Zeptejte se DICE: Battlefield 4 Naval Strike

Vydání Naval Strike se blíží a tak si DICE pro nás nachystalo blog obsahující otázky a odpovědi od komunity ohledně tohoto DLC. Dozvíte se tak nějaké podrobnosti o novém vznášedle, výbavě a také o Levolution momentech, které nás budou v Naval Strike čekat.

Jak se vydání Battlefield 4 Naval Strike blíží, dostali jsme od Battlefield komunity spoustu otázek ohledně tohoto rozšíření. Odpovědět na tyto otázky jsme nechali vedoucího designéra hratelnosti Gustava Hallinga.

Jaký byl hlavní cíl při navrhování Battlefield 4 Naval Strike?

Filozofií návrhu stojící za Battlefield 4 Naval Strike bylo rozšířit to, co činí námořní bitvy a vodní vozidla v Battlefieldu 4 zábavnými. Víme, že existuje v naší komunitě velké množství fanoušků mapy Paracelská bouře a s tímto rozšířením jsme chtěli dát hráčům, kteří tuto mapu milují, větší výběr námořních her.

Battlefield-4-Naval-Strike-Attackboat_WM1

Co je největší výzvou při navrhování map s námořním zaměřením?

Jako vždy je při navrhování vodních map hlavní výzvou, aby měly námořní jednotky primární roli na bojišti a zároveň aby i existovalo dostatek prostoru pro pěší boje – no a ještě také vytvořit místo pro rychlá transportní vozidla. To je důvod, proč jsme se rozhodli vytvořit rozsáhlou variaci vozidel a pěchotně zaměřených základen na všech mapách v Battlefield 4 Naval Strike.

Jaké jsou ony čtyři nové mapy z Battlefield 4 Naval Strike?

Povedete válku na tropických Ztracených ostrovech, na masivní mapě Vlnolam, dále pak na rozbouřené mapě Akce Nansha a nakonec v úchvatných scenériích mapy Operace Mortar. Později přineseme detailní rozbor všech 4 map!

Battlefield-4-Naval-Strike-Heli_WM1

Jaký druh Levolution událostí můžeme v Naval Strike očekávat? Budou tam bouře jako ta z mapy Paracelská bouře?

V Naval Strike jsme se soustředili na to, jak může hráč ovlivňovat mapy, aby vytvářel anebo naopak blokoval cesty pro vozidla, či aby jinak strategicky využíval své okolí. Například budete mít možnost zavřít protipovodňová vrata a zabránit tak vozidlům od vstupu do ponorky a zabrání vlajky uvnitř. Můžete také odpálit část havarovaného letadla a vytvořit tak nové krytí pro pěchotu.

Ohledně bouří, místo toho abychom kopírovali to, co jsme již vytvořili v Paracelské bouři, můžete očekávat různé vizuální styly a počasí na všech 4 mapách z Naval Strike. Budou tam klidná moře, rozbouřené počasí a spoustu dalších efektů počasí. Například na mapě Operace Mortar začnete bojovat za soumraku a mapa bude ozářena pouze světli ze střediska. Jak budou boje pokračovat, nastane východ slunce, který krásy tropického ostrova ozáří slunečním světlem.

Co můžeme očekávat od toho nového vznášedla a jak ovlivní hratelnost?

Vznášedlo, nebo také ACV, je velmi rychlé transportní vozidlo s pozicemi pro řidiče a střelce, které dokáže cestovat bez přerušení jak na vodě, tak na pevnině. Tato unikátní schopnost má mnoho výhod – můžete tak například uniknout lodím přes pevninu, místo toho abyste ji museli obeplouvat. S nadšením přinášíme hráčům tyto nové možnosti a nemohu se dočkat, až uvidím všechny ty šílenosti, co hráči s tímto vozidlem dokáží!

Battlefield-4-Naval-Strike-Hovercraft_WM1

Jaká nová výbava bude dostupná v Battlefield 4 Naval Strike?

Jako první máme nový granátomet M320 3GL, který dává hráčům možnost vystřelit tři granáty bez nutnosti přebíjení. Díky malým výbušninám bude M320 3GL dobrý pro úzké koridory, ale také bude vyžadovat přesně mířené střely, abyste nepřítele zabili.

Pokud hrajete jako ženista, budete moci použít novou minu proti vrtulníkům, tedy protileteckou zneškodňovací střelu. Díky tomu tak budou mít hráči možnost blokovat menší cesty leteckým vozidlům a mohou být například použity jako krytí určitých oblastí, kdy pak hráči nebudou překvapeni nečekaným útokem nízko letících vrtulníků. Nicméně získat zabití pomoci těchto min je výzva, protože hráči mohou použít protiopatření a odlákat je například pomoci světlic, tak jako kteroukoliv jinou zaměřovací zbraň.

Když zde budou pouze námořní mapy, tak jak vybalancujete hratelnost, aby například i pozemní jednotky byly stále důležité?

Battlefield 4 Naval Strike se zaměřuje na námořní bitvy. Budou tam některé pozemní vozidla, ale bude jich velmi pomálu, aby tak dostali šanci útočné lodě, čluny a nové vznášedlo. Budou tam samozřejmě i vzdušné vozidla. Ale jak již bylo zmíněno: protože se Naval Strike zaměřuje na vodní souboje, bude tam velmi omezené množství pozemních vozidel.

Battlefield-4-Naval-Strike-Carrier-Assault_WM1

O čem bude herní režim Carrier Assault?

Carrier Assault je pocta hernímu režimu Titan z Battlefieldu 2142, kde se dva nepřátelské týmy mezi sebou snaží zničit letadlovou loď toho druhého, za použití raketových sil a pěchotních útoků. O Carrier Assault se více dočtete v tomto blogu.

Co učiní Battlefield 4 Naval Strike skvělým rozšířením?

Vše co milujete na námořních bitvách v Battlefieldu 4 bude v Naval Strike ještě o trochu intenzivnější a rychlejší. Ať už bude činit neskutečné zkratky pomoci vznášedla nebo zajišťovat jistou výhru v režimu Carrier Assault, je našim cílem abyste si totální válku v jihočínském moři skutečně užili.

Zdroj: Battlefield Blog

Battlefield 1 lze pořídít v českých e-shopech za cenu od Kč do (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>

Štítky:, , , , , , ,

7 komentářů

  • Kubiczek napsal:

    Jasný … tankům a džípům bych dal taky něco proti vzdušnejm vozidlům ať ty „zlý piloty“ někdo donutí chodit po svejch. To tam na vývoj BF4 zaměstnali někoho kdo byl hodně bit od Helikoptér co ? 😀

  • PeacefulSVK napsal:

    No tiež to vidím nejak tak že si človek už nezalieta teraz sa mi nechelo čakať kym sa uvolni stroj. Teraz ma to zostreli už niekde pri zakladni na 10000 percent sa najdu taký čo to rozložia rovno pred zakladňu. Koho napadlo tútu kokotin* do hry vôbec davať. príklad : http://youtu.be/a1LVxbinpis

  • por.Tronik napsal:

    Ajta-krajta, nová dimenze hraní battlefield her – proti letadlům nahážeme protiletecký miny (je moc práce je nahánět po nebi), proti pozemní technice prsknem tankový (ať se nezdržujem RPG), na lidi dáme pěchotní a do dveří a tak claymorky (někoho trefit zbraní je přece oser), sedneme si na někam do klidu na kopec, do jedný ruky si vezmeme javelinu, do druhý lunchmeet s chlebem a než se nám v ešusu vyvařej ponožky na čaj, máme bodíky doma. No zábava ne? A kdo by se snad náhodou něčemu z toho vyhnul, tak ať ho z druhýho konce mapy picne sniper, nebo mu komandér na kebuli pošle taktickou střelu, protože kdo by se trmácel furt mezi vlajkama nebo zkoušel střílet nepřítele nebo pomáhat ostatním, to je moc práce, bolely by mě vyrtuální nohy. Jo a ještě by to chtělo vodní miny, protože občas tý javelině loď ujede, potvora, tak ať je to pořešený.

    Ehm, tak tohle přesně je to, co se mi přestává líbit. Spousta blbin na jednodušší zabíjení + další spousta blbin na obranu proti blbínám. V jednoduchosti bývá skutečně síla a tohle už se zvrhává někam, kam by snad nemělo. Vždycky si nejlíp zahraju (a nejen já) tam, kde se lidi vyprdnou na to aby se všude válely miny, všude ostřelovači, naváděné střely a další takové pitominy, ale tam kde dojde na boj technika proti technice, lidi proti lidem co nejvíc napřímo, to je pak zážitek. Přespříliš těhle samozabijáckých autonaváděcích chujovin je pruda. Měli by s tím tvůrci šetřit, než toho sázet víc a víc a víc.

    • Kubiczek napsal:

      Ono celkově, když to vezmeš, by to nemuselo být tak špatný jak to je zamýšlený jen by to muselo být dotažený do finální podoby. Kupříkladu: vpořádku …vývojáři chtějí mít anti air miny plus tři prdele IGLA v poli plus silný Mobil AA v tom případě ale musejí mít helikoptéry potažmo stíhajdy nějakou smysluplnou ochranu a ne že vystřelim jedny flary a dalších dvacet sekund sem vpodstatě mrtvej páč to pípá odevšad 🙂 konkrétně mám na mysli buď rychlejší dobíjení protiopatření nebo ať vrátěj flary i pro střelce. Takhle se mi snad ještě za celou dobu hraní BF4 nestalo, že bych měl pocit že nám je vzdušná podpora k něčemu.
      Hraju víc na nohou páč na vozidla sem úplně blbej ale mě se osobně líbí jak je to pořešený a že si člověk může vybrat z hodně věcí co použít proti různým vozidlům. V tom případě ať vozidla mají ale ty samý možnosti obrany a ať se ve hře potom ukáže kdo co umí.

      • por.Tronik napsal:

        To je asi ten největší problém, že čím víc věcí se přidává, tím složitější je to vybalancovat a vyladit jako celek. Při současném stavu třeba já absolutně nemám pocit, že by mělo být posíleno vybavení proti letadlům a helinám. Já sem teda kopyto na lítání, fakt mi to nejde, obdivuju každýho kdo umí smysluplně a dobře lítat, dokážu tak maximálně bejt střelec a opravář. Když ale pak s někým lítám a pípá to tam pořád jako šílený, nestíhám ani pájkovat a většinou je vymalováno během chvíle. Stejně tak nevidím problém zatočit během chvilky s helinou jako vojáci. Proč teda posilovat věci, který už jsou silný dost…

      • ReDegge napsal:

        s tím vrácením světlic pro střelce helikoptér plně souhlasím. cca: jeden mobile AA vehicle plus dejme tomu x pěšáků s iglou.: jde po mě AAčko, vypustím světlice a pak dalších pět pěšáků po mě jde anti air hand zbraní……ten střelec by měl mít světlice aby se helina více udržela………dále mě mrzí, že průzkumné heliny nemají raketové podvěsy jako útočná helina ale nejsem si jist, jeslti by to bylo to pravé ořechové

Napsat komentář