27
Bře

Vývojář DICE na téma škrtů ve vývoji BF3 a upgradu vozidel pomocí DLC

battlefield-1-nejlevneji-banner

Alan Kertz, vývojář Battlefieldu 3 se v příspěvku na redditu rozhovořil o významných škrtech ve vývoji kvůli včasnému vydání finální hry.

Tato diskuze se točila hlavně okolo raketových podvěsů pro průzkumné helikoptéry. Jak jistě víte, průzkumné helikoptéry v Battlefieldu 3 podvěsy nemají a proto se fanoušci hry ptali, z jakého důvodu nebyly do hry přidány.

Kertz k tomu řekl následující:“Podvěsy z jiné letecké techniky vypadají hloupě a na vytvoření menší verze už nebyl čas, proto jsme od tohoto nápadu upustili.”

V diskuzi samozřejmě začali létat obvinění z toho, že DICE vypustili Battlefield 3 moc brzy a vysekali ze hry některé nekompletní části jen proto, aby mohl „soupeřit“s posledním dílem série Call of Duty. Porovnávali také hru s Diablem 3 od Blizzardu, kde si naopak vývoj vyžádal dlouhý čas.

V reakci na jednoho z fanoušku Kertz odpověděl: „3 ocenění BAFTA. 10 milionů prodaných kopíí a 89% pro PC verzi na Metacritic. Jsem pyšný na to co jsme dokázali. Je mi líto, že si myslíte, že vydání bylo uspěchané, ale vše ostatní by se dalo shrnout slovem úspěch. Realitou vývoje her jsou nevyhnutelné oběti. Škrty vylepšují celkový zážitek ze hry pro všechny hráče“. Kertz pak ještě dodal: „Škrty a naopak zaměření na důležité body hru zlepšují. Příliš mnoho vývojářů si dovolí vydat hru „až bude hotová“ a jak asi víte, pouze dvě studia si to mohou dovolit a mít úspěch – Blizzard a Valve.“

Vraťme se ale k raketám u průzkumných helikopter. Kertz odpovídal na dotazy, zda budou raketové podvěsy, ale i další upgrady vozidel zahrnuty v dalších budoucích DLC. Na to Kertz odpověděl: „Určitě je to v jednání.“

A nakonec důležitá otázka. Myslíte si, že byl vývoj Battlefieldu 3 uspěchán? Mohlo si studio DICE dovolit vydat svojí hru tak, aby nesoupeřilo s konkurencí (tzn. například na jaře)?

zdroj: MP1st

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

37 komentářů

  • honza_nouplisak honza_nouplisak napsal:

    Kdyby to chtěli udělat dokonalé tak to nevydají nikdy. A i potom by se spoustě lidí nezavděčili. Zas tak zlé to nebude,jinak bych neměl nahraných 330 hodin. 😀
    I když pravda,víc map typu Firestorm a Caspian by k názvu Battlefiel určitě bodlo.

  • Snipik Snipik napsal:

    Taková hra jako BF3 je kolos + mapy jsou veliké. Jasně, že to měli složitější s vývojem a testováním než u MW3, což je v podstatě jen datadisk, mapy jsou maličké a není tam v podstatě žádná interakce s prostředím (nejde na nic vylézt pokud tam není žebřík, nic zničit). Tam se vychytají chyby za chvilku.
    Vydání BF3 na jaře by byla obrovská obchodní chyba, kterou by EA nedopustila.

    • Task4 napsal:

      je zbytecny resit coby kdyby dulezity je to, jestli si dice udrzi sve hrace a budou resit opravdovy problemy a ne jestli v autech jsou klaksony ( vim cetl jsem to kolik lidi si na to stezovalo ) nebo jestli little bird nema podvesy ( Podle me by byli moc OP na scout heline ).Jasne, je jednodussi pridat do hry zvuk klaksonu nez prekopat kodovani hry, aby hitboxy nebehali za hracem a neumirali by jsme 2 sec po tom, co jsme zabehli za roh. Pouze to chce iniciativu ze strany komunity, aby to zacali v dice resit.

  • zumpar47 napsal:

    Samozrejme že vývoj hry bol unáhlený…ved dnes je skoro každa hra takto vydaná. Stači si spomenuť napriklad na Bad Company 2 na PC. Ved ta hra nemala na začiatku nič ani server filter, zbrane a perky ktore si clovek vybral si hra pametala lan pokial clovek ostal na jednom servri atd…
    Drtiva večšina dnešných hier je skutočne nedorobená koli absolutnej kontrole vydavatela nad vyvojarskými studiami. Si pamätam v minulosti ak vysla nejaka hra bola dorobena opravovali sa len chyby. Dnes skoro neexistuje hra ktora by nebola patchmi dorabana a neboli v nej robene zásadne zmeny.

  • StenlycupCZ napsal:

    Je nutne pochopit, že žádná hra se nedělá aby se líbila, ale předně aby VYDELALA! Aby vydělala je potřeba skloubit několik faktorů mezi které patří propagace, marketing, načasování, hratelnost, líbivost, postpodpora, socialpropojeni, atd atd. Na váš plac jestli pozdeji a na jare Vam v dice potazmo ea pekne serou.. potrebuji to presne v terminu pred hlavnim konkurentem a hlavne pred vanocemi. Cim vic vydela ze startu, tim vic budou ochotni investovat dalsi penize do updatu a balicku aby to jeste podojili co to da, protože investor uvidí velkou pravděpodobnost navratu investic… Proc myslite, ze MW vypada porad stejne ..nezmenena podoba, bez vetsich investic, porad to stejne? Protoze se to prodava a vydelava! Ze nekdo prska, ze stejne, ze nekomu jiz nelibi, ze pro nekoho jiz nuda .. na to kaslou. Dokud platis, tak za chvilku ocekavej MW4 ala 1,2,3.

  • Pinkrt Pinkrt napsal:

    Je to pořád to samé – hra byla jenom polotovar a stále ještě je to polotovar. Znám mnoho lidí kterým hra padá při výměně map – některým se často nejde vůbec přihlásit – mně třeba pořádně nefunguje coop – nemůžu ho dohrát protože se s nikým nespojím atd…. Pokud by to bylo auto, nikdo by se v něm neodvážil vyrazit na ulici, ale protože je to hra, tak jí hrajeme i tak.
    Chcí říct že i když je dost věcí, které mně ve hře chybí a štvou – stejně jí hraju 🙂

  • eXpe_ napsal:

    Battlefieldu chybí ještě tak rok vývoje, o tom snad nikdo nepochybuje.

  • PromCorp napsal:

    Takže v podstate som sa dozvedel,že ak chcem plnú hru,tak si mám kupovať DLC.

  • genza napsal:

    Nejen ze ta hra dodnes neni podle meho nazoru dodelana, ted jeste zjistim ze brzo zacnou rejzovat penize i jinde, aneb PS Store nyni nabizi vsechny unlocky pro class/vehicle ke koupi, co bude dal? Rank 145 ke koupi? Ty mi zase hnuli zluci….

  • mijunior mijunior napsal:

    Ponecham stranou MP protoze co sto hracu to sto rozdilnych nazoru. Kdyz byla rec o ocenenich tak Kertz zapomel na ta ktera uz nebyla tak lichotiva! Je fakt ze zaverecna „klikacka“ v kampani byla fakt otresna. Jak po strance obsahove tak remeslne. Ovsem nejsem si jisty zda by vice casu tuto „hrubku“ napravilo. Kazdopadne to na me cele pusobilo jako by to ten animator spachal pres noc a rano sla hra rovnou do lisovny, aniz by to nekdo ve vedeni DICE vubec videl. Myslim si ze v mnoha ohledech je problem i v pristupu DICE. Viz. novy patch, napr. klaksony evidentne dostali prednost pred opravou hitboxu. Otazkou je, zda ho lze opravit?!

  • ePSn ePSn napsal:

    jo já vůl jsem hned po koupi šel XPit little birda protože prostě miluju tu scénu z black hawk down jak tam v noci nalítnou ty 2lil birdy a pokropí somálce na střeše. čekal jsem že dostanu aspoň nějaký jejich vymyšlený (třeba 1.5″) protipěchotní rakety (protože klasická výzbroj čili hydry by byly trochu OP) a ono hovno 😀

    ale jinak. hra co neni odložený neni dodělaná ani z poloviny

    • Nuada napsal:

      @ePSn: Proč by byla hydra OP ? Tak by tam nemusela být propěchotní hlavice a nebo by byl dlouhej reload. Jinak Hydry už ve hře sou má je AH-1Z Viper.

      • ePSn ePSn napsal:

        @Nuada: myslel jsem to tak že na to že je to je scout heli by to bylo trochu moc. myslel jsem právě že by si dice vytvořili nějakou vlastní protipěchotní raketu která by obrněný technice moc neubírala.

        • Nuada napsal:

          @ePSn: Vzhledem k jejich minimálnímu výskytu a obraně, by to nebyla tak hrozný jako u Viperu. Spíš bych něak zkrátil dolet nebo přesnost. Na Ománu jsem zničil v klidu tank u Hotelu přímo s tý lodě.

    • Nuby Nuby napsal:

      @ePSn: před chvilkou jsem ten film dokoukal :D……a rád bych kdyby bylo v armored kill víc tihletich „ptáčků“ a Black Hawků/Venomů (záleží čeho se tam dočkáme)…..ale o tom můžeme jen dál snít :'(

      • Nuby Nuby napsal:

        @Nuby: prostě pořádnej výsadek Hawků a palebnou podporu Little birdů na slibované největší mapě 🙂

        • ePSn ePSn napsal:

          @Nuby: toho se podle mě nedočkáš, už teď je tady i na tyhle mapy solidně málo techniky a pochybuju že na těch jejich obrovskejch nesmyslech bude víc jak 1bitevní,2podpůrný/přepravný (black hawk etc.) a max 1. lil bird
          ale v bf2 jsem jednou hrál jeden mód (podobnej projectu reality) na zvětšenym (jediná základna amíků byla jen letadlovka a hned na pláži byly jen vlajky MEC )omanu 64vs64 a tam na začátku bylo asi 5lil birdů,8black hawků a 2cobry a pod náma ve vodě plulo několik APCček..

          bohužel 3/4 helin odrovnala první salva 😀

          a dost by mě potěšil i super stallion když byl v singlu 🙂

  • Oxide napsal:

    Hraju na PS3, právě stahuju patch, zabírá 1080 MB, napadlo mě, že by to někoho mohlo zajímat…

  • Overlord napsal:

    BF3 byl jednoznačně vydán brzy a byl vydán brzy, protože chtěli soupeřit s CoD, což podle mých informací na prodané kusy opět vyhrálo (díky trhu v USA případně Asii).

    Neřízené rakety jsou na malou helinu nutností, protože furt se ohání tím jak platí ve hře rock>paper>sccissors, ale ne u všeho..
    Příklad mám tank má javelin > vemu smoke > on veme smaw> já vemu ractivko (nebo co chcete podle gusta) já hraju agresivní sestavu takže autolader, zoom, canister shell/lmg.
    Ale u malé heliny to neplatí, mám v ní nalétáno relativně hodně času, a musím říct, že mobilní AAčko (nejčastěji tunguška) pokud má smoke tak není možné tungusku trefit řízenou raketou a to ještě může mít nepřítel reactive armor, takže je helina úplně bezzubá, protože kulomet zase tolik neubírá. Ta raketa totiž nejde hodit, když tunguška hodí smoke, raketa se netrefí ani když to tunguška hodí hodně dopředu a podaří se vám ji zaměřit a nejlepší na tom je, že timer na raketu + doba letu je o cca 4 vteřiny delší než nabytí smoku o tungušky 😀
    Takže opravdu by to chtělo, aby opět platilo pravidlo rock>paper>sccissors .. tzn.. vemu raketu>tunguška smoke>vemu neřízené rakety>tunguska si vezme smoke a reactivko…
    Ale nevěřím tomu, že se tohle někdy stane.. taková úprava by měla být součástí základní hry, ne to, že si koupím DLC 🙂

  • Smrtihlav_SVK napsal:

    Taký Counter-strike sa ladil takmer 3 roky kým bol hotový tz. kým bola vydaná verzia 1.6. Viem, že CS bol pôvodne mód a nie samostatná hra. Ale myslím si, že multiplayerové hry majú podstatne viac premenných oproti single playerovým. A na chyby v MP hrách sa môže prísť až tým keď ich začnú ľudia hrať a na základe nazbieraných dát uskutočniť opravy. Keďže človek nie je dokonalá bytosť nemôže ani nikdy vytvoriť nič čo bude dokonalé.

Napsat komentář