Star Wars Blog: Využití technologie fotogrammetrie k zachycení každičkého detailu

Před malou chvílí vyšel nový blog ze světa Star Wars Battlefront. Takže pohodlně se usaďte a ať Vás síla provází. 😀

featuredImage.img

Všichni jsme tam byli. Vracíme se domů z předaleké cesty s novými vzpomínkami… a často i s plnou paměťovou kartou obrázků. Studio DICE však zašlo mnohem dál. Po návštěvě Cultural Arts Museum (Muzeum kulturního umění) firmy Lucasfilm a filmových lokací původní trilogie Star Wars™ se naši výtvarníci vrátili s několika terabyty inspirace.

V našem případě bylo potřeba zaměřit se na něco jiného než tradiční „selfíčka“ a detailní záběry jídla. Cílem bylo vydat se na místa, kde to všechno začalo, a nasnímat základy pro 3D modely ve vysokém rozlišení, které pak dáme do hry. A to se týkalo všeho od helem stormtrooperů po obrovské sekvoje. Klíčem v tomto procesu byla technologie nazývaná fotogrammetrie.

„Fotogrammetrie je v podstatě technika zpracování statických snímků do 3D sítě ve vysokém rozlišení,“ vysvětluje Andrew Hamilton, vedoucí výtvarník prostředí. „Existuje celá řada postupů, ale všechny spočívají v pořízení fotografií předmětu v reálném světě a jejich zpracování ve speciálním softwaru.“

Software vytvoří referenční body na základě snímků ze všech dostupných úhlů a „spojí tečky“, díky čemuž vznikne vysoce detailní základ něčeho, co lze poté přetvořit do sítě v nižším rozlišení, která je připravena pro hru.

Dala by se tedy technika fotogrammetrie zjednodušeně charakterizovat jako zpracování hromady fotek z každého možného úhlu, z nichž se následně vytvoří příslušný model? Ne tak docela. Jak Hamilton říká, technologie není žádným „svatým grálem“, po tomto prvním kroku čeká na výtvarníky stále spousta práce.

Po dokončení všech kroků je úroveň detailů 3D modelů ohromující. Ještě důležitější však je, že díky tomuto procesu dokážeme bezkonkurenčním způsobem zůstat věrni původnímu vzhledu světa Star Wars a jeho atmosféře. S touto technologií jsme schopni vytvořit prakticky přesné digitální kopie původních modelů, které se objevily ve filmech.

image.img

Helma Dartha Vadera použitá ve filmu Star Wars™: Epizoda VI – Návrat Jediho, kterou si s údivem prohlíží výtvarník postav Björn Arvidsson.

Během práce s technologií fotogrammetrie výtvarník postav Björn Arvidsson zjistil, že jej naplno pohltil svět Hvězdných válek a zejména různé postavy, lodě a další věci. Arvidsson vzpomíná na své pocity při návštěvách Cultural Arts Museum společnosti Lucasfilm, kde pracoval mezi různými rekvizitami, jako byla například původní Hvězda smrti.

„Když jsem tam byl poprvé, plně jsme se koncentrovali na práci a natáčení, že jsem si v podstatě ani neuvědomil, kde to jsem. Při druhé návštěvě mě to trklo: kde jsem, co dělám… pohled na všechny ty úžasné věci a myšlenka, jak málo lidí má možnost se sem dostat. Vyvolalo to ve mně opožděný úžas.“

Světelné meče, stíhačky X-wing, droidi a zbroj Boby Fetta byli personálem v rukavicích opatrně umístěny na otočné plošiny před kamery týmu ze studia DICE. Díky regulovanému prostředí a nastavitelné úrovni osvícení šlo natáčení hladce. Některé kultovní (a lesklé) postavy však byly pro naše objektivy oříškem.

„Vader byl trochu problém,“ vzpomíná Arvidsson. „Software fotogrammetrie vyhledává obvyklé body, které odpovídají zachyceným obrázkům, ale pokud jsou jen černé a lesklé, nic z toho nedostanete. Jednou z možností je použít sprej k odstranění lesku, ale tohle nám s Darthem jaksi nechtěli povolit.“

image_0.img

Fotografie a hodiny obrazových a zvukových nahrávek stojí za maximálně realistickým zachycením atmosféry míst, kde se natáčely původní filmy.

V momentě, kdy Arvidsson bojoval s leskem helmy sithského lorda, Andrew Hamilton čelil obdobným (přesto odlišným) výzvám po celém světě. Úkol zachytit kultovní lokace světa Star Wars přivedl Hamiltona a jeho tým na místa jako Island, který se nakonec stal předobrazem pro vytvoření planety Sullust, nebo na druhý konec světa do kalifornských národních sekvojových lesů, kde rostou některé z největších stromů naší planety.

„Mou nejpříjemnější vzpomínkou je návštěva místa, které sloužilo pro filmování prostředí na Endoru. Jeli jsme oblastí, kde rostly malé stromy, a pak jsme jednou zatočili a před námi stála přes 90 metrů vysoká sekvoje… to bylo kouzelné.“

Při snímání stromů, skal a celých útesů pro proces fotogrammetrie byl Hamilton a jeho tým ušetřen problémů umělých objektů a lesklých helem. Nicméně příroda sama je někdy pořádnou výzvou. Natáčení v dešti bylo nemožné a ani po vyjasnění to nebylo lepší, protože mokré objekty se příliš leskly.

Další výzvou, ale i zdrojem inspirace byly vedro a zima. „Při našich návštěvách různých koutů světa (Finse, Norsko, Údolí smrti, Kalifornie) jsme byli vystaveni oběma teplotním extrémům. Při vytváření Hothu a Tatooine jsme chtěli hráčům co nejvěrněji přiblížit tu známou atmosféru, jejíž nedílnou součástí jsou i výše zmíněné extrémní podmínky,“ říká Hamilton.

image_1.img

Přidejte AT-ST číhající v prostředí bohatém na vegetaci a najednou jsme na Endoru.

Díky těmto ultra realistickým materiálům bude hra Star Wars Battlefront maximálně věrná své předloze. Hlavním cílem lidí ze studia DICE však nejsou technologie, nástroje a počet polygonů. Pokud chceme při vývoji něčeho dosáhnout, pak je to zachycení a přenesení celkové atmosféry světa Star Wars do finální hry.

„Naší ambicí je, abychom hráčům dokázali zprostředkovat stejné pocity, jaké jsme zažívali při našich cestách. A až se budou prohánět po kultovních místech, aby cítili, že se nachází ve filmech. Zároveň jim chceme přinést nové zážitky a nové planety,“ uzavírá Hamilton.

Arvidsson souhlasí. „Všichni ve studiu DICE máme za cíl vytvořit takový Star Wars Battlefront, který neudělá světu Star Wars žádnou ostudu. Spíš naopak. Všechny ty emoce, které máme s tímto světem spojené, chceme 20. listopadu přinést v maximální míře i hráčům.“

Převzato zo stránky starwars.ea.com

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , ,

Zatím zde nejsou žádné komentáře

Proč nenapsat první komentář?

Napsat komentář