Technologie Mantle pro Battlefield 4 přijde až po Novém roce

Zajímá-li Vás co se děje s technologií Mantle pro Battlefield 4, tak Vás musíme informovat, že její vydání bylo přesunuto z prosince 2013 až na leden (január) 2014. Prozradil to serveru SemiAccurate mluvčí AMD:

Po mnohých úvahách jsme se rozhodli pro odložení vydání Mantlu pro Battlefield 4. AMD pokračuje v podpoře DICE s uvedením Mantlu pro veřejnost a my jsme nesmírně nadšeni ohledně jeho vydání pro Battlefield 4! Nyní je tedy našim cílem vydání v lednu a další informace zveřejníme po Novém roce.

Dále pak podle neoficiálních informací za tímto odkladem stojí problémy, se kterými se Battlefield 4 právě potýká. Vyžadují totiž mnohem více času než se předpokládalo a jejich vyřešení je hlavní prioritou. To se samozřejmě jeví jako velmi logický krok.

Zdroj: SemiAccurate

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , ,

19 komentářů

  • Nuada napsal:

    Pořád slýcháme jak konzolové hry jsou drahé přeprogramovat na PC. A tady to předělají pro jednu edici karty…

    • JAMes64 napsal:

      Ty seš kokotík…. Koukám lidi, že se vyjadřujete k něčemu aniž by jste si zjistili o co jde.
      Tak trocha osvěty. Mantle je nové API pro grafické karty. Je kompletně navržené pro využívání vysoce paralelního výkonu dnešních GPU za účelem vyšší efektivity využití výkonu a omezení prostojů.
      AMD na něm maká s hromadou herních vývojářů včetně DICE (konkrétně Johan Andersson šéf technolog z DICE byl jeden z lidí co pomáhal Mantle navrhnout) řadu let a toto nové API kromě jiného má přinést podobné výhody vyvíjení her, jaké mají konzole, konkrétně přímější přístup k hardware bez tolika překladů instrukcí jednoho API do druhého či předchroupávání CPUčkem a čekání na něj, jako tomu je dnes. Zde je jedno video (v angličtině) s více detaily: http://www.youtube.com/watch?v=KApdf4P2Iak se samotným Johanem vysvětlujícím o co jde a tady další včetně reálné ukázky na demu a vysvětlení co to přinese za výhody (video taktéž v angličtině): http://www.youtube.com/watch?v=QIWyf8Hyjbg
      Pro ty co se víc vyznají, tak jen mohu shrnout, že Mantle je něco, jako předzvěst unifikování a zefektivnění využití GPU do budoucna, jako reálného matematického koprocesoru.
      S Mantle jde o evoluci až revoluci v GPU světě. Toť asi prozatím vše. Případně víc rozvedu pro zájemce.

      • Nuada napsal:

        Sám seš kokot jde reagovat i nevulgárně. Zas tak vlhkej bych z toho nebyl dokud se neukáže postoj Microsoftu a SONY.

        • Alyxxik napsal:

          Microsoft asi nadšený nebude vzhledem k tomu, že v podstatě přijdou o kšefty s DirectX. Nebo naopak, budou rádi, že se s tím nemusí camrat. Ale dokud to nevyjde můžeme jen spekulovat.

        • Nuada napsal:

          Kdyby nechali Directx, tak už by nebyl Windows přední herní systém. To bez boje Microsoft nedopustí.

        • Alyxxik napsal:

          I přes to budou asi muset trochu bojovat, jestli Steam bude pokračovat v zpřístupňování her pro SteamOS/linux (zvolte si to každý po svém).

        • JAMes64 napsal:

          ROFL ..říká ti něco interoperabilita? A máš ponětí o tom na čem stojí poslední generace konzolí tedy PS4 i XboxOne? Říká ti něco AMD APU? Pak je Mantle o dost logičtější krok než se zdá.
          Apropo byl to sám M$ kdo ještě před pár měsíci proklamoval, jak PC gaming ho nezajímá a defakto, že ho hodlá pohřbít, aby cca před 2 měsíci s velkou slávou otočil, jak teď celé hraní na Windows předělá k lepšímu (potom co mu doteklo co za sračku poslal ven a viděl iniciativu Valve v oblasti PC hraní a platformy, jako takové právě po oné „slavné“ nedohodě na poli Windows 8, která Valve vedla do podpory Linuxu a jedné z nejvíc jasných cest ven z této M$ bizarnosti). Doplním, že Mantle kromě mnoha věcí je také další z odpovědí na neustálé vydírání M$ tím jejich: „Tyto DirectX vám pod těmito Windows nepojedou a bla bla, kupte si poslední Windows verzi tam je vše.“ Mantle to v mnoha ohledech napřímo svým designem obchází a za to mu velké díky, že potenciálně zbaví závislosti na hrátkách M$ s omezováním funkcionalit pro vyvolené. Nejlepší paradox na závěr je, jak bývalý zaměstnanec M$ Gabe Newel, zakladatel a šéf VALVE, defakto skrze STEAM M$ ukázal jak se správně dělá to jejich slavné DRM (Digital Rights Management)…. :-DDD

        • turcix915 napsal:

          si hodne naivny alebo hodne sprosty ak myslis ze Microsoft dovoli nove API … heh to neprejde take pokusi tu uz boli a nevyslo to … AMD nema asi ako rozjebavat peniaze 😀 😀

          a ak to prejde tak max na inej platforme ako windows … poznam vela hracov ktory mali problem si zvyknut na win 8 … takze uz vidim ze vsetci prejdu na linux … od valve a od AMD je to naivny krok … ludia im neprejdu na neco nove lebo si neradi zvykaju na nove veci takze asi tak … dalsi zufali pokus od tichto naivnych firiem

        • Nuada napsal:

          Mám ponětí o tom na čem běží Xbox one a PS4 a Mantel to rozhodně není, zbytek toho co jsi napsal předpokládám že nemá ani cenu číst.

        • zumpar47 napsal:

          Reakcia na JAMes64:
          Tvoja revolucia ma len jednu slabinku,… sice je Mantle obalene pomyselnou gloriolou „otvorenosti“ ale je to len marketing. Pokial to ma fungovat ako to AMD proklamuje(low level API) je to zavysle len na jednej GPU architekture a to tej od AMD= GCN. Ostatne architektury ako napriklad nVIDIA Kepler by si to museli upravit samy zvlášť aby to fungovalo a uprimne uz vidim ako nVIDIA implementuje technologiu od AMD. 😀 Takze ziadna spasa a nic nove to sme tu uz mali za cias 3dfx a ich low level API Glide. Ono tie high lewel API ako DX a OpenGL maju aj svoje opodstatnenie ze su high level, vdaka tomu su univerzalne a nezavysle od GPU architektur.

        • JAMes64 napsal:

          To sice máš pravdu (s paralelou 3dfx Glide, a že jen AMD GCN only) na druhou stranu AMD teď dodává jak M$ tak Sony APU do konzolí poslední generace, zároveň se už teď několik let snaží spojit GPU s CPU a to ne jen tím, že jsou na společném křemíku CPU a GPU v jejich APU, ale tím že odkoupili několik společností a rozjeli několik projektů s univerzitami, aby reálně udělali to co defakto Mantle předkládá a to, že GPU bude/je matematickým koprocesorem pro CPU a budou využívat jednu paměť nezávisle na sobě. High level API mají svá opodstatnění, tak jak jsou, ale Mantle by nevznikal za tak vydatné podpory například DICE právě proto, kdyby nevěděli, kde jsou úzká místa současného výkonu a vývoje. Tím jsou například, když si poslechneš tu 45 min přednášku na tom mém druhém odkazu, prostoje, kdy současný desgin API, jak jsou neumožňuje lepší využití paralelního výkonu GPU, protože ta API neprošla revolucí a jsou původně navržená v 90-tých letech, jako neparalelní (respektive ne s ohledem na dnešní masivní paralelizaci) a navrch v mnoha ohledech GPU čeká na CPU a je tam šíleně nevyužitých prostojů. To má Mantle postavený nad GCN návrhem GPU od AMD řešit a umožnit podobnou škálovatelnost výkonu respektive jeho využití, jako na konzolích což obecně pomůže samotným vývojářů her. To demo v té prezentaci třeba předvádí, jak díky té utilizaci co už teď dosáhli si mohou dovolit vývojáři her spouštět tolik dávkových úloh naráz, že se o tom dříve za stejného framerate nezdálo. Rozumím tomu, že pro AMD to teď nebude jednoduché to prosadit a může je potkat podobný osud, jako to mělo 3dfx s Glidem, na druhou stranu oni se pokouší o evoluci zastaralého API přinesením nové věci, která v obecné rovině výpočtů přináší velkou unifikaci s dobrým výhledem do budoucna a když teď reálné demonstrace předvedou o kolik to přináší více výkonu, tak není co řešit. Takže bych k tomu nebyl skeptický. Drivery co budou podporovat Mantle ohlásili, jak pro Win, tak pro Linux a AMD nadále pokračuje s otevíráním specifikací jejich GPU. Nvidii nemusí vonět, že jim AMD předkládá něco co by nedejbože museli implementovat, ale i Intel přijal AMD64 s přeznačením na jejich EM64T, takže proč ne? Rozhodující je, jak to přijme veřejnost a co dobrého pro nás koncové zákazníky z toho bude. A když jen tak naznačím ze zatím prosáklých informací, že by hrubým odhadem mělo být o 20% více výkonu na té samé hře a kartě od AMD (co má GCN architektůru) s jedoucím Mantle ovladačem než bez něho, tak neber to! Pro mne je to příjemný výhled.

  • XpellCZ napsal:

    Ať už to vyjde…právě mám nový PC s i7 4770k a ADM R9 290.Teď jsem rád,že jsem si nekoupil Nvidia GTX 770 a budu moci využít Mantle.

  • Ferdie napsal:

    Ja budem rád za každé zvýšenie výkonu. Mám minimálne o tretinu menej FPS ako v BF3 (na rovnakých nastaveniach) a ešte s každým patchom klesajú.

  • kuracino kuracino napsal:

    Zásadná zmena bude asi taká, že už nebude hádzať „DirectX error“, ale bude to „Mantle error“. 😀

    Nie, robím si srandu. Od Ježiška mám doma nové výhrevné teleso od AMD – R9 290, tak som sám zvedavý ako sa BF-ko bude na tom hýbať.

Napsat komentář