šlápne do bláta bude špinavý nebo když bude běhat kolem lávy, bude zašpiněný od sazi. Zní to úžasně. Více informací však už níže. 🙂

Jedinou možností bylo tvořit přesně podle originálu…

Když se Ken Brown, technický ředitel grafiky pro hru Star Wars™ Battlefront™, dozvěděl tu novinku, jeho pocity byly poněkud smíšené. Studiu DICE se dostalo cti vytvořit hru Star Wars Battlefront. Jak je ale proboha možné věrně vystihnout tak komplexní a stylizovaný vesmír? V momentě, kdy lidé ze studia DICE oznámili, že jejich hlavním cílem je zreprodukovat tento svět maximálně věrohodně s ohledem na původní materiály, pochybnosti se rozplynuly.

„Jedinou možností bylo tvořit přesně podle originálu. Být uctivý ke Star Wars™ a zároveň to dělat správně. Něčeho takové jsem chtěl být součástí,“ říká Brown.

Pro Browna a jeho tým tedy bylo cílem vytvořit hru Star Wars Battlefront tak, aby vypadala co nejlépe. Aby byla skutečným zpodobněním světa Hvězdných válek. V jeho konkrétním případě s ohledem na odborné znalosti šlo z části o renderování herních rekvizit – od zbroje stormtroopera po kořeny stromů na Endoru. Cesta k tomu byla dlážděná vášní pro tento svět… a malou pomocí od technologie zvané Physical Based Rendering neboli PBR.

„Z technického hlediska PBR odkazuje na způsob renderování, který bere v úvahu některé fyzikální vlastnosti a zákony,“ vysvětluje Ken. „Mám na mysli například zachování energie určitého materiálu, jak se vypořádáváme s odrazy nebo jak renderujeme osvětlení.“ Výsledkem je neuvěřitelně realistický vzhled.

A díky skutečnosti, že materiály mají správné fyzikální vlastnosti od samotného začátku a že výtvarníci ze studia DICE se mohou na tyto aspekty spolehnout, probíhá ladění objektů a úrovní mnohem rychleji.

Star Wars Battlefront _4-17_E

Při vytváření věrohodného prostředí do hry Star Wars Battlefront se však nepoužívá jen PBR.
Nedílnou součástí jsou i různé techniky plošných světel, vzdálených odrazů, podpovrchového rozptylování světla a další.

„Vezměme si třeba zbroj stormtroopera. Nastavíte-li vše správně na základě alespoň přibližných fyzikálních hodnot, pak dostanete stormtroopera, který bude fungovat v jakémkoli prostředí, do něhož jej umístíte. V takovém případě si nemusíte dělat starosti s laděním každého jednotlivého prostředí a textury v závislosti na kontextu,“ vysvětluje.

Jak však Brown zdůrazňuje, potřebujete lidi, kteří budou umět s PBR pracovat. „PBR je nástroj, který sám o sobě nic neznamená, pokud nebudeme vyznávat filozofii stanovenou pro tento projekt spočívající v autentickém ztvárnění světa Hvězdných válek.“

Co to tedy znamená pro hráče? Rozhodně umocněný zážitek. Díky této metodice je o hráče, kteří rádi prozkoumávají a už se nemůžou dočkat, až se projdou po kultovních lokacích, postaráno tím nejlepším možným způsobem. Jak Brown dodává: „Chceme, abyste se cítili jako ve skutečném světě Hvězdných válek, nejenom jako v něčích představách o něm.“

K dosažení tohoto cíle – přidání další vrstvy propojitelnosti s planetami – bylo potřeba odvést také spoustu práce na systému působení okolních vlivů na materiály. Řekněme, že bojujete mezi lávovými poli planety Sullust. V průběhu hraní bude na zbroj působit všudy přítomný popel a saze. Když jste na Hothu, dochází k pozvolnému stupňování mrazu. Toto působení rovněž vyplývá z různých souvislostí. Pokud jste šlápli na Endoru do bláta a pak do vody, bahno se smyje.

image_0.img

„Jediným způsobem, jak přistupovat k projektu, jako je Star Wars Battlefront je zůstat věrný původním materiálem Hvězdných Válek.

Srdcem veškeré grafiky je engine Frostbite, který díky novým přídavkům nabízí daleko větší možnosti. Na hráče tak čeká hotová pastva pro jejich oči. Například běhání bude plynulejší a jednolitější. Při létání po Tatooine vás pro změnu ohromí obrovský výhled po okolí. Na Hothu pokročilé techniky nasvícení zajistí, že sluneční svit procházející sněhem bude vypadat přesně tak, jak má.

Příznivci Star Wars a věrného grafického zpracování se mají zkrátka na co těšit. Ken Brown, který momentálně pracuje na posledních úpravách, je nadšený z pomyšlení, že každý si bude moct ve světě Star Wars prožít vlastní jedinečný příběh.

„Očekávání lidí ohledně Star Wars Battlefront je vysoké, což je svým způsobem vzrušující. Fanoušci čekají hodně, a my chceme opravdu dokázat, že umíme plnit sliby.“

Převzato zo stránky starwars.ea.com

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , ,

3 komentáře

Napsat komentář